top of page
Writer's pictureLatvijas Tālrunis

5 rekomendācijas, kā veicināt pārdošanu ar Google ADS

Kā uzņēmumam kļūt pamanāmākam interneta vidē un palielināt pārdošanas apjomus? Viens no pasaulē pieprasītākajiem digitālā mārketinga risinājumiem ir Google ADS jeb reklāma Google meklētājsistēmā.

Tomēr digitālajā pasaulē viss iekārtots tā, ka tas, kas strādāja vakar, var zaudēt efektivitāti rīt. Proti, arī Google ADS nemitīgi attīstās, reklāmas platformā ieviešot arvien jaunas opcijas, aizvietojot vai optimizējot esošās. Tāpēc, neatkarīgi no tā, vai tavs uzņēmums tikai sāk darbu ar Google reklāmu vai tu vēlies iedvest jaunu dzīvību jau esošajās reklāmas kampaņās, ir vērtīgi ik pa laikam ielūkoties Google ADS aktualitātēs, rodot iespēju optimizēt savu reklāmas stratēģiju un saglabāt savas pozīcijas konkurentu priekšā.

Kāpēc uzņēmumi izvēlas Google ADS, kā tas darbojas un  ko ņemt vērā, lai ar Google ADS sasniegtu efektīvāku rezultātu? Lasi tālāk!

socialo-tiklu-tendences

Nedaudz statistikas…

Google ir pasaulē lielākais interneta meklētājs – tam pieder gandrīz 90% meklētājprogrammu tirgus visā pasaulē (izņemot Ķīnu, kur lielākā daļa pieder Baidu (68,65%)). Tas nozīmē, ka Google reklāmas redz vairāk nekā 4,77 miljardi pasaules iedzīvotāju. Tāpēc nav pārsteigums, ka vairums jeb 80% pasaules uzņēmumu izvēlas reklamēt savu uzņēmumu, izmantojot risinājumu, ko piedāvā tieši šis meklētājsistēmu gigants. Google ADS ir iecienīts kā lielo kompāniju, tā arī mazo un vidējo uzņēmumu vidū – to izmanto 65% šādu uzņēmumu. Turklāt statistika atklāj, ka vairāk nekā 63% cilvēku ir noklikšķinājuši uz Google reklāmas, kas liek secināt, ka Google ADS ir spēcīgs rīks pārdošanas palielināšanai un lielākas auditorijas sasniegšanai.

Kas tad ir Google ADS?

Saskaņā ar definīciju Google ADS (agrāk Google AdWords) ir Google tiešsaistes reklamēšanas sistēma, ar kuras palīdzību iespējams izveidot tiešsaistes reklāmas, lai sasniegtu mērķauditoriju tieši tad, kad tā interesējas par uzņēmuma piedāvātajiem produktiem vai pakalpojumiem. Google ADS izmanto, lai popularizētu uzņēmumu, veicinātu preču / pakalpojumu pārdošanu, sniegtu informāciju un palielinātu mājaslapas apmeklētību.

Google ADS konti tiek pārvaldīti tiešsaistē, tāpēc tās īpašnieki var jebkurā laikā izveidot un veikt izmaiņas savā reklāmas kampaņā, tostarp koriģēt reklāmas tekstu, mainīt iestatījumus un reklāmas budžetu. Google ADS priekšrocība ir tā, ka nav noteikta minimālā reklāmas izdevumu summa, līdz ar to šīs reklamēšanas sistēmas lietotāji var patstāvīgi iestatīt un kontrolēt savu budžetu. Lietotājam ir vien jāizvēlas, kur parādīt reklāmu, jāiestata sev pieņemams budžets un jānovērtē savas reklāmas efektivitāte, ko ērti var izdarīt Google ADS sistēmā.

Kāds ir Google reklāmas darbības princips?

Google ADS darbība balstīta uz izsoļu sistēmu (ang. bidding), kur reklāmdevējs izvēlās maksimālo likmes summu, ko ir gatavs maksāt par to, ka lietotājs ierauga vai uzklikšķina uz konkrētās reklāmas. Proti, ikreiz, kad reklāma ir piemērota atrādīšanai meklēšanā, tā piedalās reklāmu izsolē, kur tiek noteikts, vai reklāma faktiski tiks vai netiks rādīta un kurā reklāmas pozīcijā tā tiks parādīta attiecīgajā lapā. Rezultāts ir atkarīgs gan no likmes lieluma, gan reklāmas kvalitātes un atbilstības, gan atslēgvārdu izvēles, piemēram, pat ja reklāmdevējs, salīdzinot ar konkurentiem, būs veicis mazāku likmi, taču izvēlējies precīzākus atslēgvārdus vai frāzes, tad viņa izredzes reklāmu atrādīšanā būs augstākas.

