Kā izveidot SEO draudzīgu infografiku savam blogam?
top of page

Kā izveidot SEO draudzīgu infografiku savam blogam?

Tava uzņēmuma mājaslapa ir tā vizītkarte, tāpēc ir svarīgi padomāt par tajā esošajām sadaļām. Viena no nozīmīgām sadaļām ir blogs — tas ne tikai apmeklētājam rada sajūtu, ka tu esi savas jomas speciālists, kas seko līdzi aktualitātēm, bet vienlaikus uzlabo arī mājaslapas SEO, piesaistot jaunus apmeklētājus.


SEO (Search Engine Optimization) jeb meklētājprogrammu optimizācija ir būtisks faktors ikviena uzņēmuma mājaslapas darbībai, jo tas palīdz tai nokļūt meklētāja augstākajos rezultātos, palielinot iespēju potenciālajam klientam to pamanīt. SEO optimizācijas veidi ir dažādi, bet viens no tiem ir pareizi noformētu attēlu pievienošana bloga rakstiem. To pievienošana tavas mājaslapas bloga rakstam ir lieliska bloga SEO piekopšanas prakse, jo labs vizuālais materiāls ne vien pievērsīs lasītāja uzmanību un papildinās bloga tekstuālo saturu, bet arī palīdzēs tavu lapu virzīt augstāk Google meklētāja rezultātos. Attēli var būt gan vienkārši ilustratīvi, gan arī informatīvi — kā infografikas. Bet kā tieši infografikas var palīdzēt uzlabot mājaslapas SEO?

Infografikas palīdz veidot ienākošos linkus. Ienākošie linki ir citā interneta vietnē izvietota saite, kas ved uz tavu mājaslapu. Tā palīdz piesaistīt pēc iespējas vairāk apmeklētāju tavai mājaslapai. Nevainojami izveidota infografika ar vērtīgu informāciju radīs vēlmi citiem interneta lietotājiem to pārpublicēt savās mājaslapās un sociālo mediju profilos. Jo vairāk dažādās vietnēs tavs saturs tiks izvietots, jo lielāka iespēja par tavu mājaslapu ir uzzināt plašākai auditorijai, mudinot to apmeklēt (un, iespējams, kļūt par tavu potenciālo klientu bāzi). Tāpat infografikas labi performē arī attēlu meklētājā (Google Images). Tomēr tai ir jābūt ne tikai vizuāli pievilcīgai un informatīvai, bet arī pareizi papildinātai ar atslēgas vārdiem. Nepareizi izveidotas infografikas rezultātā tu zaudē ļoti daudz potenciālo bloga raksta lasītāju. Patiesībā risinājums ir ļoti vienkāršs — tev šī infografika ir jāizveido meklētajam draudzīgāka, un šajā rakstā tev tiks izstāstīts, kā to paveikt.


1. Veic atslēgas vārdu izpēti

Veidojot jebkura veida SEO saturu, pareizo atslēgas vārdu atlase ir nozīmīgākais posms. Arī infografikas nav izņēmums — tās nepieciešams optimizēt piemērotākajam atslēgas vārdam. Ja vispirms esi izveidojis tekstu, kuru vēlies papildināt ar infografiku, tad faktiski tev jau būtu jābūt gana lielai atslēgas vārdu izvēlei, kas balstīta uz konkrēto bloga raksta tēmu. Savukārt gadījumā, ja plāno vispirms izveidot infografiku, tev būs jāveic atslēgas vārdu izpēte, izmantojot dažādus rīkus.


Kolīdz ir izvēlēta piemērotākā mērķa frāze, izmanto to kā ceļvedi savas infografikas izveidošanai, taču atceries, ka tās saturam ir jābūt cieši saistītam ar izvēlētā atslēgvārda mērķi. Tu pat vari šo vārdu vai frāzi iesaistīt arī pašā infografikā, ja tā tur saturiski iederas, bet jāapzinās, ka Google nespēj nolasīt attēla tekstu. Paturot savu atslēgas vārdu prātā, tu veiksmīgi varēsi izpildīt arī nākamos soļus.


2. Piešķir failam attiecīgu nosaukumu

Saglabājot savu infografiku datorā, svarīgi ir to pareizi nodēvēt. Neraksti “infografika_1.png” tās nosaukumā, bet iekļauj tajā izvēlēto atslēgas vārdu, kuram būtu vislabāk jāraksturo tava infografika. Iepriekš tika minēts, ka Google nespēj nolasīt attēla tekstu, taču tā var nolasīt faila nosaukumu, tāpēc labākais nosaukums infografikai par SEO uzlabošanu ar attēlu palīdzību varētu būt “atteli-seo-uzlabosanai-infografika.png”.


