top of page

TikTok reklāma – jaudīgs instruments biznesam! Ko var iegūt tavs uzņēmums?

Writer: Latvijas TālrunisLatvijas Tālrunis

Kā sasniegt plašāku auditoriju un veicināt sava zīmola atpazīstamību vienā no populārākajām sociālo mediju platformām pasaulē TikTok? Izmanto iespaidīgo potenciālu, ko piedāvā TikTok reklāmas!  

socialo-tiklu-tendences
Foto autors: Latvijas Tālrunis

TikTok platforma ir kļuvusi par neatņemamu digitālā mārketinga sastāvdaļu jau miljoniem uzņēmumu visā pasaulē. Pateicoties savam unikālajam īso videoklipu formātam un milzīgajai, nemitīgi augošajai lietotāju bāzei, TikTok spēj piedāvāt uzņēmumiem virkni iespēju radoši un efektīvi uzrunāt savus potenciālos klientus. Papildus jau ierastajiem TikTok video tiek piedāvāts tāds jaudīgs risinājums kā TikTok reklāma, kas nu ir pieejams arī Latvijas Tālruņa klientiem! 

Kā strādā TikTok reklāma? Kādas iespējas tā paver? Un ko iegūs tavs uzņēmums, iekļaujot savā mārketinga stratēģijā reklāmu TikTok platformā? Uzzini šajā blogā! 

Kā strādā TikTok reklāmas? 

TikTok reklāmas darbojas, ļaujot reklāmdevējiem izveidot un atlasīt videoklipus, ko parādīt lietotāju plūsmā. Šīs reklāmas var atlasīt pēc demogrāfiskiem datiem, interesēm, uzvedības un citiem faktoriem, nodrošinot, ka reklāmu ierauga atbilstošā auditorija. TikTok izmanto arī mašīnmācīšanos, lai analizētu lietotāju uzvedību un optimizētu reklāmu rādīšanu un tādējādi sasniegtu augstu reklāmguvumu skaitu un ieguldījumu atdevi. 

TikTok piedāvā plašu reklāmas formātu klāstu, kas pielāgoti platformas dinamiskajam un vizuālajam stilam un ir piemēroti dažādiem mārketinga mērķiem. 

  • In-Feed Ads. Parādās lietotāju For You plūsmā kā parasts video, dabiski saplūstot ar lietotāju radīto saturu, taču atšķirībā no organiskajiem video In-Feed Ads var novirzīt uz mājaslapu, lietotni, veikalu vai citu mērķa vietni. In-Feed Ads ir efektīvs veids, kā ieinteresēt auditoriju un vērot tās reakciju, analizējot iesaistes rādītājus – like un share skaitu un komentārus; 

  • TopView Ads. Parādās kā pirmais video, ko lietotājs redz, atverot lietotni, ļaujot sasniegt maksimālu redzamību. Video ir līdz 60 sekundēm garš, to var skatīties kā parastu TikTok video, ļaujot izmantot like, komentāru un share funkcijas. Vienā dienā var būt vairākas TopView reklāmas dažādās nišās. Šis reklāmas veids ir piemērots zīmola stāstu stāstīšanai vai produktu demonstrācijām, kas prasa vairāk laika, kā arī reklāmām, kur svarīga lietotāju iesaiste; 

  • Branded Effects. Reklāmas, kas ļauj uzņēmumiem izveidot īpašus zīmola AR (ang. Augmented reality) jeb paplašinātās realitātes filtrus, 3D objektus un vizuālos efektus, ko lietotāji var izmantot savos videoklipos, tādējādi piesaistot auditoriju interaktīvā veidā. Branded Effects ir līdzīgs Snapchat un Instagram AR filtriem, taču TikTok kontekstā tie bieži izpelnās milzīgu popularitāti un ātru izplatību jeb kļūst viral

  • Spark Ads. Reklāmas formāts, kas ļauj zīmoliem izmantot jau esošus populārus organiskos TikTok video (gan savus, gan ar atļauju citu lietotāju veidotos) savām reklāmas kampaņām. Atšķirībā no parastajām TikTok reklāmām, Spark Ads izmanto īstu, organisku saturu, saglabājot oriģinālo video URL, autora profilu un visus iesaistes rādītājus; 

  • Branded Hashtag Challenge. Reklāmas, kas mudina lietotājus izveidot un kopīgot saturu, izmantojot zīmola haštagu jeb tēmturi, kā arī sekot noteiktam izaicinājumam. Viens no efektīvākajiem veidiem, kā veicināt lietotāju radītu saturu (ang. User Generated Content jeb UGC) un palielināt zīmola atpazīstamību. 

