SEO optimizācijas tendences Latvijā 2020. gadā

SEO optimizācijas tendences Latvijā 2020. gadā

Google meklētājprogrammas algoritmi nepārtraukti attīstās un mainās. Bieži vien SEO speciālistam var būt liels izaicinājums izsekot līdzi visām jaunākajām izmaiņām un izprast, kā to ietekmes dēļ ir mainījušās mājaslapas pozīcijas. SEO attīstās ļoti ātri, un kas vienu brīdi bija aktuāls, tas nākošajā momentā var būt mazsvarīgs, tāpēc apskatīsim, kādas ir svarīgākās SEO tendences 2020. gadā.

Augstas kvalitātes saturs

Šogad vairāk nekā jebkad tiks īpaši novērtēts augstas kvalitātes saturs. Mūsdienās ir vērojama problēma ar satura daudzumu – tā ir pārāk daudz. Domāju, ka esat ievērojuši, ka Google meklētājprogrammā ir pieejams plašs informācijas apjoms par jebkuru tēmu. Interesējoties par kādu konkrētu jomu, mēs sagaidām, ka atradīsim visu nepieciešamo informāciju jau  pirmajā lapā, bet jāatzīst, ka ne vienmēr tas izdodas.

Šogad ir svarīgi atcerēties, ka mēs saturu veidojam cilvēkiem nevis meklētājprogrammām. Veidojot mājaslapas saturu, galvenais pamatprincips paliek nemainīgs – sniedziet lietotājiem labāko informāciju par tēmu, kuru viņi meklē. Svarīgi ir arī padomāt par to, vai mēs kā SEO speciālisti esam izdarījuši visu iespējamo, lai šo saturu atrastu pareizā mērķauditorija.

Iekļaujiet savas mājaslapas saturā video

Saturs ir galvenā mājaslapas sastāvdaļa. Cilvēkiem patīkamāk ir lasīt saturu, kurā ir iekļauti video, attēli un citi uzskatāmi materiāli. Īpaši svarīgi šogad ir kļuvuši video materiāli. Nebaidieties papildināt savu mājaslapu, piemēram, ar video pamācībām, jaunu produktu apskatiem un ko tādu, kas varētu būt jūsu mērķauditorijai interesants un svarīgs.

Būtiski atcerēties, ka visiem video klipiem ir jābūt meklējamiem. Tas nozīmē, ka, veidojot video materiālus, ir svarīgi atcerēties, ka:

  1. ir nepieciešams pielāgot mājaslapas video saturu lietotājiem, kuri galvenokārt skatās video klipus,
  2. ieteicams izmantot populāras platformas, piemēram, Youtube vai Vimeo, lai varētu veiksmīgi strādāt ar atslēgas vārdiem un citu jūsu video materiālos svarīgu informāciju.

Infografikas (infographics)

Infografikas ir lielisks veids, kā piesaistīt mājaslapas apmeklētāju uzmanību. Tās parāda jūsu ziņu efektīvā un vizuāli pievilcīgā veidā. Turklāt infografikas var izmantot kopā ar citiem mājaslapas elementiem, tādējādi veicinot augstākas pozīcijas Google meklētājprogrammā. Ar infografiku palīdzību ir iespējams pasniegt garlaicīgas un smagas tēmas interesantākā un vieglāk saprotamā veidā.

Kā infografikas strādā SEO labā?

No SEO perspektīvas infografikas joprojām ir efektīvākais veids hipersaišu veidošanai. Tā ir lieliska metode, lai veidotu daudz jaunus backlinkus (atpakaļsaites, kas no vienas mājaslapas ved uz citu). Salīdzinot ar citām atpakaļsaišu veidošanas metodēm, infografikas ir viena no efektīvākajām.

Gadu gaitā infografikas ir palikušas lietderīgākas nekā agrāk. Ieguvumi, tās izmantojot, ir vairāki:

  • tās ir efektīvs mārketinga rīks,
  • palīdz popularizēt jūsu brenda jeb zīmola atpazīstamību,
  • ar infografikām var dalīties un veidot hipersaites,
  • infografikas ir vizuāli pievilcīgāks, pārskatāmāks veids, kā dalīties ar saturu,
  • paver plašākas iespējas mārketingā.

„Mobile-first indexing”

„Mobile-first indexing” nozīmē tieši to, kā tas izklausās. Tas nozīmē, ka jūsu vietnes mobilā versija kļūst par sākumpunktu tam, ko Google iekļauj savā indeksā.

Ja mājaslapai nav mobilajām ierīcēm paredzētas versijas, tad darbvirsmas versiju joprojām var iekļaut indeksā. Tomēr svarīgi atcerēties – ja mājaslapa nav mobilām ierīcēm draudzīga, tas var negatīvi ietekmēt mājaslapas pozīcijas. Savukārt, ja ir mājaslapai pielāgota un laba versija pārlūkošanai mobilajās ierīcēs, tad potenciāli tas var paaugstināt pozīcijas arī  darbvirsmas meklējumiem.

Kopsavilkums

Šīs nav vienīgās tendences, kas jāievēro, ja vēlaties veikt labu SEO optimizāciju savai mājaslapai. Joprojām ir aktuāli veikt dažādus SEO optimizācijas standarta darbus kā, piemēram, meta datu rakstīšanu, ALT tekstu rakstīšanu attēliem un citas lietas.

Ir svarīgi pievērst uzmanību tam, kāda ir lietotāja pieredze jūsu mājaslapā. Google meklē jaunas iespējas, kā atvieglot lietotājam šo meklēšanas procesu un parādīt pēc iespējas kvalitatīvākus meklēšanas rezultātus. Arī mums ir jādomā no šāda skatpunkta un jācenšas pielāgot savu mājaslapu tā, lai tā būtu ērta, ātri darbotos un sniegtu to, kas lietotājam ir nepieciešams.


0 0