• Kā mājaslapas apmeklētību ietekmē iekšējais SEO?
    20.03.2020 - Artūrs Laukmanis
    Kā mājaslapas apmeklētību ietekmē iekšējais SEO?

    Ne maza, ne liela uzņēmējdarbība mūsdienās vairs nav iedomājama bez savas mājaslapas. Tās funkcijas un uzdevumi, protams, katrā gadījumā var būt atšķirīgi, - sākot no nelielas vizītkartes formāta, līdz pat interneta veikalam ar vairākiem tūkstošiem preču.

    Vienmēr aktuāls jautājums - vai mājaslapa vispār pilda savu funkciju?

    Viena no būtiskākajām lietām, kam jāpievērš uzmanība, ir web lapas atrodamība internetā, tādos resursos kā:

    1. meklētājprogrammas, piemēram, Google, Bing, Yahoo un citas,
    2. dažādi interneta katalogu profili un uzziņu vietnes, piemēram, ZL.lv, Pilseta24.lv, Firmas.lv, 1188.lv, Lursoft.lv un daudzas citas,
    3. ne mazāk svarīgi ir veidot uzņēmuma lapas arī sociālajos tīklos, piemēram, Facebook, Youtube, Instagram, Twitter, LinkedIn un citos,
    4. visbeidzot – mājaslapas apmeklētību var paaugstināt arī dažādas bezmaksas un maksas reklāmvietas (baneri, raksti, intervijas, forumi, teksta reklāmas u. c.) ziņu portālos, nozares vadošajās mājaslapās, sociālajos tīklos un meklētājprogrammās, jo īpaši Google, kas Latvijā un arī pasaulē kopumā ir vadošā meklēšanas vietne.

    Mājaslapas optimizācija meklētājprogrammām

    Nedaudz detalizētāk paturpinot par mājaslapas atrodamību, svarīgi ir pievērsties tās optimizēšanai meklētājprogrammām jeb SEO (Serch Engine Optimization) - šo trīs burtu salikumu mūsdienās nebūs dzirdējis vien retais.

    SEO var iedalīt divās lielās apakškategorijās - ir iekšējais (On-Site/On-Page) un ārējais (Off-Page) SEO. Ārējo SEO veido kvalitatīva un unikāla satura izveide, iekļaujot linkus, kas ved uz atbilstošām mājaslapas sadaļām, un publicēšana uzticamos interneta resursos, lai rezultātā uzlabotu mājaslapas atrodamību internetā pēc noteiktiem atslēgvārdiem vai frāzēm.

    Bet šoreiz vairāk par iekšējo SEO...

    Tieši mājaslapas iekšējais SEO ir tas, pret ko atbildīgi mājaslapu veidotāji attiecas ļoti nopietni mājaslapas izveides un publicēšanas procesā.

    Iespējams, daudzi ir centušies vai pat izveidojuši paši savas mājaslapas, izmantojot dažādas salīdzinoši viegli apgūstamas un finansiāli izdevīgas platformas kā, piemēram, WIX, Wordpress, Shopify, Mozello, Squarespace vai citas. Tāpat iespējams, kādam mājaslapu palīdzējis izveidot radinieks, draugs vai paziņa. Bet varbūt ir algots kāds speciālists vai slēgts līgums ar kādu uzņēmumu par mājaslapas izveidi. Tomēr būtiska nozīme ir jautājumam - vai mājaslapas veidotājs ir strādājis pie iekšējā SEO izveides un sakārtošanas pēc labākajām vadlīnijām?

    Diemžēl prakse rāda, ka šī, viena no svarīgākajām sadaļām, lai mājaslapa vispār pildītu savu funkciju, bieži vien tiek aizmirsta vai ignorēta. Un galvenie iemesli tam ir:

    • vienkārša nezināšana/ nekompetence,
    • slinkums - iekšējā SEO izstrāde prasa daudz laika, un sākotnēji to, vai mājaslapa atbilst SEO vadlīnijām, ne katrs klients var vizuāli ieraudzīt, līdz ar to tiek pieņemts lēmums “neiespringt”, jo neviens jau tāpat, visticamāk, neko nepamanīs...),
    • nepilnīgas tehniskās zināšanas vai mājaslapas izveidei izmantotās platformas ierobežotās pielāgošanas iespējas.
    Google un citu meklētājprogrammu algoritmi nekad līdz galam nevienam nav zināmi - daļu no tiem atklāj paši algoritmu veidotāji, bet daļu interneta mārketinga speciālisti laika gaitā izsecina paši saviem spēkiem, balstoties uz iegūto praktisko pieredzi un izdarot attiecīgos secinājumus.

    8 būtiski faktori, kas jāņem vērā iekšējā SEO izveidē

    1. SATURS. Tam noteikti jābūt viegli uztveramam un unikālam/ oriģinālam, nevis pārkopētam no „kaut kurienes”. Protams, svarīga ir arī atslēgas vārdu/ frāžu iekļaušana, pēc kuriem jūs varētu meklēt potenciālie mājaslapas apmeklētāji/ klienti. Svarīgi ir ņemt vērā, ka jau sen vairs nedrīkst “piebāzt” saturu ar desmitiem vai simtiem atslēgas vārdu un cerēt, ka tā rezultātā parādīsieties visos meklētājos. Gluži pretēji - atslēgas vārdiem jābūt proporcionāliem jeb noteiktu procentu robežās attiecībā pret visu tekstu.
    2. LIETOTĀJU PIEREDZE (USER EXPERIENCE/ UX). Šis jēdziens sevī ietver visai plašu nosacījumu kopumu, bet būtiskākais ir tas, lai mājaslapa būtu ērti pārskatāma, lietojama, saprotama, funkcionējoša - tāda, kurā apmeklētājiem būtu viegli atrast meklēto un kuru būs patīkami izmantot.
    3. MOBILAJIEM TELEFONIEM DRAUDZĪGA (MOBILE FRIENDLY). Statistika liecina, ka aptuveni 70% cilvēku mājaslapas apmeklē tieši no mobilā telefona, un šis procents turpina strauji augt, līdz ar to mājaslapa, kas nepielāgojas mobilajām ierīcēm vai pielāgojas nepilnīgi, visticamāk, ātri vien tiks aizvērta, un līdz ar to strauji kritīsies arī atrodamība internetā.
    4. META DATI (METADATA). Šie dati ietver sevī būtiskāko informāciju par mājaslapu. Metadatiem jābūt, pirmkārt, aizpildītiem, otrkārt, - aizpildītiem korekti.
    5. MĀJASLAPAS IELĀDES ĀTRUMS (PAGE SPEED). Jābūt izpildītiem visiem nosacījumiem, lai mājaslapa ielādētos pēc iespējas ātrāk, jo arī šis parametrs ir ļoti svarīgs, lai meklēšanas rezultātos tā parādītos pēc iespējas biežāk un augstākā pozīcijā.
    6. ATTĒLU APRAKSTOŠIE TEKSTI (ALT TEXTS). Ļoti svarīgi, lai šie teksti būtu pievienoti katrai bildei, grafikai un citiem vizuāliem elementiem, kas atrodami mājaslapā. Turklāt tā ir arī ļoti laba iespēja papildināt mājaslapu ar vajadzīgajiem atslēgas vārdiem.
    7. VIRSRAKSTU STRUKTŪRA UN SATURS (HEADINGS). Piemēram, H1 virsraksts vienā atvērumā drīkst parādīties tikai vienu reizi. Šajā virsrakstā arī ir svarīgi iekļaut būtiskāko informāciju par saturu. Ne mazāk svarīgi ir arī H2, H3, H4 un pārējie virsraksti, kā arī to izvietojums un saturs.
    8. SAITES jeb LINKI. Gan iekšējiem, gan arī ārējiem linkiem (kas ved no citām interneta vietnēm uz mājaslapu) ir jābūt sakārtotiem un pareizi nodefinētiem.