Uzņēmumi var veicināt atpazīstamību un klientu piesaisti, arī izmantojot tādu TikTok reklāmas veidu kā Brand Takeover Ads. Tās ir reklāmas, kas parādās uzreiz pēc lietotnes atvēršanas. Tas var būt gan statisks attēls, gan GIF vai trīs līdz piecas sekundes īss video, un tam nav organisku mijiedarbības elementu, proti, lietotāji var tikai klikšķināt uz reklāmas saiti. Vienā dienā vienā nišā var būt tikai viena Brand Takeover reklāma. Šīs reklāmas lieliski noder produkta vai akcijas reklamēšanai, veicinot tūlītēju uzmanības piesaisti, kā arī liela mēroga zīmolu kampaņām, kurās ir svarīgi iegūt maksimālu pamanāmību īsā laikā.  

Tiesa gan, šobrīd Brand Takeover Ads pieejamas vien atsevišķās valstīs, tādās kā ASV, Kanāda, Vācija, Francija un citās, taču cerams, ka drīz vien šo reklāmas veidu varēs izmantot arī uzņēmumi Latvijā. 

7 svarīgi iemesli, kāpēc vērts izmantot TikTok reklāmas risinājumus 

Foto: Unsplash.com/ Swello
Foto: Unsplash.com/ Swello

1. Plaša lietotāju bāze. TikTok ir viens no straujāk augošajiem sociālajiem medijiem pasaulē, kas ar savu unikālo īso videoklipu formātu ir piesaistījis jau vairāk nekā vienu miljardu aktīvo lietotāju pasaulē. Un šī lietotāju bāze nemitīgi pieaug, padarot platformu par spēcīgu instrumentu uzņēmumiem, kuri vēlas sasniegt plašāku auditoriju. Tā, piemēram, 2024. gadā pasaulē TikTok lietoja vairāk nekā 1,582 miljardi aktīvo lietotāju mēnesī, un tiek prognozēts, ka līdz 2025. gada beigām to skaits varētu sasniegt jau 2,1 miljardu.  

Uzņēmumiem tas nozīmē lielisku iespēju uzrunāt daudzveidīgu globālo auditoriju, atrodot ne tikai jaunus klientus, bet arī sadarbības partnerus un gūstot jaunas iespējas attīstīt savu biznesu. 

2. Iespēja sasniegt jaunāku demogrāfisko grupu. Izmantojot TikTok, uzņēmumi var sasniegt jaunāku demogrāfisko grupu, kas ir grūti ar tradicionālo mārketingu un caur tradicionālajiem medijiem, piemēram, TV vai Facebook.  

  • 572 miljoni jeb 36,2% TikTok lietotāju ir Z paaudze – vecumā no 18 līdz 24 gadiem;  

  • 535.6 miljoni jeb 33.9% TikTok lietotāju ir mileniāļu paaudze – vecumā no 24–35 gadiem; 

  • 249.6 miljoni  jeb 15.8% TikTok lietotāju ir vecumā no 35–44 gadiem. 

Jaunie lietotāji nevēlas redzēt klasiskas reklāmas, bet dod priekšroku radošam, populāram un autentiskam saturam. Un tieši to TikTok arī piedāvā –  ne tikai pievilcīgu organisko saturu, bet arī reklāmu formātus, kas īpaši efektīvi strādā jaunākas auditorijas vidū. Turklāt jaunie lietotāji vairāk uzticas zīmoliem, kurus iepazinuši TikTok – tieši te viņi meklē atsauksmes, piedalās dažādos izaicinājumos un labprāt iesaistās tiešā mijiedarbībā ar zīmoliem. 

3. Augsts iesaistes līmenis. Platformas lietotāji izceļas ar augstu aktivitāti – viens lietotājs apmeklē lietotni vidēji līdz pat 20 reizēm dienā un pavada tajā līdz pat 95 minūtēm, kas atspoguļo platformas augsto iesaistes līmeni un nozīmē lieliskas iespējas zīmoliem mijiedarboties ar savu mērķauditoriju.  

Iesaistes rādītāju ziņā TikTok ir kļuvis par līderi starp sociālo mediju platformām, īpaši reklāmas kontekstā. No 2024. līdz 2025. gadam TikTok reklāmas var lepoties ar iespaidīgu iesaistes līmeni 5% līdz 16% diapazonā, kas ir ievērojami augstāks nekā konkurentiem. Piemēram, Facebook reklāmām iesaistes līmenis ir aptuveni 0,09%, savukārt Instagram – aptuveni 1,22%.  

Tāpat TikTok ir vadībā arī pēc citiem rādītājiem. Piemēram vidējais klikšķu skaits jeb CTR (ang. Click Through Rate) TikTok ir 0,84% (Facebook – 0,72%, Instagram – 0,59%), savukārt CPC (ang. Cost Per Click) jeb cena par klikšķi TikTok ir zemāka nekā citās sociālo mediju platformās – vidēji 1$ (Facebook – 1.72$, Instagram – 3.56$). 

BET tas nenozīmē, ka jāatsakās no reklāmām Facebook, Instagram un citās platformās un jākoncentrējas tika uz TikTok, jo katrai platformai ir sava auditorija, ko tajā var uzrunāt visefektīvāk, un sava reklāmu specifika, turklāt vislabāko rezultātu var sasniegt tikai ar kompleksiem risinājumiem. 

