LinkedIn nav gluži tipisks sociālais tīkls. Tas nav radīts izklaidei un komunikācijai ar draugiem, kā arī pavisam noteikti nav piemērots, lai dalītos ar bildēm no personīgās dzīves vai mīmiem, statusiem, gif attēliem, video un cita veida izklaidējošo saturu. LinkedIn ir nopietns resurss, ko izmanto profesionālajā sfērā mērķtiecīgai biznesa attīstībai un sava uzņēmuma efektīvai prezentēšanai. Ar tā palīdzību tu vari kļūt par daļu no miljoniem lielas auditorijas, kuras kopīgie mērķi ir veidot jaunus un noderīgus biznesa kontaktus, izglītot, iedvesmot, smelties iedvesmu un gūt noderīgu informāciju no citiem profesionāļiem, kā arī labāk iepazīt savus konkurentus un būt zinošam par aktualitātēm nozarē. Un LinkedIn misija – „apvienot profesionāļus visā pasaulē, lai apmainītos ar pieredzi” – to precīzi un skaidri uzsver. Būtiskākā LinkedIn atšķirība, salīdzinot ar citiem sociālajiem tīkliem – šeit nevar noslēpt savu identitāti. LinkedIn drīkst izmantot tikai reālus personas un uzņēmuma datus, kas rada augstu uzticamības līmeni LinkedIn lietotāju vidū.
Saskaņā ar LinkedIn pieejamiem datiem teju 94% uzņēmumu izmanto šo sociālo tīklu kā vienu no saviem galvenajiem mārketinga stratēģijas elementiem. LinkedIn izvēlējušies tādi pasaules biznesa giganti kā Microsoft, Apple, Amazon, Alibaba Group, Facebook, Dell Technologies, Deloitte, American Express, Audi, Volkswagen, Shell, Adobe, Lenovo un daudzi citi. Savukārt vietējā mērogā LinkedIn izmanto vairāk nekā 5000 uzņēmumi, tādi kā Accenture, Lursoft, DPD Latvija, Tieto Latvia un citi.
Šobrīd LinkedIn lieto jau vairāk nekā 630 miljoni profesionāļu no vairāk nekā 200 valstīm, un ik sekundi vietnē reģistrējas vismaz divi jauni lietotāji. LinkedIn ir izpelnījies milzu popularitāti gan mazo un vidējo, gan lielo uzņēmumu vidū, palīdzot veidot profesionālas B2B (business-to-business) un B2C (business-to-consumer) orientētas attiecības un savstarpēji vērtīgu komunikāciju. Kvalitatīvi izveidota uzņēmuma lapa LinkedIn un tās regulāra papildināšana ar noderīgām un mērķauditorijas interesēm atbilstošām publikācijām kalpo kā efektīvs risinājums biznesa virzīšanai un sadarbības partneru, augsti kvalificētu speciālistu un investoru piesaistei, kas jo īpaši svarīgi ir Start-up uzņēmumiem un mazo un vidējo uzņēmumu īpašniekiem. LinkedIn iespējams uzzināt, par kādām tēmām interesējas uzņēmuma potenciālie sadarbības partneri, un izmantot iegūto informāciju sava biznesa attīstības veicināšanas labā, – regulāri publicējot oriģinālu, pārdomātu un saistošu saturu, piemēram, nozares vai uzņēmuma aktualitātes, profesionālus viedokļus, praktiskus padomus, pieredzes un veiksmes stāstus, kā arī, protams, iedarbīgā veidā informējot par uzņēmuma piedāvājumu. Turklāt saturs, kas būs veidots atbilstoši SEO vadlīnijām, veiksmīgi indeksējas Google, Yandex, Bing un citos meklētājservisos, kas palīdz celt uzņēmuma mājaslapas atrodamību interneta vidē, ļaujot palielināt apmeklētāju plūsmu un līdz ar to – veicināt interesi par uzņēmuma piedāvātajiem produktiem un pakalpojumiem. Publikācijas LinkedIn ir lielisks veids, kā izcelties platformā, dalīties ar savu profesionālo pieredzi, gūt labāku priekšstatu par mērķauditoriju un izveidot ciešu un produktīvu sadarbību.