    Ņemiet vērā, ka šie faktori ir tikai neliela daļa no iekšējā SEO, kuriem noteikti ir jāpievērš uzmanība mājaslapas izstrādes un publicēšanas procesā, lai panāktu, ka tā savas darbības laikā ir atrodama un arī labi apmeklēta, palīdzot mājaslapas īpašniekam sasniegt uzstādītos mērķus. 

    Atcerieties - mājaslapa ir ļoti nozīmīgs instruments digitālā mārketinga ekosistēmā, tāpēc ir svarīgi, lai tā pildītu savu funkciju nevainojami!

    Lasīt vairāk
  • 10 būtiski ieguvumi mājaslapai, izmantojot SEO
    27.02.2020 - Gatis Ezerkalns
    10 būtiski ieguvumi mājaslapai, izmantojot SEO

    SEO – meklētājprogrammu optimizācija

    Pavisam nesen saņēmu negaidītu ziņu no kāda sava paziņas – viņš bija izlasījis manā Facebook kontā, ka darbojos SEO (angliski – Search Engine Optimization) jeb meklētājprogrammu optimizācijas lauciņā, un vaicāja, vai varu palīdzēt ar viņa uzņēmuma mājaslapas diagnostiku. Proti, vai es uzņemtos veikt tās auditu un pateiktu, ko būtu nepieciešams šajā lapā labot, un ar ko būtu nepieciešams strādāt papildus, lai meklētājprogrammu organiskajos meklējumos mājaslapa pēc noteiktiem atslēgvārdiem atrastos augstākās pozīcijās.

    Jāsaka, ka es, ilgi nedomājot, piekritu, jo manī pamodās profesionāla interese – gribējās zināt, kas tad īsti „lācītim vēderā”. Apsolīju veikt padziļinātu interneta vietnes auditu, taču pirms tam veltīju ne vairāk un ne mazāk kā vienu minūti lapas apskatei, iejūtoties tās potenciālā, ar nozari saistītā apmeklētāja ādā.

    Neiedziļinoties sīkumos varu teikt, ka kopumā biju patīkami pārsteigts. Pirmais iespaids bija visnotaļ pozitīvs: dizains šķita gaumīgs, turklāt bija redzams, ka lapa mijiedarbojas ar savu apmeklētāju un ir orientēta uz produkta pārdošanu. Bet! Brīdī, kad sāku lūkot pēc iespējas, kā produktu iegādāties, sastapos ar pirmajām problēmām. Dizains vairs nešķita tik draudzīgs, un nācās kādu brīdi maldīties, lai es atrastu meklēto. Lapa šķita nedaudz „bremzējamies”. Kļuva redzama kāda nepilnība še, kāda kļūda tur.

    Dizaina un kopējās lietotāju pieredzes jeb UX (angliski – User Experience) nepilnības bija tikai aisberga redzamā daļa. Ielūkojoties lapas kodā, bija skaidrs, ka darba vēl ir gana daudz un nepieciešams veikt optimizāciju, jo: mājaslapai ir jādarbojas apmeklētāja labā, un nevis otrādi. Daudzi, ieskaitot manu paziņu, zina, ka jāiegulda laiks un līdzekļi reklāmā, lai atvestu klientu tieši uz savu uzņēmumu. Šī vienkāršā patiesība attiecas arī uz digitālo vidi, un SEO ir ieguldījums ar ilgtermiņa atdevi.

    Kāpēc strādāt ar SEO?

    Veicot uzņēmējdarbību tiešsaistē, tas spēlē būtisku lomu – rūpīgi plānota SEO stratēģija paaugstinās un nostiprinās jūsu vietnes pozīcijas Google meklēšanas rezultātos. Vēlos gan piezīmēt, ka ne visiem biznesa modeļiem Latvijā SEO kā digitālā mārketinga rīks būs pats optimālākais variants (analoģiski dažādiem kampaņu veidiem tradicionālajā marketingā). Vienam uzņēmumam piemērotākas būs Google reklāmas (Google Ads), otram Facebook reklāmas (Facebook Ads), kamēr trešajam – satura veidošana.

    Strādājot ar interneta vietnēm, lai tās uzlabotu Google vajadzībām, esmu sapratis, ka ir daudz dažādu knifu un faktoru, ko šī meklētājprogramma ņem vērā, atlasot vērtīgākos rezultātus. Pietiek ar dažām nepilnībām, lai izvirzītais mērķis – pirmā lapa (pirmās 10 pozīcijas) – tā arī netiktu sasniegts. Mājaslapas dizainers var izveidot vispievilcīgāko, gaumīgāko lapu un noslīpēt to līdz vissmalkākajai detaļai, taču tas diemžēl negarantē, ka tajā automātiski un uzreiz plūdīs cerētie apmeklētāji.

    Iemesls ir pavisam vienkāršs – Latvijā līdzīgu mājaslapu ir desmitiem, simtiem vai pat tūkstošiem. Ņemiet vērā, ka saiti uz konkrēto vietni es zināju; to atsūtīja paziņa, respektīvi, man nenācās ievadīt vajadzīgo atslēgvārdu Google meklētājprogrammā.

    Ja esat iecerējuši pārdot produktu vai pakalpojumu ar savas vietnes palīdzību, ar to ir nepārtraukti jāstrādā. Kad sākt? Vislabāk – vēl pirms lapas izstrādes vai arī tās laikā.

    Ieguvumi, izvēloties strādāt ar SEO

    Kad lapa ir vēl tikai izstrādes procesā, iesaku pievērst uzmanību vairākām niansēm, piemēram, vai tiek veidota pareiza HTML struktūra? Vai ir ievērota virsrakstu (Headers) secība un daudzums? Vai ir definēti precīzi sadaļu un apakšsadaļu nosaukumi (mēģinot neiekļaut tādus apzīmējumus kā „Par mums”, „Produkti” u.c.)? Vai ir izveidots unikāls un interesants saturs (patiesībā kvalitatīvs saturs ir viens no jūsu lielākajiem sabiedrotajiem(!), kad ir runa par SEO)? Vai ir optimizēti visi attēli, pirms tie augšupielādēti (nosaukumos, „svarā”, formātā)? Kā interneta vietne izskatīsies un darbosies mobilajās ierīcēs?

    Nosauktie un vēl citi on-site darbi vēlāk var būtiski palielināt izredzes, ka mājaslapa organiskajos meklējumos tiek atlasīta augstākās pozīcijās relatīvi īsākā laika posmā. Uzskaitīšu vēl vairākus ieguvumus, optimizējot mājaslapu meklētājprogrammām:

    1. Lapas lietotāju/ apmeklētāju pieredzes jeb UX uzlabošana.

      Skaidrojums:
      lietotāju pieredze jeb UX norāda, kā apmeklētājs orientējas, saprot un jūtas, izmantojot mājas lapu;
    2. Apmeklētāju plūsmas palielināšanās uz mājaslapu;

      Skaidrojums:
      apmeklētāju plūsma (traffic) tiešsaistē uz mājaslapu veidojas no dažādiem avotiem – tie ir gan sociālie tīkli, gan organiskie meklējumi, dažādas reklāmas un referāļi (referral);
    3. Lielākas potenciālo klientu (leads) sasniegšanas iespējas;
    4. Augstākas pozīcijas organiskajos meklējumos nodrošina vairāk konversiju; 

      Skaidrojums:
       apmeklētājs mājaslapā, kas ir optimizēta, atrod sev nepieciešamo informāciju un veic pasūtījumu vai arī sazinās ar uzņēmumu;
    5. Atrašanās Google meklētājprogrammas pirmajā lapā pēc saistīto atslēgvārdu meklēšanas;

