Pagājušais gads ir bijis strauja izrāviena gads digitālajām platformām – laikā, kad stingro ierobežojumu dēļ teju visā pasaulē apstājusies klātienes biznesu darbība, alternatīvas meklētas digitālajā vidē. Tas nozīmē, ka biznesiem ir ārkārtīgi svarīgi atrasties pēc iespējas vairāk digitālajās platformās, jo tieši tajās potenciālie klienti centīsies tos sasniegt. Viens no populārākajiem veidiem, kā sasniegt klientus, ir digitālie biznesa profili. Šajā rakstā apskatīsim, kāpēc tie ir tik svarīgi ikvienam uzņēmējam, un kā tos veiksmīgam klientu biznesam izmantojam mēs.
Lai arī mājaslapa ir būtiska pārdošanas veicināšanai, šodien uzņēmumi var efektīvi sasniegt vēlamo auditoriju, uzrunājot potenciālos klientus tur, kur tie ikdienā uzturas – sociālajos medijos, mobilajās lietotnēs, meklētājprogrammās un dažādās vietnēs, ko šodien patērētāji izmanto ne vien atpūtai un izklaidei, bet arī kā informācijas avotu, kur uzzināt par dažādiem zīmoliem un uzņēmumiem, to pakalpojumiem un precēm, kā arī noskaidrot citu atsauksmes.
Kāpēc tev nepieciešami biznesa profili?
Laikā, kad digitālā vide kļūst arvien pieprasītāka, katram uzņēmējam – mazāka vai lielāka ranga – ir svarīgi izvietot informāciju par savu biznesu pēc iespējas plašākā mērogā. Nodrošinot savu klātesamību tiešsaistē, uzņēmums ne tikai iegūst jaunus klientus, bet spēj sasniegt arī jau esošos klientus efektīvāk. Tam palīdz interneta biznesa profili.
Biznesa profils ir uzņēmuma informācijas ieraksts tādās platformās kā Google My Business, Google Maps, TripAdvisor, ZL.lv u.c. Tas darbojas kā uzņēmuma digitālā vizītkarte, kurā:
pieejama visa svarīgākā pamatinformācija par uzņēmumu (kontaktinformācija, darba laiks un neliels apraksts par biznesu),
uzņēmuma attēli,
klientu atsauksmes,
preces un aktuāla informācija postu veidā,
kā arī vairākas uz rīcību aicinošas pogas (zvanīt, nosūtīt ziņu, rakstīt atsauksmi, iegūt norādes), palielinot iespēju gūt pēc iespējas vairāk potenciālo klientu ātrāk un vienkāršāk.
Kā atzīst mūsu lojālie klienti, ikvienam biznesam ir svarīgi atrasties tur, kur ir potenciālie klienti:
"Uzņēmumiem ir vērtīgi izveidot savus biznesa profilus, jo ir svarīgi nosegt pēc iespējas vairāk dažādas klientu grupas. Ir klienti, kas vairāk informāciju iegūst no televīzijas vai radio, bet ir arī daļa tādu klientu, kas informāciju uzzina dažādās interneta platformās."
Sarmīte Ņukša
SIA "Toode" valdes locekle
Plašākais profilu tīkls Latvijā
Vai tavs uzņēmums ir viens no vairākiem tūkstošiem Latvijas uzņēmumu, kas atrodams biznesa profilu vadošajā mediju tīklā? Ja nē, iespējams, laiks to mainīt! Mēs, “Latvijas Tālrunis”, pagājušajā gadā savā plašajā biznesa profilu tīklā esam publicējuši informāciju par 67,5 tūkstošiem uzņēmumu visā Latvijā no dažādām nozarēm vairāk nekā 100 tūkstošos biznesa profilu. Kā šiem profiliem veicies 2020. gadā?
Mēs nodrošinām biznesa profilus deviņās dažādās platformās – Latvijā populāros nozaru medijos, kā arī biežāk apmeklētajos biznesa uzziņu portālos. Šīs platformas 2020. gadā ir sasniegušas vairāk nekā 37 miljonus lapu skatījumu! Tas pierāda mūsu mediju tīklā esošā satura aktualitāti un vērtību. Katru nedēļu mūsu nozaru portālos tiek publicēti vairāki vērtīgi raksti par jomas aktualitātēm, piesaistot arvien vairāk interesentus un potenciālos klientus. Zīmīgi, ka aktuālais saturs piesaista arī biznesa profilu apmeklētājus. Piemēram, Latvijas reģionālā interneta portāla Pilseta24.lv uzņēmumu sarakstu skatījumu skaits pieaudzis par 32% salīdzinājumā ar 2019. gadu. Savukārt Latvijas vadošā būvniecības portāla ABC.lv biznesa profilu skatījumu skaits sasniedzis 262 tūkstošus, pieaugot par 24% kopš 2019. gada.
Svarīgi, ka mūsu platformu apmeklētāji biznesa profilu infolapas pagājušajā gadā ir atvēruši vairāk nekā 21 miljonu reižu, augot par aptuveni 50% kopš 2019. gada. Interesants fakts – ņemot vērā to, ka Latvijā ir mazāk nekā divi miljoni iedzīvotāju – vidēji katrs iedzīvotājs biznesa profilus apmeklē aptuveni 11 reizes gadā. Tas vien ļauj apgalvot, ka biznesa profili ir nopietns klientu piesaistes kanāls. Protams, katram uzņēmumam tā proporcionālais pienesums var atšķirties, taču tādām jomām kā ēdināšana vai tūrisms biznesa profili piesaista lielāko daļu no visiem klientiem. Ir skaidrs, ka potenciālie klienti informāciju par uzņēmumiem katru gadu arvien vairāk meklē tieši digitālajā vidē. Ja informācija par tavu uzņēmumu internetā nav atrodama, palielinās risks pazaudēt potenciālos klientus!