LinkedIn gadījumā publicēt „visu pēc kārtas” nav tā labākā prakse. Publikāciju veidošana ir māksla, un to nozīmi nedrīkst novērtēt par zemu. Jāņem vērā, ka LinkedIn pulcējas lielākoties profesionālā auditorija, tāpēc unikāls un kvalitatīvs saturs, kas balstīts uz tās interesēm, šeit spēlē izšķirošo lomu. Sociālā tīkla LinkedIn lietotāji vairāk koncentrējas uz izglītošanos un biznesu, pilnībā izslēdzot tādas tēmas kā, piemēram, politika, reliģija, izklaide un humors. Ja publikācijās ietvertā informācija būs ar pievienoto vērtību un noderīga biznesa izaugsmei, vairosies interese par konkrēto uzņēmumu, tā piedāvātajiem produktiem un/ vai pakalpojumiem.
Lai publikācijas LinkedIn būtu efektīvas, ir svarīgi noteikt to mērķi un izstrādāt stratēģiju, veikt mērķauditorijas atlasi jeb tārgetingu un nodrošināt tai vērtīgu saturu, kas ieinteresēs potenciālos darījumu partnerus. Ļoti būtiski pievērst uzmanību publikāciju neatkārtojamībai, daudzveidībai un komunikācijas stilam – tam jābūt lietišķākam nekā citos sociālajos tīklos, tādējādi uzņēmumam parādot sevi kā nopietnu biznesa vides dalībnieku un savas jomas ekspertu, un tai pat laikā personiskākam, veidojot lielāku emocionālo saikni ar potenciālajiem sadarbības partneriem. Noteikti nedrīkst aizmirst par to, ka saturam jābūt optimizētam meklētājprogrammām, kas vainagosies ar lielāku uzņēmuma mājaslapas apmeklējumu skaitu. Liela nozīme ir arī publikāciju regularitātei. Ir daudz un dažādas nianses, kas var būt izšķirošas biznesa veiksmīgā attīstībā, tāpēc vislabāk lapas ierakstu administrēšanu uzticēt pieredzējušam speciālistam, kas sociālajos tīklos un digitālajā vidē kopumā jūtas kā zivs ūdenī. Mūsu, „Latvijas Tālrunis”, uzdevums ir palīdzēt saviem klientiem pastāstīt pasaulei par savu uzņēmumu maksimāli efektīvā veidā, ļaujot nenovērsties no savas profesionālās darbības.
LinkedIn ir salīdzinoši mazāk reklāmu, salīdzinot ar citiem sociālajiem tīkliem, un korekti izplānotas satura mārketinga aktivitātes šajā vietnē izraisa labvēlīgāku reakciju un ievērojami lielāku potenciālo biznesa partneru atsaucību. Saskaņā ar LinkedIn pieejamajiem datiem četri no pieciem LinkedIn lietotājiem pieņem lēmumu, tāpēc regulāras publikācijas LinkedIn par profesionālām tēmām ir iedarbīgs veids, kā veidot pozitīvu priekšstatu par uzņēmuma kompetenci un paaugstināt uzņēmuma autoritāti, kā arī uzticību tam.
„Ja tava biznesa nav internetā, tevis nav biznesā,” ļoti precīzi teicis Bills Geits, Microsoft korporācijas līdzdibinātājs. Tāpēc jebkura iespēja, kas ļauj piesaistīt mājaslapai vairāk apmeklētāju, ir jāizmanto, lai arvien plašāka auditorija uzzinātu par tavu uzņēmumu un to, ko tas var piedāvāt.
Mēs piedāvājam veidot publikācijas ne tikai latviešu, bet arī krievu un angļu valodā. Tas nozīmē iespēju uzrunāt krietni lielāku auditoriju, gūstot jaunas biznesa attīstības perspektīvas, piemēram, iekarojot jaunus ārvalstu tirgus un paplašinot eksportu vai saņemot investoru atbalstu uzņēmējdarbības attīstībā.
