Kāda ir #haštagu nozīme biznesā un kā izvēlēties atbilstošākos?
top of page

Kāda ir #haštagu nozīme biznesā un kā izvēlēties atbilstošākos?

Ikviens sociālo tīklu lietotājs ne reizi vien būs manījis publikācijās restītes simbolu „#”, ko bez atstarpes liek pirms dažādiem vārdiem un frāzēm. Līdz ar Twitter parādīšanos 2007. gadā šo vārda un restītes kombināciju nosauca par haštagu (ang. hashtag) jeb tēmturi un tā popularitāte strauji pieauga arī Instagram, Facebook, LinkedIn un citās sociālo tīklu platformās.

Šodien, pateicoties haštagiem, cilvēkiem ir iespēja iesaistīties globālās diskusijās, stimulēt tendences, atrast domubiedrus un veidot veselas kopienas, klasificēt saturu un veicināt masveida interesi un iesaisti. Tiem ir būtiska loma sociālo mediju vidē, ko noteikti vērts izmantot arī uzņēmumiem, kas vēlas izcelties konkurentu vidū un iegūt jaunus klientus.

Kas tad ir haštags – modes kaprīze un paņēmiens, kā izrotāt un vizuāli izcelt publikācijas sociālajos tīklos, vai arī būtisks ietekmes instruments digitālajā vidē? Turpini lasīt un tiksim skaidrībā!

Modes kaprīze vai efektīvs mārketinga knifs?

Vairāk nekā desmit gadu laikā tēmturu pielietojums ir būtiski paplašinājies, un to nozīme ir pieaugusi. Sociālajiem tīkliem raksturīga īpatnība – publikācijās trūkst organizētības, proti, dažādu tēmu ieraksti mijas ar komercreklāmām, izklaidējošiem attēliem un video un populāru personību citātiem. Savukārt haštagi ir viens no veiksmīgākajiem paņēmieniem, kā ieviest zināmu skaidrību šajā bezgalīgajā publikāciju plūsmā. Tie palīdz labāk orientēties un atrast ziņu plūsmā, grupās un lapās publikācijas par interesējošām tēmām. Tēmturi, var teikt, kalpo kā atslēgvārdi Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Tik Tok un citās platformās. Un, ja šo instrumentu pareizi izmanto, tas var kļūt par spēcīgu atbalstu biznesa popularizēšanā, turklāt pilnībā bez maksas.

Haštagu galvenie uzdevumi

  • Vienkāršāka navigācija sociālo tīklu platformās;

  • Paņēmiens, lai izceltu ierakstus, piešķirtu tiem kontekstu un palīdzētu labāk izprast tajos izteikto domu / ideju;

  • Publikāciju atrodamības un iesaistes veicināšana;

  • Haštags palīdz sociālo tīklu algoritmiem noteikt publikācijas tēmu. Katrai platformai ir savas algoritma nianses. Piemēram, LinkedIn ašķirībā no Facebook neatpazīst latviešu valodu, tāpēc augstāk tiek vērtēts saturs angļu valodā. Līdz ar to angļu valodas haštags zem latviešu valodas teksta palīdzēs LinkedIn algoritmam labāk saprast, par ko ir šis teksts, kā arī ļaus vienkāršāk novērtēt to kā drošticamu un kvalitatīvu saturu;

  • Veids, kā atrast jaunus sekotājus;

  • Zīmola, produkta, pakalpojuma atpazīstamības veicināšana;

  • Mērķauditorijas uzmanības piesaiste;

  • Papildu vizuālais akcents publikāciju noformējumā.

Kā tēmturi palīdz biznesam?

Ja uzņēmumam ir biznesa profils kādā no sociālo tīklu platformām (kam mūsdienās ir būtiska nozīme), un tas savos ierakstos pievieno tēmturus, sociālā tīkla lietotājiem ir iespēja vienkāršāk atrast šī zīmola / uzņēmuma publikācijas vai ierakstus par atsevišķiem tā produktiem, pakalpojumiem un pasākumiem. Ar tēmturu palīdzību uzņēmums var pastāstīt par savu piedāvājumu plašākam potenciālo klientu lokam, turklāt tas ir efektīvs rīks gan B2C, gan B2B mārketingā. Būtībā haštagi palīdz uzlabot uzņēmuma atrodamību un efektīvāk prezentēt zīmolu savai mērķauditorijai.

Tāpat būtiska nozīme ir sociālo tīklu algoritmam. Izvērtējot, kādus ierakstus rādīt lietotājam, tiek ņemts vērā, kādiem haštagiem viņi seko, līdz ar to tā ir iespēja labāk sasniegt potenciālos klientus tieši ar algoritma palīdzību.

Kā izvēlēties atbilstošākos tēmturus?

Tēmturu lietošana nav tik vienkārša, kā pirmajā brīdī varētu šķist. Ja haštagus lieto nepareizi, tie var radīt pretējo efektu un, piemēram, tikt uztverti kā spams, nevēlams, nerelevants saturs. Un tas biznesam nebūt nav vajadzīgs. Zinot, kā tos pārvaldīt, kādus haštagus un kad izmantot, tie var kļūt par spēcīgu mārketinga instrumentu, kas nāks par labu uzņēmuma atpazīstamībai digitālajā vidē. Lūk, pieci būtiski nosacījumi, ko ņemt vērā, veidojot tēmturus!