3. Pievieno ALT tekstu

Vēl viens lielisks veids, kā ļaut meklētājprogrammām saprast, par ko ir tava infografika, ir pievienot tai ALT tekstu. Tas ir attēlam pievienots HTML kods, kas to raksturo. Šāds teksts parādās gadījumā, ja lapas ielādē radusies kļūda, kuras rezultātā pats attēls nav redzams. ALT teksti nodrošina tava satura pieejamību visiem interneta lietotājiem — arī tiem, kas izmanto ekrāna lasītājus.

Līdzīgi kā faila nosakumā, ALT tekstā nepieciešams iekļaut izvēlēto atslēgas vārdu, ļaujot meklētājprogrammai labāk saprast, kuras meklēšanas frāzes vislabāk atbilst tavai infografikai. Labs variants ALT tekstam iepriekš minētajai infografikai par SEO uzlabošanu varētu būt “infografika par attēlu izmantošanu SEO uzlabošanai”.


4. Optimizē savu bloga raksta nosaukumu

Lai cilvēki tiešām pamanītu, ka tava bloga rakstā ir pievienota noderīga infografika, kas tos varētu ieinteresēt, iekļauj paša bloga raksta nosaukumā vārdu “infografika”. Bloga virsraksts HTML kodos parasti tiek atzīmēts kā “<H1> header tag”. Tas palīdzēs Googlei, skenējot šo lapu, atrast īsto atslēgas vārdu. Veidi, kā iesaistīt vārdu “infografika” nosaukumā, var būt dažādi. Viens no tiem ir nosaukuma beigās šo jēdzienu ievietot kvadrātiekavās (“Kā uzlabot savas mājaslapas SEO, izmantojot attēlus [infografika]”). Cits ir novietot šo vārdu pirms nosaukuma (“Infografika: Kā uzlabot savas mājaslapas SEO, izmantojot attēlus”).


5. Pievērs uzmanību sava raksta linkam (URL)

Tava bloga raksta URL linkam būtu jāietver izvēlētais atslēgas vārds, turklāt, ja vēlies uzsvērt, ka tajā ir noderīga infografika, var iekļaut arī šo vārdu. Nav nepieciešams to darīt katru reizi, kad tavā rakstā ir iekļauta infografika. Uzmanība jāpievērš ir arī URL linka garumam — ideālajā variantā tam būtu jāsastāv no trim līdz pieciem vārdiem.


6. Izveido META aprakstu

Uzrakstīt labu META aprakstu ir visai sarežģīti. Tas ir īss lapas satura apraksts, kas parādās meklētāja rezultātu lapā zem tava bloga raksta linka. Labākajā variantā tam jābūt līdz 160 rakstzīmju garam (tu nevēlies, lai meklētājā tavā aprakstā parādās trīs punktiņi ar nepabeigtu tekstu). META aprakstā ir jāsniedz precīzs lapas satura apraksts, iekļaujot tajā atslēgas vārdu, un tam vienlaikus ir jāmudina lietotāji uzklikšķināt uz tava linka. Centies tajā iekļaut arī vārdu “infografika”.

7. Ievēro vārdu skaita balansu

Izveidot bloga ierakstu, kas sastāv tikai no infografikas, nav laba satura veidošanas prakse. Tai būtu jāpapildina bloga raksta tekstuālā daļa, vizuāli izceļot svarīgākās raksta daļas. Ideālajā variantā pievieno infografiku rakstam, kas ir vismaz 1000 vārdu garš. Ja vēlies ievietot savu infografiku raksta vidū, ir svarīgi, lai teksts pirms un pēc tās plūstoši ar to sasaistās.


Vizuāla materiāla pievienošana tekstuālam bloga saturam ir lieliska prakse satura veidošanā, jo tas palīdz tekstu atsvaidzināt. Savukārt infografika strādā arī kā atsevišķs informatīvais materiāls par dažādām tēmām. Pareiza infografikas izveide, izmantojot augstāk minētos padomus, spēs uzlabot arī kopējo mājaslapas SEO. Tomēr labam SEO nepietiek vien ar attēlu iekļaušanu mājaslapā — lai sasniegtu pēc iespējas augstākus rezultātus Google un citos meklētājos, nepieciešams rūpīgs un secīgs darbs mājaslapas optimizēšanā. Savas mājaslapas uzlabošanai ieteicams izmantot SEO pakalpojumu.

39 views0 comments
bottom of page