Ar ko mēs esam īpaši?
“Latvijas Tālrunis” vienmēr “tur roku uz pulsa”, rūpīgi sekojot līdzi digitālās vides attīstībai, īpaši domājot arī par biznesa profilu platformu uzlabojumiem klientiem un interesentiem. Tā, piemēram, pagājušajā gadā biznesa uzziņu portālā ZL.lv veicām dizaina uzlabojumus, padarot portālu ne tikai vizuāli patīkamāku datora versijā, bet arī uzlabojot lietotāju pieredzi, izmantojot platformu mobilajās ierīcēs. Aptuveni 80% interneta lietotāju pagājušajā gadā izmantojuši tieši mobilās ierīces dažādu interneta vietņu apmeklēšanai, tāpēc zinām, ka ir svarīgi pielāgot ikvienu platformu dažāda veida (īpaši mobilajām) ierīcēm. Savu attīstību pakalpojumu uzlabošanā un piedāvājuma klāstā turpināsim arī šogad!
Liela daļa infolapu pakalpojuma sniedzēju piedāvā vienkāršus risinājumus, izvietojot savās platformās uzņēmumu pamatinformāciju, taču mēs, “Latvijas Tālrunis”, ik dienas meklējam arvien jaunus risinājumus, kas maksimāli uzlabotu biznesa profilu lietojamību un palielinātu mūsu sadarbības partneru biznesa guvumus. Profiliem jābūt piepildītiem ar ne vien aktuālu, bet arī saistošu un atraktīvu saturu. Mēs piedāvājam profiliem pievienot īpašas digitālās atzīmes, piemēram, “turpinām strādāt klātienē” vai “attālināti veiktajiem pasūtījumiem atlaide!”, kas ne tikai izceļ konkrēto uzņēmumu profilus meklēšanas sarakstā, bet arī informē par aktualitātēm ierobežojumu laikā. Tāpat arī esam ieviesuši “mobilā izcēluma” opciju, kas īpaši izceļ biznesa profilus mobilajās ierīcēs atvērtajos meklēšanas sarakstos.
“Mūsu mediju tīkla profili ir unikāli ar to, ka katram klientam tiek meklēta pilnībā individuāla pieeja – no uzņēmuma apraksta līdz atslēgas vārdiem. Esam īpaši ar to, ka daļa klientu mūsu izstrādātos biznesa profilus pat izmanto savas mājaslapas vietā! Klienti ir atzinuši – profili ir tik piepildīti ar visu nepieciešamo informāciju, attēliem, atslēgvārdiem un rīcības pogām, ka uz vizītkartes mājaslapas vietā norāda tieši savu ZL.lv profilu.”
Iveta Šibasa “Latvijas Tālruņa” pieredzējusī konsultante
Vai profili būs aktuāli arī turpmāk?
Daļa uzņēmēju ne vien Latvijā, bet arī visā pasaulē bieži vien nespēj izšķirties par to, vai biznesa informāciju nepieciešams izvietot pēc iespējas vairāk digitālajās platformās – vai tas sniegs kādu rezultātu. Taču ir skaidrs, ka digitālais mārketings pagājušajā gadā ir pierādījis savu nozīmīgumu. Kāpēc?
Daudzi biznesi pagājušajā gadā varēja turpināt savu darbību, tikai pateicoties digitālajām platformām un to sniegtajām mārketinga iespējām.
Katru gadu aizvien nozīmīgāka kļūst informācijas pieejamība virtuālajā telpā.
Tas ir ātrākais un vienkāršākais veids, kā klienti var sastapties ar saviem potenciālajiem sadarbības partneriem – arī tavu biznesu!
Arī mūsu klienti izprot biznesa profilu arvien pieaugošo nozīmi, atzīstot tos par labu esam arī sava biznesa darbībai:
“Ikvienam uzņēmējam ir svarīgi izvietot savu informāciju internetā – citādi nemaz nevar! Internets ir pirmā vieta, kur klients meklē informāciju. Esam arī novērojuši, ka daļa klientu no mūsu biznesa profila portālā ZL.lv nonāk mūsu mājaslapā.”
Natālija Zamkovaja SIA “Euro Intema” valdes locekle
Vai tavam uzņēmumam nepieciešams savs biznesa profils? Atbilde ir jā! Digitālais mārketings ar katru gadu attīstīsies arvien straujāk, tāpēc nav šaubu, ka uzņēmumi savus potenciālos klientus daudz ātrāk un plašāk spēs sasniegt tieši ar dažādu platformu palīdzībām. Ir svarīgi, ka tavs uzņēmums atrodas tur, kur ir tavi potenciālie klienti – uzrunā tos pēc iespējas plašākā mērogā, izvietojot informāciju lielākajā biznesa profilu tīklā! Ieskaties, kādus pakalpojumus varam tev nodrošināt savu biznesa mērķu sasniegšanai!
test