      Skaidrojums:
       saistītie atslēgvārdi (keywords) ir konkrēti vārdi vai pat īsas frāzes, kas raksturo uzņēmumu, tā piedāvātos produktus vai pakalpojumus. Vadoties pēc šiem atslēgvārdiem, tiek optimizēta jeb pielāgota mājaslapa;
    6. Uzticamības nostiprināšana – pateicoties mājaslapai ar augstāku reitingu uzticamība zīmolam ir lielāka;
    7. Zīmola atpazīstamības (Brand Awareness) veicināšana;
    8. Mājaslapas ātruma uzlabošana; 

      Skaidrojums:
       pētījumi, kas veikti šajā jomā, ir pierādījuši – ja lapas ielādes ātrums ilgst vairāk nekā 10 sekundes, apmeklētājs to, visticamāk, nekavējoties pametīs. Pēdējos gados šis „nogaidīšanas” laiks arvien sarūk;
    9. Visas digitālā mārketinga stratēģijas, kas tiek veiktas, gūs labākus rezultātus, pateicoties SEO;

      Skaidrojums:
       piemēram, Google Ads kampaņai veiksies labāk (būs mazāka cena par klikšķi) sakārtotā mājaslapā;
    10. Vispēdīgi, taču ne pēdējais iemesls: SEO mazajiem un vidējiem uzņēmumiem var sniegt priekšrocības konkurencē ar lielajiem uzņēmumiem. Meklētājprogrammu optimizēšana ir tikai viena no vairākām stratēģijām, kas palīdzēs cīņā ar konkurenci, un nodrošinās to, ka jūsu interneta vietne iegūs vairāk un kvalitatīvākus apmeklējumus, izmantojot organiskos meklētājprogrammu rezultātus. Izmantojiet SEO savā labā!
    Lasīt vairāk
  • SEO optimizācijas tendences Latvijā 2020. gadā
    13.02.2020 - Baiba Bērziņa
    SEO optimizācijas tendences Latvijā 2020. gadā

    Google meklētājprogrammas algoritmi nepārtraukti attīstās un mainās. Bieži vien SEO speciālistam var būt liels izaicinājums izsekot līdzi visām jaunākajām izmaiņām un izprast, kā to ietekmes dēļ ir mainījušās mājaslapas pozīcijas. SEO attīstās ļoti ātri, un kas vienu brīdi bija aktuāls, tas nākošajā momentā var būt mazsvarīgs, tāpēc apskatīsim, kādas ir svarīgākās SEO tendences 2020. gadā.

    Augstas kvalitātes saturs

    Šogad vairāk nekā jebkad tiks īpaši novērtēts augstas kvalitātes saturs. Mūsdienās ir vērojama problēma ar satura daudzumu – tā ir pārāk daudz. Domāju, ka esat ievērojuši, ka Google meklētājprogrammā ir pieejams plašs informācijas apjoms par jebkuru tēmu. Interesējoties par kādu konkrētu jomu, mēs sagaidām, ka atradīsim visu nepieciešamo informāciju jau  pirmajā lapā, bet jāatzīst, ka ne vienmēr tas izdodas.

    Šogad ir svarīgi atcerēties, ka mēs saturu veidojam cilvēkiem nevis meklētājprogrammām. Veidojot mājaslapas saturu, galvenais pamatprincips paliek nemainīgs – sniedziet lietotājiem labāko informāciju par tēmu, kuru viņi meklē. Svarīgi ir arī padomāt par to, vai mēs kā SEO speciālisti esam izdarījuši visu iespējamo, lai šo saturu atrastu pareizā mērķauditorija.

    Iekļaujiet savas mājaslapas saturā video

    Saturs ir galvenā mājaslapas sastāvdaļa. Cilvēkiem patīkamāk ir lasīt saturu, kurā ir iekļauti video, attēli un citi uzskatāmi materiāli. Īpaši svarīgi šogad ir kļuvuši video materiāli. Nebaidieties papildināt savu mājaslapu, piemēram, ar video pamācībām, jaunu produktu apskatiem un ko tādu, kas varētu būt jūsu mērķauditorijai interesants un svarīgs.

    Būtiski atcerēties, ka visiem video klipiem ir jābūt meklējamiem. Tas nozīmē, ka, veidojot video materiālus, ir svarīgi atcerēties, ka:

    1. ir nepieciešams pielāgot mājaslapas video saturu lietotājiem, kuri galvenokārt skatās video klipus,
    2. ieteicams izmantot populāras platformas, piemēram, Youtube vai Vimeo, lai varētu veiksmīgi strādāt ar atslēgas vārdiem un citu jūsu video materiālos svarīgu informāciju.

    Infografikas (infographics)

    Infografikas ir lielisks veids, kā piesaistīt mājaslapas apmeklētāju uzmanību. Tās parāda jūsu ziņu efektīvā un vizuāli pievilcīgā veidā. Turklāt infografikas var izmantot kopā ar citiem mājaslapas elementiem, tādējādi veicinot augstākas pozīcijas Google meklētājprogrammā. Ar infografiku palīdzību ir iespējams pasniegt garlaicīgas un smagas tēmas interesantākā un vieglāk saprotamā veidā.

    Kā infografikas strādā SEO labā?

    No SEO perspektīvas infografikas joprojām ir efektīvākais veids hipersaišu veidošanai. Tā ir lieliska metode, lai veidotu daudz jaunus backlinkus (atpakaļsaites, kas no vienas mājaslapas ved uz citu). Salīdzinot ar citām atpakaļsaišu veidošanas metodēm, infografikas ir viena no efektīvākajām.

    Gadu gaitā infografikas ir palikušas lietderīgākas nekā agrāk. Ieguvumi, tās izmantojot, ir vairāki:

    • tās ir efektīvs mārketinga rīks,
    • palīdz popularizēt jūsu brenda jeb zīmola atpazīstamību,
    • ar infografikām var dalīties un veidot hipersaites,
    • infografikas ir vizuāli pievilcīgāks, pārskatāmāks veids, kā dalīties ar saturu,
    • paver plašākas iespējas mārketingā.

    „Mobile-first indexing”

    „Mobile-first indexing” nozīmē tieši to, kā tas izklausās. Tas nozīmē, ka jūsu vietnes mobilā versija kļūst par sākumpunktu tam, ko Google iekļauj savā indeksā.

    Ja mājaslapai nav mobilajām ierīcēm paredzētas versijas, tad darbvirsmas versiju joprojām var iekļaut indeksā. Tomēr svarīgi atcerēties – ja mājaslapa nav mobilām ierīcēm draudzīga, tas var negatīvi ietekmēt mājaslapas pozīcijas. Savukārt, ja ir mājaslapai pielāgota un laba versija pārlūkošanai mobilajās ierīcēs, tad potenciāli tas var paaugstināt pozīcijas arī  darbvirsmas meklējumiem.

    Kopsavilkums

    Šīs nav vienīgās tendences, kas jāievēro, ja vēlaties veikt labu SEO optimizāciju savai mājaslapai. Joprojām ir aktuāli veikt dažādus SEO optimizācijas standarta darbus kā, piemēram, meta datu rakstīšanu, ALT tekstu rakstīšanu attēliem un citas lietas.

    Ir svarīgi pievērst uzmanību tam, kāda ir lietotāja pieredze jūsu mājaslapā. Google meklē jaunas iespējas, kā atvieglot lietotājam šo meklēšanas procesu un parādīt pēc iespējas kvalitatīvākus meklēšanas rezultātus. Arī mums ir jādomā no šāda skatpunkta un jācenšas pielāgot savu mājaslapu tā, lai tā būtu ērta, ātri darbotos un sniegtu to, kas lietotājam ir nepieciešams.