LinkedIn sniedz noderīgu iespēju izpētīt savu konkurentu aktivitātes, ļaujot izprast viņu mārketinga stratēģiju. Zināms, ka jebkura biznesa stratēģijas neatņemama sastāvdaļa ir konkurentu identificēšana, taču ļoti būtiski ir arī saprast, kā tavi konkurenti uzvedas digitālajā vidē un kādas aktivitātes īsteno no satura mārketinga viedokļa. Ko tādu viņi dara, ko tu varētu paveikt citādāk vai pat vēl labāk?
Ja līdz šim tavs uzņēmums darbojās tikai B2C segmentā un bija koncentrējies uz gala patērētāju, tad ar LinkedIn palīdzību var iziet korporatīvā līmenī. Padomā – ko tavs uzņēmums var piedāvāt biznesa sektoram? Vienkāršs piemērs – ja tu nodarbojies ar gleznošanu un tavas gleznas labprāt pērk, kāpēc gan nepiedāvāt tās restorānu, viesnīcu, biznesa centru īpašniekiem? Vai, ja tev ir neliela konditoreja, – kāpēc nepadomāt par sadarbības iespējām ar keiteringa kompānijām?
1. Klienta vajadzību apzināšana
Intervija ar klientu klātienē vai telefoniski par klienta uzņēmējdarbības virzieniem, LinkedIn biznesa lapas satura veidošanas vadlīnijām, publikāciju skaitu, to apjomu un mērķiem.
2. Publikāciju plāna izstrāde un saskaņošana
Digitālā mārketinga speciālists, balstoties uz veikto interviju, mājas lapas satura un citu interneta resursu analīzi, sagatavo publikāciju plānu pirmajiem trim mēnešiem un saskaņo to ar klientu.
3. LinkedIn uzņēmuma profila izveide
Ja klientam vēl nav sava profila LinkedIn, līguma par lapas ierakstu administrēšanu ietvaros paredzēta arī korekta un uz mērķauditoriju virzīta profila izveide.
4. Mērķauditorijas atlase jeb tārgetings
Saistošas un potenciālo biznesa partneru un klientu interesēm atbilstošs saturs ir viens no svarīgākajiem faktoriem biznesa virzībai LinkedIn. Tāpēc pirms publikāciju izveides digitālā mārketinga speciālists veiks klienta uzņēmuma mērķauditorijas rūpīgu analīzi, lai labāk izprastu tās intereses.
5. LinkedIn lapas satura izstrāde
Klienta uzņēmuma LinkedIn lapa regulāri tiek papildināta ar jaunām publikācijām atbilstoši apstiprinātajam publikāciju plānam. LinkedIn lapas ierakstu administrēšana iespējama latviešu, krievu vai angļu valodā vai to pāros – latviešu un krievu vai latviešu un angļu valodās.
6. Rezultātu analīze, jauna publikāciju plāna un satura veidošana
Digitālā mārketinga speciālists analizē publikāciju statistiku un, ņemot vērā esošos rezultātus, sagatavo apstiprināšanai publikāciju plānu nākamajam ceturksnim.
Kāpēc man ir nepieciešamas LinkedIn publikācijas un kādu funkciju tās pilda mana uzņēmuma digitālā mārketinga stratēģijā?
Pārdomātas un uz mērķauditorijas interesēm orientētas LinkedIn publikācijas palīdz palielināt interesi par uzņēmumu, celt tā prestižu un popularizēt uzņēmuma piedāvājumu, turklāt ne tikai vietējā, bet arī ārvalstu līmenī. Ja, piemēram, publikācijas Facebook ir vairāk domātas tam, lai ieinteresētu klientus, tad publikācijas LinkedIn ir vairāk paredzētas, lai uzrunātu biznesa sektora pārstāvjus, kas savukārt palielina iespējas uzņēmumam paplašināt savu darbību ārvalstu tirgos, piesaistīt investīcijas, gūt jaunas idejas par uzņēmuma attīstību. Tāpat publikācijas LinkedIn ir efektīvs veids, kā palielināt uzņēmuma mājaslapas atrodamību un apmeklētību.
