top of page

7 svarīgas SEO tendences 2023. gadā

Nokļūt interneta meklēšanas rezultātu augšgalā ar katru gadu uzņēmumiem kļūst arvien sarežģītāk. Mājaslapu skaits nemitīgi pieaug, bet meklētājprogrammas pastāvīgi attīstās, kā prioritāti izvirzot lietotājiem noderīgu saturu un citas svarīgas nianses. Līdz ar to tās mājaslapu optimizācijas metodes, kas strādāja agrāk, ļaujot pakāpties augstāk meklēšanas atlases rezultātos, pamazām zaudē savu aktualitāti. Kādas ir 2023. gada tendences mājaslapu SEO optimizācijas jomā, ko būtiski ņemt vērā ikvienam uzņēmumam? Turpini lasīt!

SEO optimizācija ir viens no galvenajiem faktoriem biznesa popularizēšanai digitālajā vidē, palīdzot uzņēmuma mājaslapai nonākt meklētājprogrammu līderpozīcijās un pārspēt konkurentus. Kā jebkura digitālā mārketinga sfēra, arī SEO pastāvīgi attīstās, un efektīvas optimizācijas tendences regulāri mainās. Lai mājaslapa saglabātu savu vietu Google atlases rezultātu augšgalā, ir svarīgi rūpīgi sekot līdzi SEO aktualitātēm un ieviest korekcijas mājaslapas uzstādījumos, kā arī atjaunināt tās saturu, ņemot vērā jaunākās meklētājprogrammu prasības. Piedāvājam iepazīties ar septiņām SEO tendencēm, kam šogad jāpievērš pastiprināta uzmanība, lai uzlabotu mājaslapas atrodamību internetā!

Mājaslapu mobilās versijas – nozīmīgākas nekā jebkad agrāk

Kā rāda prakse, mūsdienās milzīgs skaits lietotāju dod priekšroku informācijas meklēšanai internetā, izmantojot mobilās ierīces. Arī saskaņā ar 2023. gada statistiku vairāk nekā puse jeb 55% mājaslapu apmeklējuma nāk no mobilajām ierīcēm. Turklāt novērojumi rāda, ka šis rādītājs ar katru gadu turpina pieaugt un arī tuvākajā laikā situācija, visticamāk, nemainīsies. Tāpēc mājaslapu pielāgošanai dažādām mobilo ierīču izšķirtspējām un operatīvajām sistēmām ir būtiska nozīme, lai SEO optimizācija būtu maksimāli kvalitatīva un mājaslapa varētu ieņemt augstākas pozīcijas meklēšanā.

Vienkāršākais veids, kā pārbaudīt, cik tava mājaslapa ir ērta lietošanai mobilajās ierīcēs, – ievadi Google Mobile-Friendly Test rīkā mājaslapas URL adresi, un pāris minūšu laikā Google dos savu vērtējumu. Tomēr ņem vērā, ka, lai gūtu pilnvērtīgāku priekšstatu par mājaslapas mobilās versijas “draudzīgumu”, mājaslapai ieteicams pieslēgt Google Search Console.

Vērtīgs un kvalitatīvs saturs

Lai gūtu panākumus SEO optimizācijā, mājaslapā jānodrošina kvalitatīvs, strukturēts un aktuāls saturs. Tomēr tas nav vienīgais kritērijs 2023. gadā. Saturam ir skaidri un detalizēti jāatbild uz lietotāju pieprasījumiem meklēšanā, piedāvājot iespējamos problēmas risinājumus. Pretējā gadījumā mājaslapa vai atsevišķas tās sadaļas var nenokļūt Google atlases rezultātos pat tad, ja teksts saturēs pietiekami daudz atslēgvārdu. Saturs, kas sniedz visprecīzāko atbildi, uzlabo lietotāja pieredzi, kā rezultātā palielinās iespējamība, ka viņš mājaslapā uzkavēsies ilgāku laiku un pārlūkos visu vietni. Arī meklētājprogrammas “saprot”, ka šādas mājaslapas ir lietotājiem vērtīgākas, kas, savukārt, veicina to redzamību meklēšanā. Tāpat tekstuālo saturu ieteicams papildināt ar vizuāliem elementiem, piemēram, infografikām, attēliem un video, kas vēl vairāk sekmē mājaslapas apmeklējuma pieaugumu un uzlabo tās lietojamību.