    Lasīt vairāk
  • Ko labāk izvēlēties – Google vai Facebook reklāmas?
    23.01.2020 - Jānis Kļavinskis
    Ko labāk izvēlēties – Google vai Facebook reklāmas?

    Droši vien daudzi ir dzirdējuši vai redzējuši reklāmas un piedāvājumus par to, ka ar Google vai Facebook reklāmu palīdzību tiks piesaistīts konkrēts klientu daudzums, iegūts noteikts konversiju vai līdu skaits vai ka uzņēmums vienmēr būs pirmajā vietā Google, to visu panākot ar atstrādātiem algoritmiem, tikai mainot nezināmo jeb klientu. Būs daļa uzņēmēju, kuriem šie algoritmi strādās, bet tie nebūs visi. Pareizāk būtu katram uzņēmumam atrast individuālu risinājumu. Tāpēc neiekrītiet uz sloganiem vai skaļiem saukļiem!

    Līdzīgi un vienlaikus tik atšķirīgi

    Abām platformām ir daudz kopīga, bet ir arī vairākas būtiskas atšķirības. Skatoties no biznesa viedokļa, Google palīdz uzņēmumam atrast klientus, bet Facebook palīdz klientiem atrast uzņēmumu. Google gadījumā potenciālie klienti tiek atrasti ar atslēgas vārdu palīdzību (un citām papildu iespējām), bet Facebook gadījumā –atlasot lietotājus pēc viņu interesēm un viņu uzvedības digitālajā vidē. Ideālā variantā būtu lietot Google un Facebook reklāmas vienlaicīgi, taču ne visiem ir pietiekoši liels reklāmu budžets, lai to īstenotu.

    Gan Google, gan Facebook ir savas stiprās puses – tās abas spēj piesaistīt klientus, veicināt zīmola atpazīstamību, nodrošināt pirkumus no web lapas vai kādu citu vērtīgu darbību. Viens no svarīgākajiem faktoriem, kas jāņem vērā pirms kampaņas uzsākšanas kādā no šīm platformām, ir nozare, kurā uzņēmums darbojas. Kā piemēru var minēt apbedīšanas birojus, kuriem sarežģīti iedomāties labu rezultātu sasniegšanu Facebook. Vai esat kādreiz redzējuši kādu apbedīšanas pakalpojumu reklāmu Facebook? Ir diezgan grūti iztēloties, ka kāds Facebook vēlētos reklamēt šādu pakalpojumu, jo – kā gan tiktu atlasīti potenciālie klienti? Tomēr nevajag uzreiz kategoriski nolikt Facebook malā, jo ar to var sasniegt kādu no izvirzītajiem biznesa mērķiem, tikai tas jādara gudri.

    Klientu piesaistes potenciāls – iespaidīgs!

    Facebook reklāma būtu efektīva kādā izklaides sfērā, savukārt Google reklāma būtu lietderīga uzņēmumam, kurš darbojas pakalpojumu nozarē, piemēram, auto nomā. Iedomāsimies, ka pēkšņi ir vajadzība pēc nomas auto, un iepriekš šāds pakalpojums nav lietots. Pirmā doma, kur meklēt uzņēmumus, kas piedāvā šādu pakalpojumu, ir Google meklētājs. Lietotājs ieraksta konkrētu frāzi meklētājā, un mēs viņam parādām reklāmu par pakalpojumu, ko viņš meklē. Tālāk atliek tikai pārliecināt lietotāju, ka jāizvēlas tieši Jūsu pakalpojums, jo ir arī citi uzņēmumi, kas piedāvā to pašu. Google reklāmas ļoti labi mijiedarbojas ar GMB jeb Google My Business (uzņēmuma vizītkarte Google). Kā tas izpaužas? Ja ir izveidots un verificēts GMB uzņēmuma profils, tad to iespējams piesaistīt Google reklāmai. Tādā veidā lietotājs zem reklāmas redzēs uzņēmuma adresi un darba laiku. Turklāt, ja uzņēmumam ir vairākas filiāles, lietotājam tiks rādītas viņam tuvāk esošās. Un tās vēl nebūt nav visas iespējas, ko sniedz Google reklāmas…

    Facebook reklāmām arī ir savi plusi, ko nespēj nodrošināt Google reklāma. Iedomājieties, ka Jūsu rīcībā ir tāda informācija par esošajiem klientiem kā demogrāfijas dati, intereses, uzvedība sociālajā tīklā vai konkrētāki dati, piemēram, vārds, uzvārds, e-pasts, tālruņa numurs u. c. Izmantojot šo informāciju, iespējams izveidot lietotāju sarakstu, un Facebook pēc saviem algoritmiem atradīs līdzīgus lietotājus. Līdz ar to ir lielāka iespējamība, ka, rādot reklāmu šiem lietotājiem, tie kļūs par jaunajiem klientiem. Digitālā vide sniedz gana iespaidīgas iespējas, kā sasniegt klientus.

    Mijiedarbībai liels spēks

    Google un Facebook reklāmas labi mijiedarbojas arī savā starpā, uzrunājot lietotājus atkārtoti jeb rādot remārketinga reklāmas. Piemēram, kāds lietotājs ierauga Facebook vizuāli piesaistošu reklāmu par elektrotehniku un šī brīža akciju. Ilgi nedomājot, noklikšķina uz tās un nonāk attiecīgajā web lapā. Pieņemsim, ka tieši šobrīd šis lietotājs ir iecerējis iegādāties jaunu portatīvo datoru, tāpēc viņš apskata viņam aktuālo sadaļu lapā. Tai pat laikā Google reklāmu speciālists ir izveidojis divus remārketinga sarakstus, vienā iekļaujot Facebook lietotājus, kas vēl nav izdarījuši pirkumu, un parādot viņiem citās web lapās, aplikācijās vai Youtube reklāmu par portatīvo datoru, lai atgādinātu par savu preci un neizdarīto pirkumu, bet otrajā – lietotājus no Facebook un citiem kanāliem, kas jau ir nopirkuši portatīvo datoru. Šiem lietotājiem vēlāk var rādīt remārketinga reklāmu ar piedāvājumu iegādāties papildu ierīces tikko nopirktajam datoram, piemēram, klaviatūru, peli u. tml., turklāt ar izdevīgām atlaidēm. Šis ir tikai viens piemērs no daudzajām iespējām, ko sniedz remārketinga reklāmas.

    Pirms veikt izvēli…

    Tātad, kura reklāma ir labāka? Vai – kura ir vairāk piemērota biznesam? Lai varētu atbildēt uz šiem jautājumiem, vispirms būtu jāsaprot, kāds ir kampaņas mērķis un ko ar to vēlaties sasniegt. Kad rokā būs atbildes uz šiem jautājumiem, spēsiet ar digitālā mārketinga speciālista palīdzību izveidot stratēģiju izvirzīto mērķu sasniegšanai. Vēl viens ieteikums būtu nepārtraukt reklāmas, ja nav atdeves pēc pirmā mēneša – lai sasniegtu vēlamo rezultātu, ir nepieciešams laiks. Protams, dažiem izdosies sasniegt labus rezultātus jau pēc vienas vai divām nedēļām, bet citiem tas var aizņemt pusgadu vai pat gadu. Tāpat būtu jāpievērš lielāka uzmanība Facebook un web lapai. Piemēram, ja Facebook lapā pēdējais ieraksts veikts pirms diviem gadiem, tad vispirms ieteicams to atdzīvināt, pastāvīgi veicot ierakstus, jo pretējā gadījumā no reklāmas kampaņām nebūs jēgas. Savukārt, ja web lapa būs novecojusi, tā nespēs piesaistīt potenciālos klientus tik labi kā lapa, kas tiek regulāri uzlabota, modernizēta un pielāgota lietotāja prasībām un vēlmēm.

