10 būtiski ieguvumi mājaslapai, izmantojot SEO

10 būtiski ieguvumi mājaslapai, izmantojot SEO

SEO – meklētājprogrammu optimizācija

Pavisam nesen saņēmu negaidītu ziņu no kāda sava paziņas – viņš bija izlasījis manā Facebook kontā, ka darbojos SEO (angliski – Search Engine Optimization) jeb meklētājprogrammu optimizācijas lauciņā, un vaicāja, vai varu palīdzēt ar viņa uzņēmuma mājaslapas diagnostiku. Proti, vai es uzņemtos veikt tās auditu un pateiktu, ko būtu nepieciešams šajā lapā labot, un ar ko būtu nepieciešams strādāt papildus, lai meklētājprogrammu organiskajos meklējumos mājaslapa pēc noteiktiem atslēgvārdiem atrastos augstākās pozīcijās.

Jāsaka, ka es, ilgi nedomājot, piekritu, jo manī pamodās profesionāla interese – gribējās zināt, kas tad īsti „lācītim vēderā”. Apsolīju veikt padziļinātu interneta vietnes auditu, taču pirms tam veltīju ne vairāk un ne mazāk kā vienu minūti lapas apskatei, iejūtoties tās potenciālā, ar nozari saistītā apmeklētāja ādā.

Neiedziļinoties sīkumos varu teikt, ka kopumā biju patīkami pārsteigts. Pirmais iespaids bija visnotaļ pozitīvs: dizains šķita gaumīgs, turklāt bija redzams, ka lapa mijiedarbojas ar savu apmeklētāju un ir orientēta uz produkta pārdošanu. Bet! Brīdī, kad sāku lūkot pēc iespējas, kā produktu iegādāties, sastapos ar pirmajām problēmām. Dizains vairs nešķita tik draudzīgs, un nācās kādu brīdi maldīties, lai es atrastu meklēto. Lapa šķita nedaudz „bremzējamies”. Kļuva redzama kāda nepilnība še, kāda kļūda tur.

Dizaina un kopējās lietotāju pieredzes jeb UX (angliski – User Experience) nepilnības bija tikai aisberga redzamā daļa. Ielūkojoties lapas kodā, bija skaidrs, ka darba vēl ir gana daudz un nepieciešams veikt optimizāciju, jo: mājaslapai ir jādarbojas apmeklētāja labā, un nevis otrādi. Daudzi, ieskaitot manu paziņu, zina, ka jāiegulda laiks un līdzekļi reklāmā, lai atvestu klientu tieši uz savu uzņēmumu. Šī vienkāršā patiesība attiecas arī uz digitālo vidi, un SEO ir ieguldījums ar ilgtermiņa atdevi.

Kāpēc strādāt ar SEO?

Veicot uzņēmējdarbību tiešsaistē, tas spēlē būtisku lomu – rūpīgi plānota SEO stratēģija paaugstinās un nostiprinās jūsu vietnes pozīcijas Google meklēšanas rezultātos. Vēlos gan piezīmēt, ka ne visiem biznesa modeļiem Latvijā SEO kā digitālā mārketinga rīks būs pats optimālākais variants (analoģiski dažādiem kampaņu veidiem tradicionālajā marketingā). Vienam uzņēmumam piemērotākas būs Google reklāmas (Google Ads), otram Facebook reklāmas (Facebook Ads), kamēr trešajam – satura veidošana.

Strādājot ar interneta vietnēm, lai tās uzlabotu Google vajadzībām, esmu sapratis, ka ir daudz dažādu knifu un faktoru, ko šī meklētājprogramma ņem vērā, atlasot vērtīgākos rezultātus. Pietiek ar dažām nepilnībām, lai izvirzītais mērķis – pirmā lapa (pirmās 10 pozīcijas) – tā arī netiktu sasniegts. Mājaslapas dizainers var izveidot vispievilcīgāko, gaumīgāko lapu un noslīpēt to līdz vissmalkākajai detaļai, taču tas diemžēl negarantē, ka tajā automātiski un uzreiz plūdīs cerētie apmeklētāji.

Iemesls ir pavisam vienkāršs – Latvijā līdzīgu mājaslapu ir desmitiem, simtiem vai pat tūkstošiem. Ņemiet vērā, ka saiti uz konkrēto vietni es zināju; to atsūtīja paziņa, respektīvi, man nenācās ievadīt vajadzīgo atslēgvārdu Google meklētājprogrammā.