Vietējais (local) SEO

Arvien vairāk cilvēku preces vai pakalpojumus meklē pēc to atrašanās vietas, proti, meklē sev tuvākās vietas, kur tās iegādāties. Tāpēc uzņēmumiem ir būtiski pievērst pastiprinātu uzmanību vietējam SEO. Tā mērķis ir uzlabot meklēšanas pieredzi, pamatojoties uz lietotāja ģeogrāfisko lokāciju. Tas ir īpaši svarīgi pakalpojumu sfērā strādājošiem uzņēmumiem, piemēram, restorāniem, medicīnas iestādēm, skaistumkopšanas saloniem, autoservisiem un citiem, jo tuvumā dzīvojošie iedzīvotāji ir šo uzņēmumu galvenā mērķauditorija.

Lai piesaistītu vairāk klientu, ieteicams izveidot biznesa profilu Google Business, kā rezultātā uzņēmums būs viegli atrodams vietējiem iedzīvotājiem Google Maps karšu lietojumprogrammā. Tāpat, lai analizētu un atbilstoši pielāgotu mārketinga aktivitātes, ieteicams biznesa profilu pieslēgt analītikas servisam Google Analytics. Vēl kā būtiskus faktorus, kas pozitīvi ietekmē vietējo SEO, var izcelt klientu atsauksmes tiešsaistē (regulāri aicini klientus atstāt atsauksmi!) un mājaslapas satura optimizāciju pēc atrašanās vietai pielāgotiem atslēgvārdiem.

Vizuālā meklēšana

Ar katru gadu turpina pieaugt uz vizuālo saturu balstītu sociālo tīklu, tādu kā TikTok, Instagram, Pinterest, Youtube un citu platformu, popularitāte, līdz ar to, gluži loģiski, palielinās arī interese par vizuālo meklēšanu – izmantojot attēlus un video. Šāda meklēšanas metode ir īpaši ērta, meklējot noteiktas preces vai pakalpojumus. Piemēram, atrodoties veikalā, var ātri nofotografēt kādu preci, augšupielādēt attēlu Google un uzreiz atrast plašāku informāciju par šo produktu.

Līdz ar to, lai piesaistītu vairāk klientu un izceltos starp konkurentiem, ir vērts optimizēt mājaslapu vizuālai meklēšanai. Mājaslapā ieteicams augšupielādēt tikai augstas izšķirtspējas attēlus ar atbilstošu alternatīvo tekstu un saprotamu bildes aprakstu. Starp citu, arī Google papildus tradicionālajiem meklēšanas rezultātiem arvien vairāk parādās vizuālie elementi, tostarp saturs no Youtube, Instagram un TikTok, atkarībā no lietotāju pieprasījumiem.

Mākslīgais intelekts

AI (Artificial Intelligence) jeb mākslīgais intelekts SEO speciālistu vidū tiek izmantots arvien biežāk. Tas palīdz automatizēt virkni rutīnas procesu. Piemēram, uz AI bāzēti instrumenti atslēgvārdu izpētei spēj apstrādāt krietni vairāk informācijas, ļaujot būtiski ietaupīt laiku piemērotu atslēgvārdu meklēšanā. Tāpat AI palīdz optimizēt esošo saturu – atrast mājaslapā vājās vietas, piemeklēt labāko satura formātu un struktūru – un veidot jaunu, piemēram, pārvēršot teksta aprakstu pievilcīgā attēlā vai pat izveidojot no tā videoklipus. Ar mākslīgā intelekta palīdzību iespējams arīdzan atrast kvalitatīvus resursus atpakaļsaišu izvietošanai, analizēt šīs atpakaļsaites, lai atrastu iespējamās problēmas. Vēl ar mākslīgā intelekta palīdzību iespējams prognozēt meklēšanas tendences, kas ļauj digitālā mārketinga speciālistiem “turēt roku uz pulsa”. AI spēj analizēt arī konkurentus, tādējādi palīdzot izstrādāt maksimāli efektīvu stratēģiju meklēšanas rezultātu veicināšanai. Un šie ir tikai daži piemēri. Mākslīgā intelekta joma šobrīd attīstās neticami strauji, un katru dienu parādās arvien jauni instrumenti, kas palīdz ne vien biznesā, bet arī citās dzīves jomās.