1. Uzņēmuma darbības nišai atbilstoši haštagi

Noskaidro, kādi tēmturi ir efektīvi tieši tavā nišā. Sociālie tīkli ir pārpildīti ar visdažādākajiem tēmturiem un cilvēkiem, kuri tos publicē un meklē. Līdz ar to tēmturi, kas labi „strādā” kāda cita uzņēmuma labā, negarantē panākumus arī tavam uzņēmumam. Tāpēc veic izpēti, kādus haštagus izmanto populārākie tavas nišas uzņēmumi. Tas dos vispārēju priekšstatu par to, kādi tēmturi ir piemēroti un var sniegt ieguvumu. Tāpat, izvēloties un sākot pievienot haštagus savos ierakstos, svarīgi sekot līdzi publikāciju popularitātei. Tā tu varēsi izdarīt secinājumus par to, kādi tēmturi strādā efektīvāk un kurus vērts izmantot arī turpmāk. Vienlaikus atceries, ka viena haštaga popularitāte dažādās platformās var atšķirties!

2. Tēmturi ar lokāciju

Papildus haštagiem, kas ir atbilstoši tieši tava uzņēmuma nozarei, ieteicams izmantot arī tādus, kas norāda tavu atrašanās vietu. Tas ir īpaši svarīgi, ja darbojies kādā noteiktā pilsētā vai reģionā un veido saturu ar mērķi piesaistīt vietējo mērķauditoriju.

3. Populārākie haštagi un unikālie haštagi

Tavā nišā vai vispārīgi sociālajos tīklos populārāko haštagu izmantošana ir labs veids, kā uzlabot savu redzamību un piesaistīt uzmanību, tomēr, ja vēlies maksimālu ieguvumu, ir būtiski zināt, kas notiek tev apkārt. Internets ir dinamiska vide, kas pastāvīgi mainās, parādās arvien jaunas tendences un tēmas, kas aizrauj sociālo tīklu lietotājus. Tu vari izmantot to savā labā. Pievieno savām publikācijām populārākos tēmturus un veido saturu, kas palīdzēs iesaistīt gan esošos sekotājus, gan ieinteresēs jaunus. Populārākos haštagus vari pielietot, piemēram, lai diskutētu par aktuāliem notikumiem, kam ir saistība ar tavu nozari, vai iesaistoties jebkurā citā tevi interesējošā diskusijā, taču pirms tam pārliecinies, ka publicē ierakstu, kas ir atbilstošs konkrētajam tēmturim, lai tas nepārvērstos par spamu citu acīs.

Ņem vērā! Populārākie haštagi ir labs sākums, lai tavus ierakstus ieraudzītu plašāks cilvēku loks, taču nebūtu labi pie tiem apstāties. Izmanto arī mazāk zināmus vai pat radi savus – unikālus – haštagus, ko būs viegli atcerēties un kas asociēsies tieši ar tavu uzņēmumu. Tādējādi tu stiprināsi sava zīmola identitāti un parūpēsies par to, lai tava publikācija nepazustu bezgalīgajā ziņu plūsmā tā arī nepamanīta.

4. Optimāls tēmturu daudzums un garums

Svarīgs ieteikums, runājot par haštagiem, – labāk izmantot mazāk, bet kvalitatīvus tēmturus, nekā daudz un tādus, kas neattiecas uz tavu uzņēmumu. Piemēram, dažādos pētījumos secināts, ka Twitter un Facebook publikācijās visoptimālāk pievienot vienu līdz trīs kvalitatīvus tēmturus, jo lielāks haštagu skaits veicina lietotāju iesaistes samazināšanos. Savukārt Instagram kopš 2021. gada septembra rekomendē publikāciju autoriem izmantot trīs līdz piecus haštagus agrāko astoņu līdz 15 vietā. Parāk daudz haštagu vienā ierakstā ne vien liek tam izskatīties pārāk apjomīgam, bet arī traucē sociālo tīklu algoritmiem saprast, par kādu tēmu ir konkrētais saturs. Publikācija ar desmit un vairāk tēmturiem zaudē relevantumu un var tikt uztverta kā spams. Īsāk sakot – mazāk ir vairāk. Tāpat neaizraujies ar gariem tēmturiem, kas ir grūti nolasāmi.

5. Haštagi, kas aicina uz darbību

Haštagu izmantošana ir lielisks veids, kā informēt iespējami plašāku mērķauditoriju un popularizēt savu biznesu sociālo tīklu platformās. Tomēr, ja tu vēlies lielāku atdevi, proti, lai cilvēki ne vien apskatītu tavu ierakstu un vienkārši ritinātu ziņu plūsmu tālāk, bet arī sniegtu tev kādu ieguvumu, svarīgi parūpēties par augstas kvalitātes saturu, kas veicina vēlmi regulāri apmeklēt tavu lapu un rosina kļūt par tavu sekotāju un, iespējams, pat par klientu.

Lai radītu uzrunājošas, iesaistošas un uz darbību aicinošas publikācijas, papildinot tās ar efektīviem haštagiem, nepieciešams laiks un pieredze. Tāpēc ir vērts apdomāt sadarbību ar profesionāļiem šai jomā, kuri rūpēsies par regulāru augstas kvalitātes saturu tavā biznesa profilā, kamēr tu netraucēti varēsi koncentrēties uz sava uzņēmuma vadību.

342 views0 comments
bottom of page