Ja esat iecerējuši pārdot produktu vai pakalpojumu ar savas vietnes palīdzību, ar to ir nepārtraukti jāstrādā. Kad sākt? Vislabāk – vēl pirms lapas izstrādes vai arī tās laikā.

Ieguvumi, izvēloties strādāt ar SEO

Kad lapa ir vēl tikai izstrādes procesā, iesaku pievērst uzmanību vairākām niansēm, piemēram, vai tiek veidota pareiza HTML struktūra? Vai ir ievērota virsrakstu (Headers) secība un daudzums? Vai ir definēti precīzi sadaļu un apakšsadaļu nosaukumi (mēģinot neiekļaut tādus apzīmējumus kā „Par mums”, „Produkti” u.c.)? Vai ir izveidots unikāls un interesants saturs (patiesībā kvalitatīvs saturs ir viens no jūsu lielākajiem sabiedrotajiem(!), kad ir runa par SEO)? Vai ir optimizēti visi attēli, pirms tie augšupielādēti (nosaukumos, „svarā”, formātā)? Kā interneta vietne izskatīsies un darbosies mobilajās ierīcēs?

Nosauktie un vēl citi on-site darbi vēlāk var būtiski palielināt izredzes, ka mājaslapa organiskajos meklējumos tiek atlasīta augstākās pozīcijās relatīvi īsākā laika posmā. Uzskaitīšu vēl vairākus ieguvumus, optimizējot mājaslapu meklētājprogrammām:

  1. Lapas lietotāju/ apmeklētāju pieredzes jeb UX uzlabošana.

    Skaidrojums:
    lietotāju pieredze jeb UX norāda, kā apmeklētājs orientējas, saprot un jūtas, izmantojot mājas lapu;
  2. Apmeklētāju plūsmas palielināšanās uz mājaslapu;

    Skaidrojums:
    apmeklētāju plūsma (traffic) tiešsaistē uz mājaslapu veidojas no dažādiem avotiem – tie ir gan sociālie tīkli, gan organiskie meklējumi, dažādas reklāmas un referāļi (referral);
  3. Lielākas potenciālo klientu (leads) sasniegšanas iespējas;
  4. Augstākas pozīcijas organiskajos meklējumos nodrošina vairāk konversiju; 

    Skaidrojums:
     apmeklētājs mājaslapā, kas ir optimizēta, atrod sev nepieciešamo informāciju un veic pasūtījumu vai arī sazinās ar uzņēmumu;
  5. Atrašanās Google meklētājprogrammas pirmajā lapā pēc saistīto atslēgvārdu meklēšanas;

    Skaidrojums:
     saistītie atslēgvārdi (keywords) ir konkrēti vārdi vai pat īsas frāzes, kas raksturo uzņēmumu, tā piedāvātos produktus vai pakalpojumus. Vadoties pēc šiem atslēgvārdiem, tiek optimizēta jeb pielāgota mājaslapa;
  6. Uzticamības nostiprināšana – pateicoties mājaslapai ar augstāku reitingu uzticamība zīmolam ir lielāka;
  7. Zīmola atpazīstamības (Brand Awareness) veicināšana;
  8. Mājaslapas ātruma uzlabošana; 

    Skaidrojums:
     pētījumi, kas veikti šajā jomā, ir pierādījuši – ja lapas ielādes ātrums ilgst vairāk nekā 10 sekundes, apmeklētājs to, visticamāk, nekavējoties pametīs. Pēdējos gados šis „nogaidīšanas” laiks arvien sarūk;
  9. Visas digitālā mārketinga stratēģijas, kas tiek veiktas, gūs labākus rezultātus, pateicoties SEO;

    Skaidrojums:
     piemēram, Google Ads kampaņai veiksies labāk (būs mazāka cena par klikšķi) sakārtotā mājaslapā;
  10. Vispēdīgi, taču ne pēdējais iemesls: SEO mazajiem un vidējiem uzņēmumiem var sniegt priekšrocības konkurencē ar lielajiem uzņēmumiem. Meklētājprogrammu optimizēšana ir tikai viena no vairākām stratēģijām, kas palīdzēs cīņā ar konkurenci, un nodrošinās to, ka jūsu interneta vietne iegūs vairāk un kvalitatīvākus apmeklējumus, izmantojot organiskos meklētājprogrammu rezultātus. Izmantojiet SEO savā labā!
0 0