Google ADS piedāvā izvēlēties starp vairākiem likmju veidiem atkarībā no reklāmdevēja vajadzībām. Trīs galvenās likmju opcijas ir maksa par klikšķu skaitu (ang. CPC – cost-per-click), maksa par 1000 reklāmas atrādījumiem jeb skatījumiem (ang. CPM – cost-per-mille) un maksa par lietotāju iesaisti, piemēram, nosūtītu pieteikumu, aizpildītu kontaktformu, apskatītu video u. tml. (ang. CPE – cost-per-engagement).

Kā palielināt Google reklāmas efektivitāti?

Lai gūtu panākumus ar Google ADS palīdzību, būtiski faktori ir korekti uzstādīti mērķi un galvenie veiktspējas rādītāji (ang. key performance indicators jeb KPI). Mūsdienās lielāka nozīme ir nevis klikšķu vai skatījumu skaitam, bet gan atbilstošas un kvalitatīvas klientu plūsmas piesaistei, tādējādi palielinot reklāmguvumus.

Rūpīga un precīza mērķauditorijas atlase

Ņemot vērā milzīgo informācijas apjomu, ir kritiski svarīgi izmantot visu pieejamo informāciju par savu mērķauditoriju, lai varētu radīt precīzi mērķētas reklāmas kampaņas. Google ADS piedāvā dažādas mērķauditorijas atlases iespējas, piemēram, demogrāfiskos datus, intereses, remārketinga sarakstu u. c. Rūpīgi izpētot savas auditorijas intereses, uzvedību un pārlūkošanas modeļus, iespējams izveidot personalizētākus reklāmas vēstījumus un palielināt iespējamību, ka tie atradīs atsaucību potenciālo klientu vidū. Tikai ieguldot vairāk laika un pieliekot maksimālas pūles savas mērķauditorijas izprašanai, ir lielākas izredzes sasniegt augstākus konversijas jeb reklāmas kampaņas atdeves rādītājus un investīciju rentabilitāti.

Atslēgvārdi, kas balstīti uz lietotāja nodomu

Google ADS stratēģijā ieteicams likt lielāku uzsvaru uz atslēgvārdiem, kam ir lielāka iespēja palielināt konversiju vai lietotāju iesaisti, proti tādiem, kas norāda uz to, ka lietotājs vēlas veikt pirkumu. Piemēri – “pirkt kalnu velosipēdu”, “kafejnīcas man tuvumā”, “pārdod dzīvokli” u. tml. – šāda tipa atslēgas frāzēm ir lielāka iespējamība rezultēties ar reālu pirkumu. Tāpat vērts izvēlēties atslēgvārdus, kuru pamatā ir uzņēmuma populārākie un ienesīgākie produkti.

Kad atslēgvārdi izvēlēti, ieteicams pārliecināties, ka reklāmas un mērķa jeb piezemēšanās lapas (ang. landing page) ir pielāgotas šiem atslēgvārdiem. Reklāmai ir skaidri jāparāda produkts, ko lietotājs meklē, savukārt piezemēšanās lapā ir svarīgi nodrošināt, lai lietotājam būtu viegli uzzināt par reklamēto produktu vairāk un veikt pirkumu, pretējā gadījumā pārdošanas potenciāls var kristies.

Reklāmu optimizācija mobilajām ierīcēm

Tā kā viedtālruņu lietotāju skaits arvien pieaug, satura optimizācija mobilajām ierīcēm vairs nav izvēles iespēja, bet gan nepieciešamība. Līdz ar to arī Google jau ir pārgājusi uz Mobile-First indeksēšanu, meklēšanas rezultātos piešķirot prioritāti vietnēm, kas optimizētas pārlūkošanai mobilajās ierīcēs. Ar pārliecību var prognozēt, ka gan 2024. gadā, gan turpmāk šī tendence tikai turpinās pieaugt, tāpēc ir svarīgi gādāt par to, lai arī zīmola Google ADS reklāmas būtu pielāgotas ērtai skatīšanai un mijiedarbībai ar to mobilajās ierīcēs, ātri un korekti ielādētos un nodrošinātu intuitīvu lietotāju pieredzi, kas palīdzēs palielināt atsaucību milzīgā mobilo viedierīču lietotāju skaita vidū un paaugstināt reklāmguvumus.

