top of page

Mārketings soli pa solim: ko svarīgi ņemt vērā, lai tas būtu efektīvs?

Writer: Latvijas TālrunisLatvijas Tālrunis

Kā likt mārketingam strādāt tava uzņēmuma labā? Stratēģiska pieeja – pamats veiksmīgam rezultātam!

socialo-tiklu-tendences
Foto autors: Latvijas Tālrunis

Mārketings ir ilgtermiņa ieguldījums, kas prasa rūpīgi pārdomātu pieeju. Tomēr bieži vien novērojam, ka uzņēmums, izvēloties kādu konkrētu mārketinga risinājumu, sagaida no tā ātru rezultātu. Tā, piemēram, zināms, ka viens no ātrākajiem veidiem, kā parūpēties par to, lai uzņēmumu pamana interneta vidē, ir maksas reklāma. Uzņēmums, kāda ieteikumu vai vienkārši jaunāko tendenču vadīts, aktivizē reklāmu Facebook vai Google, cerot jau tuvākajā laikā sagaidīt klientu zvanu un e-pastu skaita pieaugumu. Taču tas neseko… Kāpēc? Visticamāk, ir izlaisti vairāki būtiski soļi, lai šī reklāma strādātu.

Būtiski saprast, ka jebkura mārketinga aktivitāte var būt efektīva tikai tad, ja tā tiek īstenota pakāpeniski, pareizā secībā. Tāpēc piedāvājam ceļvedi, kā soli pa solim īstenot uzņēmuma mārketinga aktivitātes, nodrošinot gan reklāmas, gan biznesa panākumus ilgtermiņā.

Kāpēc svarīga uzņēmuma klātesamība internetā?

Kā jau minējām, lai mārketings nestu augļus, ir svarīgi visu darīt soli pa solim. Un viens no būtiskākajiem faktoriem, kas ir jebkuru mārketinga aktivitāšu pamatā un par ko nereti tiek piemirsts, ir spēcīga tiešsaistes klātbūtne (ang. Presence Management), proti, neviena mārketinga aktivitāte, vai tā būtu maksas reklāma, vai saturs sociālajos medijos, vai e-pasta mārketings, nebūs efektīva, ja iesākumā neparūpēsies par uzņēmuma klātbūtni digitālajā vidē.

Kā tad uzņēmumam palīdz tiešsaistes klātbūtne?

  • Redzamība un informācijas pieejamība. Lielākā daļa klientu mūsdienās pirms pirkuma veikšanas meklē informāciju par uzņēmumiem tiešsaistē. Ja uzņēmums nav atrodams internetā, tas zaudē iespēju piesaistīt jaunus klientus;

  • Zīmola atpazīstamība un uzticamība. Spēcīga klātesamība internetā palīdz uzņēmumam izveidot un stiprināt savu zīmolu. Regulāri publicējot kvalitatīvu saturu, uzņēmums kļūst par uzticamu informācijas avotu, kas savukārt veicina klientu uzticēšanos. Turklāt, esot dažādās tiešsaistes platformās, uzņēmums var sasniegt plašāku auditoriju un nostiprināt savu reputāciju;

  • Saziņa ar klientiem. Uzņēmuma informācija internetā atvieglo saziņu starp uzņēmumu un tā klientiem, veicinot tā pieejamību;

  • Pārdošanas apjoma pieaugums. Uzņēmumiem ar kvalitatīvu tīmekļa vietni, noderīgu un interesantu saturu, pozitīvām atsauksmēm un ieteikumiem ir lielākas iespējas pārdot savus produktus un pakalpojumus;

  • Konkurences priekšrocības. Mūsdienu biznesa vidē uzņēmumi, kas aktīvi rūpējas par savu klātesamību digitālajā vidē, var efektīvāk sasniegt savu mērķauditoriju, uzlabot savu produktu un pakalpojumu kvalitāti un palielināt pārdošanas apjomus;

  • Tirgus paplašināšana. Klātesamība internetā ļauj uzņēmumam sasniegt plašāku tirgu.  Tas ir īpaši svarīgi, ja uzņēmums koncentrējas ne tikai uz vietējo tirgu, bet vēlas paplašināt savu darbību un sasniegt jaunus klientus ārpus ierastās teritorijas;

  • Mārketinga efektivitāte. Digitālā klātesamība ir svarīga mārketinga stratēģiju sastāvdaļa, kas ļauj uzņēmumiem efektīvāk sasniegt potenciālos klientus. Izmantojot dažādus digitālā mārketinga rīkus, uzņēmums var analizēt datus, izmērīt rezultātus un pielāgot savas mārketinga aktivitātes, lai sasniegtu maksimālu atdevi.

Līdz ar to uzņēmuma klātesamība internetā nav tikai izvēle, bet gan būtiska nepieciešamība, lai gūtu panākumus mūsdienu digitālajā pasaulē.