    Izvirziet biznesa mērķus un sasniedziet tos ar Google vai Facebook reklāmām!

    Lasīt vairāk
  • 5 būtiskākās šodienas un nākotnes tendences digitālajā mārketingā
    11.12.2019 - Artūrs Laukmanis
    5 būtiskākās šodienas un nākotnes tendences digitālajā mārketingā

    Mūsdienu pastāvīgi mainīgajā digitālajā laikmetā uzņēmējiem, jo īpaši jaunpienācējiem, ir vairāk nekā skaidra atbilde uz jautājumu – kāpēc ir vitāli nepieciešams virzīt savu uzņēmumu arī interneta vidē, jo tieši tur ir iespējams uzrunāt, ieinteresēt un sasniegt lielāko daļu patērētāju un apgūt jaunus tirgus ar salīdzinoši minimālām izmaksām. Taču digitālās jomas attīstība ir tik strauja, ka brīžiem ir grūti saprast, kāpēc vienā brīdī uzņēmums zeļ un plaukst, tam ir plašs klientu loks un stabila, augoša peļņa, bet jau nākamajā – cieš neveiksmi un sāk zaudēt pat pašu lojālāko auditoriju.

    Tieši tāpēc ir vitāli svarīgi nekad neatslābt un „turēt roku uz pulsa” – regulāri analizēt un censties prognozēt patērētāju uzvedību, viņu vajadzības, pārskatīt un pielāgot sava uzņēmuma mārketinga stratēģiju un sekot līdzi jaunākajām tendencēm digitālajā pasaulē. Ir aktīvi jāmeklē arvien jauni veidi, kā piesaistīt potenciālos klientus un noturēt esošos, veicināt viņu lojalitāti un interesi, kā arī motivāciju izmantot vairāk produktu/pakalpojumu/risinājumu, ko piedāvā konkrētais uzņēmums.

    Kādas no labi zināmajām biznesa veicināšanas metodēm nezaudē savu aktualitāti un efektīvi strādā vēl šodien, un ko būtu svarīgi ņemt vērā turpmāk, lai gūtu vislabākos rezultātus savā darbības sfērā?

    Online-pakalpojumu pieejamība mobilajās ierīcēs

    Joprojām aktuāla un svarīga ir digitālo pakalpojumu pieejamība no mobilajām ierīcēm. Tā kā viedtālruņu, planšetdatoru lietošanas īpatsvars strauji turpina pieaugt, ir gandrīz vai neiedomājami, ka uzņēmuma mājaslapa mūsdienās nav ērti un kvalitatīvi apskatāma no viedtālruņa vai, piemēram, mobilajā lietotnē (aplikācijā), kas radīta konkrētu pakalpojumu vai produktu ērtai un ātrai aplūkošanai vai iegādei. Šādas mājaslapas dēvē par pielāgoties spējīgām (responsive web design). Diemžēl daļai uzņēmumu joprojām web lapas nav pielāgotas mobilajām ierīcēm un gandrīz droši var teikt, ka tieši šī iemesla dēļ tiek zaudēti klienti. Kāpēc? Jo visticamāk viņi izvēlēsies doties uz konkurenta mājaslapu, kur viegli un saprotami varēs iegūt sev nepieciešamo informāciju vai izdarīt pirkumu. Tāpēc, veidojot mājaslapu, obligāti būtu jāpadomā par to, cik ērti to būs pārlūkot no mobilajām viedierīcēm.

    Mūsdienu tehnoloģiju pielietošana biznesā: Veiksmes stāsts

    Mēs dzīvojam tehnoloģiju ērā, un tehnoloģijas – tās ir MILZĪGAS iespējas gūt lielus panākumus biznesā, neatkarīgi no nozares, kurā uzņēmums darbojas. Piemēram, viens no neapšaubāmiem veiksmes stāstiem ir ēdienu pasūtīšanas un piegādes pakalpojumu aplikācija „Wolt”, kura ir ieņēmusi stabilas līderpozīcijas savā nišā. Mūsdienu straujais dzīves temps aizvien biežāk piespiež mūs optimizēt savu laiku, tāpēc aizvien vairāk cilvēku izvēlas pasūtīt jau gatavu ēdienu, nevis pagatavo to pašu rokām, vai labprātāk dodas uz kādu kafejnīcu vai restorānu. „Wolt” ir ļoti labs piemērs, kā mūsdienu tehnoloģijas tiek iesaistītas tradicionālos biznesa veidos un spēj veiksmīgi papildināt viens otru, nodrošinot gala patērētājam patīkamu un ērtu pakalpojumu.

    Būt tuvāk klientiem kļūst aizvien svarīgāk

    Digitālajā jomā nemitīgi notiek pārmaiņas – ne ar gadiem, bet gan drīzāk pa mēnešiem un pat dienām. Ir nepārtraukti jāseko līdzi jaunākajām biznesa virzīšanas tendencēm un jācenšas arī sava uzņēmuma piedāvātos pakalpojumus uzturēt augstākajā līmenī, lai neatpaliktu no pārējiem tirgus dalībniekiem.

    Viena no būtiskākajām tendencēm un, var teikt, izaicinājumiem gan šodien, gan arī nākotnē – kļūt arvien „savienotākiem” ar saviem klientiem. Ir jācenšas pielāgoties viņu vajadzībām, vairāk jāpiedomā pie uzņēmuma mājaslapas lietojamības kvalitātes un ērtuma, kā arī jāpievērš lielāka uzmanība web lapas funkcionalitātei, tās saturam un dizainam, jo tieši klients ir tas, kurš novērtē konkrētu pakalpojumu vai produktu (un arī uzņēmuma vizuālo identitāti, ko uzskatāmi parāda mājaslapa) un pieņem lēmumu – sadarboties un izmantot uzņēmuma piedāvājumu vai tomēr nē.

    Gan mazie un vidējie uzņēmumi, gan arīdzan nozares „milži” arvien vairāk koncentrējas uz klientu un par viņu pieejamiem datiem, jo, rūpīgi apstrādājot šos datus, var iegūt ļoti plašu informāciju par klientu vajadzībām un vēlmēm, rezultātā piedāvājot viņiem pašu atbilstošāko un aktuālāko risinājumu. Šī iemesla dēļ patērētāji tiek rūpīgi iedalīti segmentos, nereti tiek izstrādāta pat individuāla pieeja katram klientam. Lai uzņēmums gūtu panākumus savā sfērā, datu ieguve, uzkrāšana un arī apstrādes automatizācija, tai pat laikā, protams, saglabājot datu konfidencialitāti, ir ļoti svarīga.

    Tikpat būtiska ir arī komunikācija ar klientu, kas arī tiek pielāgota katram individuāli, jo cilvēku uztvere ir dažāda un, lai saglabātu kvalitatīvas ilgtermiņa attiecības, ir jāmeklē atbilstošākie risinājumi un pieeja.