Vai LinkedIn var publicēt to pašu, ko Facebook un Instagram?
Facebook un Instagram vairāk ir piemērots izklaidējoša satura publicēšanai, piemēram, dažādu konkursu organizēšanai, kas raisa lielāku interesi un atsaucību klientu vidū. Savukārt LinkedIn labāk „strādā” lietišķāks un ar profesionālo jomu saistīts saturs – šajā sociālajā tīklā daudz labprātāk lasa un dalās ar ekspertu viedokļiem, praktiskajiem padomiem, pieredzes stāstiem, nozares jaunumiem. Turklāt publicēt vienu un to pašu vairākos sociālajos tīklos nav ieteicams, jo tādējādi saturs pārklāsies un vairs nebūs unikāls, kas var negatīvi atsaukties uz uzņēmuma mājaslapas atrodamību internetā.
Kādā valodā labāk veidot LinkedIn publikācijas?
Tas atkarīgs no tā, kāds ir mērķis – uzrunāt tikai Latvijas uzņēmumus vai ieinteresēt arī uzņēmējus ārvalstīs. Ja mērķis ir attīstīt biznesu gan vietējā, gan pasaules līmenī, tad ieteicams veidot publikācijas vairākās valodās.
Cik regulāri nepieciešams veikt publikācijas LinkedIn?
Digitālajā vidē notiek nepārtraukta kustība – ik dienu, minūti un pat sekundi cilvēki meklē sev noderīgu informāciju, tāpēc nepietiks, piemēram, tikai ar vienu publikāciju nedēļā, jo, kamēr tava uzņēmuma lapā būs klusums, ļoti iespējams, ka to savā labā izmantos kāds cits, kas LinkedIn izceļas ar lielāku aktivitāti. Lai uzņēmums kļūtu pamanāms LinkedIn, ieteicams veidot kvalitatīvas un daudzveidīgas publikācijas vismaz divas līdz trīs reizes nedēļā.
Vai, veidojot publikācijas LinkedIn, uzlabosies manas mājaslapas atrodamība Google?
Jā, taču, lai celtos mājaslapas pozīcijas Google meklēšanas rezultātos, ir jāpaiet laikam. Google roboti uztver LinkedIn kā uzticamu resursu, un SEO vadlīnijām atbilstošas publikācijas LinkedIn, iekļaujot kvalitatīvas ārējās saites, var veicināt mājaslapas atrodamību internetā. Tomēr jāatceras, ka ārējās saites ir tikai daļa no SEO pasākumu kompleksa un vienas pašas nevar nodrošināt augstu mājaslapas apmeklējumu.
Kādēļ uzticēt LinkedIn publikāciju veidošanu SIA „Latvijas Tālrunis”?
Publikāciju saturs ir rūpīgi jāpārdomā, lai no tām būtu lielāka atdeve. Un tas prasa gan laika ieguldījumu, gan specializētas zināšanas un kompetenci. Uzticēt šo darbu speciālistiem, kas uzkrājuši gadiem ilgu pieredzi digitālā mārketinga jomā un lieliski pārzina dažādu sociālo tīklu nianses, ir ne tikai ērtāk, bet arī efektīvāk. Klients ievērojami ietaupīs savu laiku un varēs pilnībā nodoties ar uzņēmuma pamatdarbību saistītiem jautājumiem, bet tikmēr mēs izstrādāsim uzņēmuma darbības jomai atbilstošu un unikālu saturu, kas strādās biznesa attīstības labā.
Lai saņemtu detalizētāku informāciju un atbildes uz interesējošiem jautājumiem, lūdzu, sazinieties ar mums, izmantojot kontaktu formu vai zvanot +371 67770711!
Kontaktu forma