1. solis: parūpējies par skaidru zīmola identitāti

Ieguldījums zīmola identitātes veidošanā ir ieguldījums veiksmīgā tiešsaistes klātbūtnes pārvaldībā.  Var teikt, ka skaidra zīmola identitāte ir pamats spēcīgas tiešsaistes klātbūtnes veidošanai un uzturēšanai. Tā ir kā ir ceļvedis visām tiešsaistes aktivitātēm, jo nosaka, kā uzņēmums vēlas, lai tā auditorija to uztvertu. Zīmola identitāte ir daudz vairāk nekā tikai logotips vai krāsu shēma; tā ietver misiju, vīziju, vērtības un personību, kas kopā veido zīmola tēlu – vienotu un atpazīstamu visās tiešsaistes platformās –, veicinot uzticēšanos un atpazīstamību. Savukārt ja uzņēmums nepievērš pienācīgu uzmanību sava zīmola identitātei, tā tiešsaistes klātbūtne var būt nesaskaņota un neefektīva.

Lai izveidotu spēcīgu zīmola identitāti, ir jāsāk ar mērķa definēšanu, jāsaprot, kāda ir uzņēmuma misija, vīzija un vērtības, kā arī jādefinē, kas ir uzņēmuma ideālie klienti un kādas ir viņu vajadzības, intereses un paradumi. Tāpat svarīgi izpētīt konkurentus, lai saprastu, kā atšķirt sevi no citiem. Kad šie aspekti ir definēti, var sākt strādāt pie vizuālās identitātes un satura, kas atspoguļos zīmola personību un vērtības.

2. solis: kļūsti redzams tiešsaistē

Foto: Pexels.com/ Firmbee.com
Foto: Pexels.com/ Firmbee.com

Uzņēmuma klātbūtne tiešsaistē ir vitāli svarīgs solis pirms jebkurām mārketinga aktivitātēm un ietver zīmola atpazīstamības pārvaldību un optimizēšanu dažādās digitālajās platformās. Tāpēc, pirms sākt jebkādas reklāmas kampaņas, svarīgi nodrošināt, ka uzņēmums ir atrodams internetā. Tas ietver:

  • biznesa profilu izveidošanu, sakārtošanu un pārvaldību gan vietējos, gan starptautiskos tīklos. Ieteicams izveidot un optimizēt profilu Google Business, jo, meklējot uzņēmumu Google meklētājā, tieši Google Business profils ir vieta, kur liela daļa potenciālo klientu gūst pirmo iespaidu par uzņēmumu. Tāpat reģistrē uzņēmumu citos populāros meklētājos tādos kā Apple un Bing, kā arī populārākajās nozaru un biznesa uzziņu vietnēs, piemēram, medicine.lv, abc.lv, building.lv, pilseta24.lv, zl.lv, visaigimenei.lv, balticexport.com un citās. Pārliecinies, ka informācija par tavu uzņēmumu, tostarp uzņēmuma nosaukums, adrese, kontaktinformācija, darba laiks un piedāvātās preces vai pakalpojumi, ir precīza un aktuāla, kā arī parūpējies par profilu vizuālo noformējumu, piesaistot potenciālo klientu uzmanību ar attēliem, video un, kur tas iespējams, baneriem un dažādiem izcēlumiem;

  • uzņēmuma mājaslapas izveidi. Šis ir ļoti svarīgs solis, jo mājaslapa ir vieta, kur tu vari novirzīt savus potenciālos klientus un sniegt viņiem plašāku informāciju par sevi, saviem produktiem un pakalpojumiem. Taču, lai apmeklētāji vēlētos ilgāk uzkavēties tavā vietnē, pārliecinies, ka tā ir lietotājam draudzīga, ērti un viegli pārlūkojama, vizuāli pievilcīga un optimizēta mobilajām ierīcēm. Tāpat mājaslapai jābūt optimizētai arī meklētājsistēmām, tostarp vietējai meklēšanai, lai meklēšanas rezultātos tā parādītos augstākās pozīcijās, tādējādi palielinot iespējamību, ka to ieraudzīs īstā auditorija īstajā vietā un laikā. Un, protams, mājaslapai ir nepārprotami jāatspoguļo tas, ar ko tavs uzņēmums nodarbojas, ko tas piedāvā un kādas ir tā vērtības, kam ir būtiska loma klientu acīs, ietekmējot viņu uzticēšanos, lojalitāti un lēmumus par sadarbību ar tavu uzņēmumu.

Kad pamata soļi paveikti, pienācis brīdis uzsākt mārketinga aktivitāšu īstenošanu.

3. solis: radi kvalitatīvu un daudzveidīgu saturu

Parūpējies par noderīgu un interesantu augstas kvalitātes saturu, kas palīdzēs veicināt uzticamību klientu acīs un pozicionēt tevi kā uzticamu partneri, kurš dalās ar vērtīgu informāciju, padomiem un jaunumiem, nevis tikai cenšas iespējami vairāk pārdot. Piemēram:

  • regulāri publicē bloga ierakstus, kas atbild uz tavas mērķauditorijas jautājumiem, risina tās problēmas un atspoguļo tās intereses;

  • izmanto atbilstošus atslēgvārdus un frāzes satura optimizēšanai un augstāku pozīciju sasniegšanai meklēšanas rezultātos;

  • piedāvā dažādus satura formātus, piemēram, video, infografikas, podkāstus un citus, tādējādi piesaistot plašākas auditorijas uzmanību un gūstot iespēju izveidot ciešāku saikni ar klientiem;

  • mudini klientus dalīties ar savu pieredzi, tādējādi veidojot lietotāju ģenerētu saturu (ang. User-Generated Content – UGC), un izmanto to savos sociālajos tīklos vai mājaslapā.