    Jaunu tirgu iekarošana – jaunas perspektīvas

    Vairāki Latvijas uzņēmumi ir apguvuši Āzijas reģionu un tajā sekmīgi darbojas. Šāda tendence vērojama pat mūsu vietējo mūziķu vidū, kuri aizvien vairāk cenšas iepazīt un iekarot kaut nelielu daļiņu Āzijas tirgus. Kāpēc to ir vērts darīt? Atbilde pavisam vienkārša un loģiska – Āzijas tirgi piedāvā patiesi milzīgu biznesa attīstības potenciālu, pateicoties ievērojamajam iedzīvotāju skaitam. Tie ir vairāk nekā četri miljardi (!) cilvēku. Ja kādreiz lielākā daļa Āzijas bija ļoti konservatīva un deva priekšroku savos reģionos jau kādu laiku esošajiem pakalpojumiem un produktiem, tad šobrīd šie tirgi pakāpeniski kļūst atvērtāki un labprāt izmanto “no malas” ienākušos piedāvājumus. Tāpēc Latvijas uzņēmumiem noteikti būtu vērts apsvērt sava biznesa virzīšanu Āzijas teritorijā – tās viennozīmīgi ir jaunas iespējas, kas var būtiski mainīt uzņēmuma situāciju

    Klientu ieinteresētības paaugstināšana

    Tāpat kā nozaru tirgus dalībniekiem ir regulāri jāizglītojas un jāpilnveidojas, arī klientiem nepārtraukti ir jāstāsta par aktuālajām tendencēm un jāpiedāvā viņiem jaunākie risinājumi, izklāstot to priekšrocības un reizēm pat pārliecinot par to nepieciešamību. Ir jāparāda, kā dažādi tehnoloģiski risinājumi var padarīt klientu ikdienu patīkamāku, uzlabojot dažādus procesus un ietaupot laiku, kas, kā zināms, ir pats vērtīgākais aktīvs. Noderīgi būtu arī regulāri rīkot interaktīvi informējošus seminārus, kuros iepazīstināt ar aktualitātēm.

    Savukārt, lai iekarotu jaunus tirgus, vispirms ir skaidri jānodefinē – ko jūs piedāvāsiet un kāpēc? Tālākais jau ir nepārtraukts process, kura laikā tad arī tiek veiktas visas nepieciešamās datu analīzes, uzlabojumi un pielāgojumi.

    Ikvienam uzņēmumam ir nemitīgi jāeksperimentē un jāspēj „iedegties” par savu ideju (produktu, pakalpojumu), lai atrastu jaunu vai nostiprinātu jau esošo pozīciju tirgū. Tas ir nepārtraukts process, no kura ir jāmācās un jāizdara secinājumi.

    Veidojot no jauna vai pilnveidojot esošās mājaslapas jeb uzņēmuma vizītkartes, noteikti jāņem vērā, ka saturs vēl joprojām ir “Karalis” (Content is King) un, savukārt, par dizainu varētu teikt, ka tas ir “Karaļa galms”, kurš šo saturu papildina. Abi ir svarīgi un nedalāmi.

    Lasīt vairāk
  • Klientu profili „Latvijas Tālruņa” medijos – ekonomisks risinājums jūsu biznesa redzamībai interneta vidē
    02.12.2019 - Alise Veidele
    Klientu profili „Latvijas Tālruņa” medijos – ekonomisks risinājums jūsu biznesa redzamībai interneta vidē

    Ikviens uzņēmums – mazs, vidējs vai liels – zina, cik svarīgi ir sasniegt pēc iespējas plašāku potenciālo klientu loku, lai veiksmīgi nostiprinātu savas pozīcijas tirgū un ilgtermiņā vadītu un attīstītu biznesu. Ņemot vērā informācijas tehnoloģiju ievērojamo ietekmi uz sabiedrību, biznesa nozaru pārstāvjiem ir operatīvi jāreaģē, regulāri pārskatot un uzlabojot gan savu piedāvājumu, gan arī attiecīgi uzņēmuma mārketinga stratēģiju un aktivitātes, lai spētu apmierināt patērētāju pastāvīgi mainīgās prasības.

    Nav noslēpums, ka šodien viens no spēcīgākajiem un efektīvākajiem instrumentiem uzņēmumu atpazīstamības veicināšanai un plašākas sabiedrības uzrunāšanai un ieinteresēšanai ir satura un meklēšanas sistēmu mārketings, kur profesionāls, kvalitatīvs, pārdomāts un oriģināls saturs, kas izvietots pareizajos kanālos, ir noteicošais, lai jūsu bizness būtu „redzams” tik populāros meklētājpārlūkos kā Google, Yandex, Bing vai citos.

    Mēs, SIA „Latvijas Tālruņa” komanda, to lieliski zinām, tāpēc nodrošinām saviem klientiem plašu digitālā mārketinga risinājumu spektru un rodam katram uzņēmumam labākos un piemērotākos veidus, kā sasniegt savu mērķauditoriju, tādējādi kļūstot par profesionālu un uzticamu sadarbības partneri.

    Šajā blogā vēlamies izcelt vienu no mūsu nodrošinātajiem interneta mārketinga risinājumiem – tik iedarbīgu rīku kā klientu profili jeb uzņēmumu infolapas „Latvijas Tālruņa” medijos, izskaidrot to lomu biznesa attīstības veicināšanā un pastāstīt par plašajām iespējām.

    Kāpēc vajadzīgs klienta profils?

    Mūsdienu informācijas tehnoloģiju laikmetā vairums sev interesējošo informāciju par pakalpojumiem, produktiem, zīmoliem, firmām lielākoties meklē tieši internetā, tāpēc ir ļoti svarīgi, lai cilvēkam, ievadot meklētājā noteiktus atslēgvārdus, tiktu parādīti visi iespējamie avoti – uzņēmumi, kas spēj nodrošināt patērētājam to produktu vai pakalpojumu, ko viņš meklē. Pretējā gadījumā, ja firma nebūs redzama, iespēja, ka klients vērsīsies pie konkrēta pakalpojumu/produktu nodrošinātāja, ir niecīga.

    Klientu profili jeb infolapas kalpo kā sava veida vizītkarte, kas, pirmkārt, nodrošina uzņēmuma atrodamību interneta vidē un, otrkārt, informē potenciālos klientus par uzņēmuma darbību un piedāvājumu.

    Kādi būs jūsu uzņēmuma ieguvumi?

    SIA „Latvijas Tālrunis” savas ilggadējās darbības laikā ir izstrādājis un turpina attīstīt vairākus sabiedrībā populārus tematiskos portālus, kuros iespējams publicēt datus par jūsu uzņēmumu:

    • ZL.LV – populārākais uzņēmumu meklēšanas un biznesa uzziņu portāls;
    • Pilseta24.lv – pilsētu informācijas portālu tīkls, kas informē par aktuālo reģionos;
    • Medicine.lv – vadošais Latvijas veselības portāls;
    • ABC.lv – vadošais būvniecības, arhitektūras un interjera nozares medijs;
    • Balticexport.com – eksporta portāls ar plašu informāciju par Baltijas eksportējošiem uzņēmumiem.

    Minētajos portālos tiek izvietota un periodiski aktualizēta pamatinformācija no Latvijas uzņēmumu reģistra – uzņēmumu darbības nozares, juridiskā un faktiskā adrese, tālrunis. Pamatdatu izvietošana un labošana ir bezmaksas.

    „Latvijas Tālrunis” saviem klientiem piedāvā arī maksas pakalpojumu – iespēju portālos publicētos uzņēmuma pamata datus „apaudzēt” un padarīt mērķauditorijai saistošākus. Tādējādi klienta profils var kalpot ne tikai kā uzņēmuma vizītkarte, bet arī kā ļoti laba mājaslapas alternatīva maziem un vidējiem uzņēmumiem. Nereti par nelieliem uzņēmumiem internetā nav pieejama absolūti nekāda informācija, jo ierobežotā budžeta dēļ tie nevar atļauties izveidot savu web lapu. Tāpēc šādos gadījumos mēs piedāvājam lielisku opciju izveidot vizuāli pievilcīgu klienta profilu, kurā, atkarībā no klienta izvēlētā pakalpojuma veida, noslēdzot līgumu, pamatinformāciju var papildināt ar aprakstu par uzņēmumu, klienta izvēlētiem vai mūsu speciālistu atlasītiem atslēgas vārdiem, kas veicinās uzņēmuma atrodamību Google, bilžu galeriju, video, preču zīmēm, linkiem uz mājaslapu, ja tāda izstrādāta, kartes attēliem un citu informāciju.