Videoreklāmu iekļaušana

Kā stāstījām vienā no mūsu blogiem, video saturs kļūst arvien populārāks. Patiesībā tas ir viens no visvairāk patērētajiem satura veidiem – saskaņā ar statistiku video skatīšanās veido trešdaļu no visām aktivitātēm internetā. Ik nedēļu video skatās teju 92% interneta lietotāju un tā patēriņš tikai turpina pieaugt, padarot to par spēcīgu līdzekli auditorijas iesaistīšanai. Runājot tieši par mārketinga video, 91% aptaujāto interneta lietotāju vēlas redzēt vairāk video satura no zīmoliem. Savukārt 89% cilvēku saka, ka videoklipa skatīšanās ir pārliecinājusi viņus iegādāties kādu produktu vai pakalpojumu.

Līdz ar to jāsecina, ka videoreklāmu iekļaušana Google ADS stratēģijā var būtiski palīdzēt piesaistīt plašāku lietotāju uzmanību un efektīvāk nodot zīmola vēstījumu, tādējādi paaugstinot zīmola atpazīstamību un vairojot reklāmguvumus.

Viedā cenu noteikšana

Viena no efektīvākajām stratēģijām, kā optimizēt Google reklāmas, ir Google Viedā cenu (likmju) noteikšana jeb cenu noteikšana izsolei. Tās pamatā ir Google mašīnmācīšanās algoritmi, kas ļauj katrā izsolē automātiski optimizēt likmes, pamatojoties uz vēsturiskajiem un reāllaika datiem, tādējādi palīdzot palielināt reklāmguvumu skaitu. Lai noteiktu optimālo cenu katrai izsolei, Viedās cenu noteikšanas rīks var ņemt vērā tādus faktorus jeb konteksta signālus kā ierīce (viedtālrunis, planšetdators vai dators), lietotāja fiziskā vai plānotā atrašanās vieta, nedēļas diena un diennakts laiks, remārketinga saraksts, pārlūkprogramma, operētājsistēma u. c. Google piedāvā četras reklāmas likmju noteikšanas stratēģijas:

  • reklāmguvumu skaita maksimāla palielināšana   likmes tiek automātiski pielāgotas tā, lai palīdzētu uzņēmumam iegūt pēc iespējas lielāku reklāmguvumu skaitu atbilstoši iestatītajam reklāmas kampaņas budžetam;

  • mērķa cena par konversiju (tCPA – target cost-per-acquisition) – vidējā cena, ko reklāmdevējs gatavs maksāt par konversiju. Šī stratēģija ļauj nodrošināt maksimālu reklāmguvumu skaitu par reklāmdevējam pieņemamāko cenu;

  • mērķa reklāmas izdevumu atdeve (tROAS – target return on ad spend) – ieguldījuma reklāmā rentabilitāte. Izmantojot šo stratēģiju, Google ADS algoritmi analizē un prognozē iespējamo reklāmguvumu vērtību ikreiz, kad lietotājs meklē uzņēmuma reklamētos produktus vai pakalpojumus. Pamatojoties uz šiem datiem, reklāmdevēja likmes tiek automātiski pielāgotas, lai maksimāli palielinātu reklāmas izdevumu atdevi;

  • reklāmguvumu vērtības maksimāla palielināšana – palīdz maksimāli palielināt reklāmas kampaņas kopējo reklāmguvumu vērtību atbilstoši norādītajam budžetam.

Lai savā Google ADS stratēģijā integrētu automātisku cenu noteikšanu, jāsāk ar cenu noteikšanas stratēģijas izvēli un uzņēmuma mērķa noteikšanu. Piemēram, ja uzņēmuma mērķis ir pārdošanas apjoma vai potenciālo pirkumu skaita palielināšana, tad piemērota Viedās cenu noteikšanas stratēģija būs reklāmguvumu skaita maksimāla palielināšana un / vai tCPA. Tālāk Google apkopos datus par uzņēmuma kampaņām un laika gaitā koriģēs cenas reklāmas efektivitātes paaugstināšanai.

Ja vēlies izveidot Google ADS reklāmu, kas palīdzēs sasniegt kvalitatīvu un pirkumam gatavu auditoriju, palielinot reklāmguvumu skaitu, droši vērsies pie profesionāļiem, kuriem ir daudzu gadu pieredze šajā jomā un kas pārzina jaunākās un efektīvākās tendences!

un efektīvākās tendences!

79 views0 comments

Comments


bottom of page