4. Augsts lietotāju piesaistes potenciāls un organiskā redzamība. Tā kā TikTok piedāvā īsos (līdz trīs minūtēm) viedoklipus, šāda formāta saturam ir augsts skrollēšanas (vairāku video pārlūkošana pēc kārtas) potenciāls, kas veicina lietotāju turpmāku iesaisti platformā, jo lietotājiem ir iespēja vienkārši pāriet no viena video uz nākamo. Turklāt TikTok saturs ātri izplatās, ļaujot īsā laikā iegūt lielu skatījumu skaitu un piesaistīt sekotājus un potenciālos klientus. Arī reklāmas TikTok lietotāji uztver kā organisku platformas saturu, kas palielina reklāmas kampaņu efektivitāti. 

Turklāt TikTok algoritms var palīdzēt uzņēmumiem sasniegt pat tos lietotājus, kuri nav sekojoši viņu kontiem, ja vien saturs ir interesants, iedvesmojošs un saistošs. Ja video kļūst populārs vai iegūst lielu iesaisti, tas var strauji izplatīties platformā, veicinot zīmola atpazīstamību un gūstot iespaidīgu organisko skatījumu skaitu bez lielām izmaksām. 

5. Unikāli reklāmas formāti. Kā minējām nedaudz augstāk, platforma piedāvā vairākus unikālus reklāmas formātus, kas raksturīgi tikai TikTok, ļaujot zīmoliem sazināties ar savu mērķauditoriju radošā un interaktīvā veidā. TikTok reklāmas risinājumi dod zīmoliem plašas iespējas radīt saistošu un viegli uztveramu saturu, kas atstāj pozitīvu iespaidu uz lietotājiem, veicina viņu iesaisti un mudina veikt pirkumus. 

6. Precīza mērķauditorijas atlase. Platforma ļauj atlasīt mērķauditoriju pēc visdažādākajiem kritērijiem – gan pamatojoties uz lietotāju mijiedarbību ar saturu (skatījumi, like, share, komentāri, saglabāšana), gan mērķējot reklāmas atkarībā no lietotāju atrašanās vietas, vecuma, interesēm un uzvedības, kas ļauj sasniegt efektīvus reklāmas kampaņu rezultātus. 

7. Izmērāmi rezultāti. TikTok piedāvā vairākas iespējas, kā uzņēmumiem novērtēt reklāmas rezultātus. Izmantojot dažādus analītiskos rīkus, tādus kā TikTok Ads Manager, TikTok Pixel un citus, uzņēmumi var viegli sekot līdzi reklāmu veiktspējai, pielāgot kampaņas un optimizēt ieguldījumus, lai sasniegtu vēl labākus rezultātus. 

Vēl daži skaitliski argumenti… 

Foto: Unsplash.com/ Collabstr
Foto: Unsplash.com/ Collabstr
  • Pašlaik TikTok pašlaik ir piektais populārākais sociālais tīkls pasaulē pēc aktīvo lietotāju skaita; 

  • Platformai ir augstākais lietotāju pieauguma temps starp visiem sociālajiem tīkliem, trīs gadu laikā sasniedzot 325%; 

  • 55% lietotāju atzīst, ka TikTok ir iepazinuši un atklājuši jaunus zīmolus un produktus; 

  • 62% lietotāju atzīst, ka TikTok viņus iedvesmo veikt pirkumu, kas padara to par lielisku platformu e-komercijas veicināšanai; 

  • 83% lietotāju patīk skatīties zīmola saturu, ja tas ir autentisks un izklaidējošs; 

  • 67% TikTok lietotāju iegādājās produktu pēc tā ieraudzīšanas platformā; 

  • TikTok reklāmas sasniedz aptuveni 13,6% no visiem cilvēkiem uz Zemes; 

  • 51% mazo uzņēmumu, kas izmanto TikTok reklāmas, ziņo par pozitīvu ieguldījumu atdevi; 

  • 24% uzņēmumu atzīmē, ka TikTok nodrošina visaugstāko ienākumu no ieguldījumiem jeb ROI (ang. Return on investment), salīdzinot ar citām sociālajām platformām. 

Un šī ir tikai pavisam neliela daļa skaitļu, kas norāda uz pieaugošo TikTok potenciālu biznesā. Platformas milzīgā lietotāju bāze, augstais iesaistes līmenis un unikālie reklāmas formāti padara to par vērtīgu platformu uzņēmumiem jebkurā nozarē, palīdzot sasniegt daudzveidīgu auditoriju, efektīvāk sazināties ar saviem potenciālajiem klientiem, palielināt zīmola atpazīstamību, kāpināt pārdošanas apjomus un īstenot vēl daudzus citus mārketinga un biznesa mērķus.  

Atklāj TikTok potenciālu arī tu! Sazinies ar mums un uzzini, kā varam palīdzēt audzēt tava uzņēmuma popularitāti un atrast klientus vienā no straujāk augošajiem sociālajiem medijiem pasaulē! 

Comments


bottom of page