    Piemēram, portālā ZL.LV iespējams klienta profilu noformēt īpaši glīti, tā, kā klients vēlas – aprakstos tekstu var izcelt treknrakstā, sadalīt to pa punktiem, kā arī, ja klientam ir kādas akcijas, kuras viņš grib akcentēt, infolapas augšdaļā var pievienot „aktīvo pogu” vai trīs aktuālo piedāvājumu bildes ar linkiem uz atbilstošām uzņēmuma mājaslapas sadaļām. Jāpiebilst gan, ka šāda iespēja šobrīd ir tikai ZL.LV, taču mūsu speciālisti cītīgi strādā pie tā, lai arī pārējos „Latvijas Tālruņa” medijos integrētu ZL.LV pieejamās funkcijas.

    Tāpat klientu ērtībām infolapā piedāvājam pievienot SEO tekstu. Tas nozīmē, ka klientam nebūs jātērē laiks klienta profilā iekļaujamās informācijas sagatavošanai – „Latvijas Tālruņa” klientu apkalpošanas speciālisti patstāvīgi no visiem pieejamiem resursiem apkopos informāciju, ar kuru padarīs klienta profilu pēc iespējas reprezentablāku, patīkamāku, skaistāku, ar lielāku informācijas apjomu un ar speciālām funkcijām, kas palīdzēs uzņēmumam labāk atlasīties Google. SEO pakalpojuma ietvaros arī paši atlasām populārākos atslēgas vārdus un iekļaujam tos klienta profilā, lai kompānija būtu labāk redzama interneta vidē.

    Šobrīd klientiem papildus tiek piedāvāts jauns produkts – infolapā varam iekļaut arī reklāmas rakstu – atsevišķu lodziņu ar attēlu un linku uz rakstu, kas publicēts kādā no mūsu medijiem.

    Īsumā sakot, infolapa jeb klienta profils ir budžeta mājaslapas variants, kurā iekļauto informāciju ir iespējams gan papildināt, gan aktualizēt līguma darbības laikā, ļaujot labāk prezentēt sevi un sasniegt plašāku mērķauditoriju.

    Ja vēlaties izmantot bezmaksas klienta profila pakalpojumu, veikt izmaiņas pamatinformācijā vai izvietot paplašinātu informāciju par savu uzņēmumu:

    • rakstiet klientu servisam uz e-pastu serviss@latvijastalrunis.lv,
    • zvaniet uz tālruni +371 67770711
    • vai piesakiet firmu vai veicamās izmaiņas „Latvijas Tālruņa” portālos, nospiežot „Pieteikt firmu” (lapas beigās) vai klienta profilā – „Pieteikt izmaiņas”. 

    Mūsu speciālists pēc iespējas ātrāk ar Jums sazināsies, lai nepieciešamības gadījumā precizētu nianses un ieteiktu labāko variantu, kuros no mūsu portāliem un kādā apjomā informāciju izvietot, kā arī informētu par maksas pakalpojuma cenu.

    Lasīt vairāk
  • Vēl vieglāk un efektīvāk: Google Ads reklāmu jaunumi jūsu biznesam
    21.11.2019 - Jānis Kļavinskis
    Vēl vieglāk un efektīvāk: Google Ads reklāmu jaunumi jūsu biznesam

    Google nemitīgi attīstās, ievieš jaunumus, papildinājumus un uzlabojumus, tāpēc reklāmdevējiem nepieciešams pastāvīgi sekot Google Ads aktualitātēm un ik dienu strādāt ar saviem Google Ads kontiem. Tikai tā iespējams saglabāt konkurētspēju un nevainojami pārzināt Google reklāmu rīku. Google reklāmu eksperta sertifikāts ir derīgs tikai vienu gadu un ne velti – ja vēl pirms gada tu sevi uzskatīji par ekspertu, tad, gadu neko nedarot Google reklāmu kontā, tu jau atkal nonāc teju iesācēja līmenī. Google reklāmas – tā ir nepārtraukta mācīšanās un sevis pilnveidošana.

    Arī 2018. gads Google Ads bijis bagāts dažādiem uzlabojumiem. Visus jauninājumus šajā rakstā neapspriedīšu, taču centīšos izcelt tos, kas manā skatījumā ir paši svarīgākie.

    Jāsāk, protams, ar to, ka pagājušajā gadā Google AdWords pārtapa par Google Ads. Šis jaunais Google brends pakāpeniski parādījās, sākot no 24. jūlija, un līdz ar to pilnībā mainījās Google reklāmu rīks un tā interfeiss. Ja iepriekšējā Google reklāmas interfeisā tu juties kā zivs ūdenī, tad jaunais interfeiss sākotnēji varēja šķist svešs un neparocīgs, tomēr, uzsākot darbu, drīz vien kļuva skaidrs, ka jaunais rīks sniedz virkni dažādu priekšrocību, turklāt ir daudz pievilcīgāks un parocīgāks. Vecajai versijai bija savi plusi, taču jaunā versija ir pārdomāta, ērti lietojama un sniedz daudz jaunu iespēju.

    Neilgi pēc tam Google paziņoja par “gudrajām kampaņām” (smart campaign), kas ir gluži jauns risinājums nelieliem uzņēmumiem. Šīs gudrās kampaņās ir izveidotas speciāli mazajam vai lokālajam biznesam – tiem, kam nav savas mārketinga komandas, trūkst laika, ko veltīt Google reklāmu izveidei un uzturēšanai, vai arī tiem, kam pat nav savas mājaslapas. Kampaņas ir gandrīz pilnība automatizētas, sākot no reklāmas izveides, un beidzot ar tās rezultātu optimizēšanu. Gudrās kampaņas nenoliedzami ir ērts veids, kā īsā laika izveidot Google reklāmu un piesaistīt jaunus klientus, tomēr vajadzētu atcerēties, ka pilnībā kontrolēt reklāmas izdevumus un iegūt lielāku atdevi iespējams, uzticot reklāmas izveidi un uzturēšanu kontu pārvaldīšanas speciālistam. Viņš spēs noteikt efektīvāko risinājumu, laikus novērst kļūmes un precīzāk uzrunāt jūsu mērķauditoriju.

    Vasaras vidū Google papildināja teksta reklāmas, pievienojot tām klāt papildu virsrakstu un aprakstu. Tas nozīmē, ka tagad Google teksta reklāmas var būt ar trim virsrakstiem un diviem aprakstiem, sniedzot iespēju iekļaut reklāmā vairāk teksta vai informācijas, lai piesaistītu potenciālo klientu. Tiesa, jāņem vērā, ka papildu virsraksti un apraksti lietotājam ne vienmēr parādās.

    Vasaras beigās Google ieviesa būtiskas izmaiņas teksta reklāmas, paziņojot par responsive search ads jeb ātri reaģējošām reklāmām. Šis teksta reklāmu veids dod iespēju pievienot līdz pat 15 dažādiem virsrakstiem un 4 dažādiem aprakstiem – kopumā tas ir vairāk nekā 40 000 reklāmu kombināciju. Kāds tas īsti labums no šī jaunuma? Google testēs dažādās virsrakstu un aprakstu kombinācijas, un laika gaitā piemeklēs to variantu, kurš ir visefektīvākais, proti, noteiks to, kura virsrakstu un aprakstu kombinācija ir pati atbilstošākā dažādiem meklējumiem. Laika gaitā ātri reaģējošās reklāmas sniegs lietotājam labāko un atbilstošāko reklāmu, atbilstoši viņa meklētājai frāzei, ierīcei, meklēšanas paradumiem, dzimumam un citiem faktoriem. Šobrīd šis iespējas gan nav pieejamas visiem Google kontu lietotājiem un darbojas beta versijā, taču Google pakāpeniski pievieno arvien vairāk valodu, kam būs pieejamas visas ātri reaģējošo reklāmu iespējas. Droši testējam šo reklāmu veidu un skatāmies, kā tās strādā praksē!