4. solis: esi aktīvs sociālajos medijos

Foto: Vecteezy.com/ idolstudio1996
Foto: Vecteezy.com/ idolstudio1996

Sociālie mediji ir būtisks instruments, lai sazinātos ar klientiem, veidotu ilgtermiņa attiecības ar tiem un veicinātu zīmola atpazīstamību. Izvēlies platformas, kurās tava mērķauditorija pavada visvairāk laika – Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, YouTube un citas. Izveido profesionālus biznesa kontus un parūpējies par to uzturēšanu, regulāri publicējot noderīgu saturu, kas atbilst tavas mērķauditorijas interesēm. Iesaisties diskusijās, atbildi uz komentāriem un mudini savus sekotājus dalīties ar tavu saturu. Kā arī izmanto sociālos medijus, lai virzītu apmeklētājus uz savu mājaslapu.

5. solis: kontrolē savu reputāciju

Svarīga ikvienas mārketinga stratēģijas sastāvdaļa ir arī reputācijas pārvaldība, kas ir būtiska pozitīvam iespaidam par uzņēmumu un zīmola uzticamības veicināšanai. Tāpēc pievērs uzmanību savai tiešsaistes reputācijai un regulāri seko līdzi atsauksmēm un komentāriem par tavu uzņēmumu. Atbildi uz klientu jautājumiem un pasaki paldies par atsauksmēm un vērtējumiem no apmierinātiem klientiem. Mierīgi un profesionāli reaģē uz negatīvām atsauksmēm un sūdzībām. Kā arī pastāvīgi uzlabo savu produktu vai pakalpojumu kvalitāti, lai palielinātu klientu apmierinātību. Pozitīva reputācija tiešsaistē veicina klientu uzticēšanos, kas var būtiski ietekmēt pirkumu lēmumus.

6. solis: uzrunā, reklamē un sasniedz efektīvus rezultātus

Kad būsi pienācīgi parūpējies par sava uzņēmuma AKTĪVU klātesamību tiešsaistē, ir īstais brīdis uzrunāt auditoriju, izmantojot maksas reklāmas, e-pasta mārketingu un citus digitālā mārketinga risinājumus, lai uzrunātu jaunus potenciālos klientus un uzlabotu pārdošanas rezultātus. Tomēr pirms tam skaidri nodefinē savas mārketinga stratēģijas mērķus, izpēti nozari, tās konkurentus, kā arī pārliecinies, ka reklāmas ir mērķētas un atbilst tavas mērķauditorijas interesēm.

7. solis: analizē un optimizē

Foto: Freepik.com/ freepik
Foto: Freepik.com/ freepik

Regulāri analizē savu tiešsaistes darbību, izmantojot dažādus pieejamos analītikas rīkus, lai izprastu, kas darbojas un kur nepieciešami uzlabojumi. Identificē stratēģijas, kas dod vislabākos rezultātus, un koncentrējies uz tām. Un visbeidzot – pielāgo savu stratēģiju atkarībā no iegūtajiem datiem.

Atceries, ka efektīvs digitālais mārketings ir ilgtermiņa ieguldījums un nepārtraukts process, kas prasa laiku, pacietību un stratēģisku pieeju. Ņem vērā, ka, izlaižot tādus būtiskus soļus kā zīmola identitātes izstrāde un tiešsaistes klātbūtnes nodrošināšana, un uzreiz ķeroties klāt pie reklāmas aktivitātēm cerībā sasniegt ātrus rezultātus, visticamāk, sekos vilšanās, jo mūsdienu patērētāji ir kļuvuši piesardzīgāki un informētāki. Viņi neuzticas reklāmām, ja par uzņēmumu internetā nevar atrast pilnvērtīgu un kvalitatīvu informāciju. Klienti vispirms vēlas pārliecināties, ka uzņēmums ir uzticams, autentisks un spējīgs nodrošināt kvalitatīvus produktus vai pakalpojumus, un tikai tad pieņem lēmumu veikt pirkumu.

Ja vēlies, lai mārketings strādā tava biznesa labā, uztici to speciālistiem ar daudzu gadu pieredzi, kuri ar prieku dalīsies profesionālos ieteikumos, ņemot vērā tava uzņēmuma individuālās vēlmes, vajadzības un specifiku! Mums ir viss nepieciešamais gan zīmola identitātes izstrādei, gan tiešsaistes klātbūtnes nodrošināšanai, gan efektīvam digitālajam mārketingam, un mūsu speciālisti zina, kādi soļi jāveic, lai palīdzētu tev sasniegt vēlamos rezultātus!

Comments


bottom of page