Balss meklēšana

Balss palīgi kļūst arvien pieprasītāki, un tas jāņem vērā, arī optimizējot mājaslapu. Tas palīdzēs sekmēt mājaslapas ranžēšanu Google un paaugstinās konversiju jeb reklāmas kampaņas atdevi. Visbiežāk meklēšana ar balss palīdzību tiek izmantota mobilajās ierīcēs, tāpēc atkārtoti jāuzsver nepieciešamība pielāgot mājaslapu viedtālruņiem un planšetdatoriem, lai mājaslapa tajos būtu ātri atverama un korekti atainotos.

Balss meklēšana – tā ir dabiska runa. Parasti lietotāji neizvēlas speciālas frāzes meklēšanai, bet gan vienkārši jautā savā ierastajā manierē. Līdz ar to arī atslēgvārdu izvēlei jābūt pārdomātākai – jo vairāk tā līdzināsies sarunvalodai, jo relevantāka tā būs balss meklēšanai.

Nevajadzētu aizmirst arī par meta tagiem – noteiktiem vārdiem vai vārdu kopumu, kas palīdz meklētājprogrammām saprast mājaslapas saturu, jo šī informācija ir svarīga arī balss meklēšanai.

Lietotāja pieredze – nemainīgi svarīga!

Veiksmīga mājaslapas lietotāju pieredze veicina konversijas palielināšanos, tātad – ir jāstrādā pie pieredzes uzlabošanas. Mājaslapas navigācijai jābūt maksimāli intuitīvai, lai lietotājs varētu ērti nonākt pie sev vajadzīgās informācijas un atrast atbildes uz saviem jautājumiem. Tāpat ir svarīgi nodrošināt ātru vietnes ielādes ātrumu un jau atkal – optimizēt lapu pārlūkošanai mobilajās ierīcēs.

Viena no jaunākajām tendencēm ir arī mājaslapas pielāgošana lietotājiem ar ierobežotām iespējām (piemēram, motorikas, redzes traucējumiem, krāsu uztveres traucējumiem u. tml.). Padarot mājaslapu pieejamu dažādas kategorijas lietotājiem, bez šaubām, vēl vairāk uzlabosi lietotāja pieredzi un līdz ar to mājaslapas apmeklētību un atrodamību internetā! Daži piemēri, kā to īstenot, – nodrošināt iespēju palielināt teksta izmēru (vienlaikus saglabājot iespēju ritināt lapu tikai vertikāli), piedāvāt alternatīvas satura versijas, piemēram, audio saturu teksta formā, nodrošināt iespēju pārlūkot mājaslapu, neizmantojot datorpeli, pielāgojot vietnes kontrastu utt.

Nobeigumā

Pēdējo gadu laikā meklētājprogrammu algoritmi kļuvuši arvien sarežģītāki, un ir jāņem vērā virkne faktoru, lai mājaslapa būtu konkurētspējīga meklēšanas rezultātos. Lai pievērstu mērķauditorijas uzmanību un ieņemtu līdera pozīcijas meklēšanā, svarīgi radīt kvalitatīvu un lietotājiem vērtīgu saturu, pievērst vairāk uzmanības vizuālajam saturam, kā arī maksimāli pielāgot mājaslapu, lai tā būtu ērta ikvienam lietotājam neatkarīgi no ierīces, kuru viņš izmanto tās pārlūkošanai. Tāpat iesakām regulāri sekot līdzi jaunākajām SEO tendencēm, lai gūtu iespēju uzrunāt arvien vairāk klientu un sekmētu sava biznesa attīstību!

Bet, ja vēlies ietaupīt savu laiku, droši sazinies ar mūsu speciālistiem, kas veiks profesionālu tavas mājaslapas analīzi un ieteiks efektīvākos risinājumus tās optimizācijai!

126 views0 comments

Comentários


bottom of page