Facebook reklāma mazajam biznesam? Jā!

Ar vairāk nekā 2,7 miljardiem aktīvo lietotāju mēnesī (2020. gada trešā ceturkšņa dati) Facebook nenoliedzami ir lielākais sociālais tīkls pasaulē, un tādējādi šī platforma piedāvā milzīgas reklāmas iespējas ne tikai lielajiem uzņēmumiem, bet arī mazajiem biznesiem.

Šī platforma ir īstā vieta, kur mazie uzņēmumi var pastāstīt par savu biznesu un piedāvāto produktu klāstu tik lielai auditorijai, kuru sasniegt tikai ar mājaslapu būtu teju neiespējami. Turklāt to ir iespējams panākt salīdzinoši īsā laika periodā, neinvestējot daudz naudas. Ir skaidrs, ka lielākajai daļai mazo biznesu peļņas apgrozījums (īpaši sākuma periodā) ir visai niecīgs, lai mārketinga stratēģijās ieguldītu milzīgas summas, tāpēc platforma Facebook ir īstā vieta, kur uzsākt savu mārketinga ceļu.


Šis sociālais tīkls ir pārāk ietekmīgs, lai to ignorētu – tomēr tieši to dara ļoti daudzi mazie uzņēmumi. Ja arī tu atturies no iespējas piesaistīt jaunus klientus savam uzņēmumam, izmantojot Facebook Ads, iespējams, tas ir tāpēc, ka esi reiz “apdedzinājies” – un tas ir saprotami. Tā ir izplatīta problēma daudzu mazo uzņēmumu vidū, kas nupat uzsākuši reklamēšanos sociālajos tīklos. Aiz auss liekamā atslēgas frāze, lai Facebook Ads kampaņa būtu efektīva, ir: saproti, ko vēlies sasniegt!


Proti, pirms ķerties pie reklāmu izveides un publicēšanas, vispirms nepieciešams izstrādāt kampaņas stratēģiju, definēt mērķauditoriju, noteikt budžetu, kā arī veikt daudz citu darbību, kas būtiski var palielināt Facebook Ads atdevi.


Nosaki reklāmas mērķi

Neapšaubāmi, bezmērķīgi veidota reklāma sociālajos tīklos peļņu nenesīs, gluži pretēji – nepārdomātas kampaņas rezultātā var rasties tikai zaudējumi. Tas nozīmē, ka ir jāatvēl laiks precīza reklāmas mērķa noteikšanai.


Kas ir reklāmas mērķis? Tas ir tas, ko vēlies panākt ar reklāmas – konkrēti, Facebook Ads – palīdzību. Vai vēlies veicināt zīmola atpazīstamību? Novirzīt apmeklētāju plūsmu uz mājaslapu? Vai arī palielināt pirkumu skaitu?


Skaidrs mērķis ir būtisks, jo tas kalpo kā saskarsmes punkts visā procesa gaitā. Tas noteiks arī to, cik reklāma būs “uzstājīga”. Proti, ja tava auditorija joprojām ir kādā no sākotnējiem lēmuma pieņemšanas posmiem, diez vai reklāma ar uzrakstu “Pērc tūlīt!” būs pareizā pieeja. Tā vietā galvenā uzmanība būtu jāpievērš reklāmas informatīvajai vērtībai, nevis konversiju ģenerēšanai.


Apzini savu auditoriju

Slikta izpratne par zīmola auditoriju var kaitēt pat izcilai reklāmas kampaņai. Ja tavs uzņēmums nodrošina matu griezumus un frizūras sievietēm, to reklamēšana vīriešu auditorijai, visticamāk, negūs lielu atsaucību. Tomēr mērķauditorijas apzināšana attiecināma ne tikai uz tādiem pamata demogrāfiskajiem datiem kā vecums. Svarīga loma ir arī šo cilvēku interesēm.


Ņemot vērā augšminēto, Facebook ir panācis vairākus soļus pretī, ļaujot atlasīt vēlamo auditoriju pēc:
atrašanās vietas,


  • vecuma,
  • dzimuma,
  • valodas,
  • interesēm.


Facebook dod iespēju atlasīt (un pat neiekļaut) cilvēkus, kuriem ir specifiskas intereses. Tev pat ir iespēja definēt sev vēlamo auditoriju, pamatojoties uz jau esošajiem zīmola sekotājiem sociālajā tīklā, mājaslapas apmeklētājiem vai aplikāciju lietotājiem.


Reklāmas budžeta iestatīšana

Norādi aptuveno dienas budžetu un izvēlies, vai gribi, lai reklāma tiktu rādīta nepārtraukti vai kādā konkrētā laika periodā. Vērā ņemams pluss ir tas, ka, atkarībā no budžeta, ir iespējams izstrādāt gan pavisam vienkāršu un periodisku reklāmas kampaņu par zemām izmaksām, gan stabilu un nepārtrauktu kampaņu.


Facebook tev ļauj saglabāt pilnīgu kontroli pār savu naudu. Kā reklāmdevējs tu vari izvēlēties, cik daudz tērēt.


Vari arī noteikt, vai reklāma tiks izvietota automātiski, vai parādīsies tevis norādītajā vietā. Facebook iesaka šos automātiskus izvietojumus tālab, ka šīs platformas algoritmi saprot, kur tava auditorija reklāmu visdrīzāk redzēs un ievēros, kas attiecīgi ietaupīs tavu laiku un, visticamāk, būs daudz efektīvāks risinājums mazajam biznesam.


Vai ir nepieciešama uzņēmuma Facebook lapa?

Nē, taču tās izveide pavisam noteikti ir tavās interesēs.


Bez Facebook lapas gan pastāv iespēja izvietot reklāmu sānjoslā jeb labajā pusē esošajā kolonnā, taču, izmantojot Facebook lapas priekšrocības, tava uzņēmuma reklāmas var parādīties ziņu plūsmā kā apmaksātā reklāma (Sponsored).


Reklāmas uzraudzīšana

Facebook Ads Manager kontrolpanelis ļauj reklāmdevējam uzraudzīt tā izstrādātās kampaņas veiktspēju. Tas sniedz ieskatu gan par lietotāju iesaisti, gan reklāmas veiktspēju, iegūtajiem klikšķiem un konversijām, gan daudz ko citu. Tev pat ir iespēja salīdzināt dažādu kampaņu efektivitāti dažādos laika periodos.


Sākotnēji Facebook Ads izveidošana var šķist ātra un vienkārša, bet, ja vēlies sasniegt augstus reklāmas kampaņas rezultātus, nāksies krietni vien papūlēties. 58 % mazo uzņēmumu Facebook mārketingam velta tikai stundu nedēļā, kas ir krietni par maz, jo cīņa par lietotāja uzmanību ir milzīga.


Gandrīz divas trešdaļas mazo uzņēmumu kapitulē Facebook Ads priekšā, taču tev nav jābūt vienam no viņiem! Atceries, ka ir jāizveido stratēģija, jānosaka, ko no tās vēlies iegūt, un cik daudz laika esi gatavs veltīt. Facebook netika veidots kā vieta, kur veikt “auksto” pārdošanu – tas ir sociālais tīkls. Esi sabiedrisks. Veido attiecības. Izproti un komunicē ar savu auditoriju.

0 0