5 norādes, ka digitālā mārketinga stratēģija nestrādā

5 pazīmes, kas liecina, ka tavai digitālā mārketinga stratēģijai ir nepieciešama revīzija

Viena no skaidrākajām pazīmēm, ka tava uzņēmuma digitālā mārketinga stratēģija ir neveiksmīga, novērojama tad, ja neredzi vēlamos rezultātus. Ne vienmēr ir tik vienkārši noteikt, vai izvēlētajai stratēģijai ir nepieciešams veikt revīziju; patiesību sakot, tu, iespējams, vari pat nezināt, vai kampaņa ir efektīva, ja nav skaidrības, kādu metriku izmantot rezultātu izsekošanā.

Ja meklē kādu zīmi, ka tava uzņēmuma digitālā mārketinga kampaņu nepieciešams mainīt, tālāk rakstā minētas piecas pazīmes, kas liecina, ka revīzija noteikti ir nepieciešama.


1. Trafiks ir mazs vai tā nav vispār

Ja redzi, ka trafiks (apmeklētāju plūsma) ir neliels vai arī tāda nav vispār, tā ir skaidra zīme, ka stratēģijā jāveic korekcijas vai arī tā jāmaina pašos pamatos. Trafika neesamība nozīmē, ka mārketinga ietvaros veiktie pasākumi faktiski nepilda savu funkciju, lai piesaistītu lietotājus tava uzņēmuma vietnei vai sociālo mediju platformām.


Runājot, piemēram, par Google, tas nozīmē konkrētās vietnes optimizēšanu (SEO), lai tā tiktu attēlota lietotājiem dabiskās meklēšanas rezultātos.


2. Ir trafiks, taču nav konversiju

Trafiks ir tikai viena no vienādojuma sastāvdaļām veiksmīgas mārketinga kampaņas realizācijā. Tu, iespējams, varētu piesaistīt simtiem un tūkstošiem apmeklētāju katru nedēļu, taču, ja tie nekļūst par klientiem, proti, neveidojas konversijas (reklāmguvumi), no ieguldījuma nebūs nekādas jūtamas atdeves.


Lai būtu skaidrs, vai mājaslapā tiek nodrošinātas jaunas konversijas, ir jāizmanto tādi rīki, kā, piemēram, Google Analytics. Daudzi uzņēmumi iegulda līdzekļus tieši meklētājprogrammu optimizācijā (SEO), lai panāktu organisko trafiku uz savu vietni, taču tas reti ir pašmērķis. Būtiskākais ir, lai šī plūsma būtu mērķtiecīga un lai vietņu apmeklētāji ne tikai interesētos par uzņēmuma piedāvājumu, bet arī pierakstītos jaunumiem, iegādātos produktus vai kā citādi sazinātos ar tevi.


3. Ieguvumi no reklāmām ir niecīgi

Pay per click (maksa par klikšķi) reklāmas var būt lielisks veids, kā ātri panākt vairāk potenciālo pirkumu, taču, ja šīs reklāmas netiek veidotas pareizi, tās var kļūt arī neadekvāti dārgas un neefektīvas. To var ietekmēt, piemēram, tas, ka netiek pareizi atlasīta mērķauditorija un/vai maksa par klikšķi ir pārāk augsta, vai nav izveidots atbilstošs reklāmas saturs.


Neatkarīgi no tā, vai tiek izmantotas Google Ads, Facebook Ads, Instagram vai citas reklāmas, kampaņai jābūt orientētai uz uzņēmuma ideālo mērķauditoriju, kā arī jārāda tai atbilstošs saturs. Tas, savukārt, nozīmē reklāmu, reklāmu kopiju, atslēgvārdu, mērķauditorijas atlases pārbaudi un pastāvīgu uzraudzību un daudz ko citu, lai iegūtu pēc iespējas zemākas izmaksas par klikšķi un maksimāli palielinātu ieguvumu no ieguldījumiem.


4. Tavam uzņēmumam nav saskaņotas daudzkanālu mārketinga stratēģijas

Ja tu paļaujies tikai uz vienu mārketinga kanālu, tu būtībā riskē zaudēt jaunus potenciālos klientus. No otras puses, ja tava uzņēmuma mārketinga stratēģija ir saraustīta un necaurredzama – tas ir, tu nezini, kā katra no digitālo kanālu kampaņām iekļaujas kopējā ainā –, visticamāk, arī nebūsi apmierināts ar kopējo sniegumu.


Lai nepieļautu iepriekš minēto situāciju, tavam mērķim vajadzētu būt saskaņotai daudzkanālu mārketinga stratēģijai, kas sasniedz potenciālos klientus vairākās platformās vienlaikus. Tādā veidā zīmols tiek efektīvi reklamēts visos kanālos, un tev ir lielākas iespējas piesaistīt klientus.


5. Netiek sasniegti iecerētie mārketinga kampaņas mērķi

Pēdējā un, iespējams, vissvarīgākā pazīme, ka mārketinga kampaņa ir jāpārskata, ir tad, ja netiek gūti vēlamie ieņēmumi. Pieņemot, ka tiek panākts trafiks un potenciālo pircēju skaita pieaugums, tev ir nepieciešams arī veids, kā noteikt, kas ietekmē gūtos ieņēmumus. Padomā par to, kuri reklāmas kanāli dod vislabākos rezultātus, kā arī – vai mārketinga kampaņā ieguldītā nauda patiesībā atmaksājas?



Ja neesi pārliecināts, ka digitālā mārketinga kampaņas rezultāti ir ieguldītā vērti, iespējams, ir laiks atgriezties pie plānošanas. Finanšu iepludināšana mārketingā bez iespējas izvērtēt ieņēmumu rezultātus ir bīstama, jo tādējādi vari ne tikai izsmelt budžetu tukšu, bet arī pakļaut riskam paša uzņēmuma eksistenci. Tātad, neatkarīgi no tā, vai tu pats izstrādā mārketinga kampaņu vai sadarbojies ar kādu kompetentu digitālā mārketinga uzņēmumu, satiecieties uz sarunu un kārtīgi izpētiet, vai izstrādātās kampaņas nes vēlamos rezultātus. Ja neredzi pieaugošu trafiku, jaunus klientus un, protams, ienākumus, iespējams, ir laiks izvēlēties citu pieeju.

0 0