    Visbeidzot, sākot ar 30. oktobri, Google pilnībā ieviesa tā saucamo paralēlo izsekošanu (parallel tracking). Līdz šīm Google reklāmu izsekošana darbojās šādi: lietotājs nospiež uz reklāmas, Google reklāmas kliku izsekotājs ielādējas, izsekošanas links ielādējas, iespējams, papildu izsekošanas links ielādējas un tikai tad lietotājs beidzot redz piezemēšanas lapu. Lai gan tās ir vairākas darbības un varētu šķist, ka tas aizņem ilgu laiku, parasti tas notiek vien dažās sekundēs. Tomēr Google nestāv uz vietas un ir ieviesusi risinājumu, kas šo procesu padarīja lietotājam vēl draudzīgāku un ātrāku. Ko tad īsti nozīmē paralēlā izsekošana? Lietotājs nospiež uz reklāmas, un tās piezemēšanās lapa atveras uzreiz. Vienlaicīgi ar klikšķi uz reklāmas fonā ielādējas Google reklāmu kliku izsekotājs, izsekošanas url un papildu redirekti, ja lietojat papildu izsekošanas programmu. Tas nozīmē, ka visas darbības notiek vienlaicīgi. Lietotājām tas nozīmē veiklāku piezemēšanas lapas atvēršanu, bet reklāmdevējiem – lielāku iespēju, ka lietotājs konvertēsies.

    Par Google reklāmu jaunumiem 2018. gadā varētu rakstīt vēl un vēl, tomēr tāds nav šī bloga mērķis. Ja jums, ir interese sekot Google jaunumiem, to vislabāk darīt Google oficiālajās vietnēs vai meklēt informāciju forumos. Galvenais – nestāviet uz vietas, lai arī ar ko jūs nodarbotos, turpiniet attīstīt un pilnveidot savas zināšanas! Google patiešām aizrauj!

    Lasīt vairāk
  • Mājaslapu konstruktors - izdevīgs risinājums biznesa izaugsmei internetā
    31.10.2019 - Gatis Ezerkalns
    Mājaslapu konstruktors - izdevīgs risinājums biznesa izaugsmei internetā

    "Ja tevis nav internetā, tad tevis nav vispār" – mūsdienās šis teiciens var šķist dzirdēts tik bieži, ka, atkal kārtējo reizi klausoties kāda runās par nepieciešamību veidot biznesa identitāti interneta vidē, gribas aizkaitināti noplātīt rokas. Visiem taču skaidrs, ka mūsdienās internets virza pasauli! Tomēr mājaslapas izveide ir dārga, laikietilpīga, piņķerīga, un tam vajadzīgas īpašas zināšanas. Vai tā tiešām ir?

    Mājaslapa ir nepieciešama!

    Lai ar ko tu arī nodarbotos – vai tas būtu hobijs, kurā tu vēlies padalīties ar citiem, vēlme uzsākt savu biznesu vai arī attīstīt to; vai varbūt tā ir nepieciešamība izvietot svarīgu informāciju interneta vidē, vai pat pārdot, un tādas sociālo tīklu vietnes, kā, piemēram, facebook.com vai twitter.com, nav īstie rīki šo mērķu realizēšanai, – mājaslapa lielākoties ir nepieciešama.

    Mājaslapa – ko ar to vēlos panākt?

    Tātad, atgriežoties pie iepriekš uzdotā jautājuma: vai mājaslapas izveide ir dārgs, laikietilpīgs, nepateicīgs un uz specifiskām zināšanām balstīts projekts? Atbilde nav gluži viennozīmīgs “jā” vai “nē”. Tāpēc, pirms ar galvu pa priekšu mesties iekšā šādā projektā, būtu vēlams sev uzdot konkrētus jautājumus, kā, piemēram: 

    • Kādam mērķim šī mājaslapa ir vajadzīga?
    • Vai es ar tās palīdzību gribu pārdot preces internetā?
    • Vai vienkārši vēlos publicēt nozīmīgu informāciju interneta vidē?
    • Vai tā ir vajadzīga tikai tāpēc, ka tādas ir konkurentiem?
    • Vai man būs laiks veidot atbilstošu saturu, koriģēt un izvietot to, vai arī labāk to uzticēt kādam citam?
    • Vai ir nepieciešama servisēšana (informācijas maiņa un tehniskais atbalsts, utt.)?
    • Un, galu galā, kādas ir šī projekta izmaksas?

    Ko darīt tālāk?

    Kad šie faktori ir izsvērti, var lūkoties, kādi risinājumi ir nepieciešami un kur īsti vērsties. Ja galvenie atslēgas vārdi ir mājaslapā iestrādātas specializētas sistēmas, datubāzes vai arī konkrēti, mūsu pašu izdomāti dizaina elementu risinājumi, to varēs panākt ar individuālu programmēšanu vai komplicētu atvērtā koda risinājumu (Wordpress, Joomla). Attiecīgi šādas lapas izstrāde tik tiešām mērāma vairākos tūkstošos un pat desmitos tūkstošu.

    Vieglākai dzīvei – mājaslapu veidošanas konstruktori

    Labā ziņa ir tā, ka tehnoloģijas, laikam ejot, ir attīstījušās. Tas nozīmē, ka ir pieejamas arī krietni vien lētākas alternatīvas mājaslapas izveidē. Ja ir laiks un uzņēmība, to var panākt, izmantojot kādu no plaši pieejamiem mājaslapu veidošanas konstruktoriem (ang. website builders). Tie nepārtraukti tiek uzlaboti un atjaunoti, piedāvājot saviem klientiem augstas tehnoloģijas un funkcionālu kvalitāti, izmantoto risinājumu ziņā nereti minot uz papēžiem pēc individuāla pasūtījuma veidotām mājaslapām.

    Nav nepieciešama iepriekšēja sagatavotība vai īpašas zināšanas

    Mājaslapas izveide, starp mums runājot, netiek sākta no nulles; konstruktora pamatā ir jau gatavs tehniski sarežģīts kods (ietverot gan html, gan css, gan javascript, u.c.). Izstrādātāji parūpējušies arī par dažādām sagatavēm (ang. Templates) un moduļiem (galeriju, kontaktformu u.c.), kas uzreiz pieejami lietošanai. Ļoti ērti! Vienīgais, kas atliek – ievietot informāciju, saistošus attēlus un visu noformēt pēc saviem ieskatiem. Šīs platformas – kas ir ne mazāk svarīgi – piedāvā arī tehnisko atbalstu un detalizētu informāciju par pieejamiem rīkiem un iespējām. Ja tavs pašmērķis nav līdz sīkākajai niansei realizēt savu izloloto ideju par to, kā vajadzētu izskatīties ideālajai web lapai, tad šis ir īstais virziens, kurā lūkoties.

    Bieži ir gadījumi, kad nepieciešamās mājaslapas veidošanai gluži fiziski nepietiek laika, jo tas ir jāveltī savam biznesam

    Šādas – uz platformas būvētas – mājaslapas izveidi ir iespējams uzticēt arī uzņēmumiem, kas ar to nodarbojas profesionālā līmenī, mērķa sasniegšanai piesaistot pieredzējušus web dizainerus. Viss, kas galvenokārt nepieciešams no klienta puses, ir skaidri definēts biznesa mērķis. Labs web dizainers spēs pārvērst idejas realitātē, ņemot vērā arī konstruktora piedāvātās iespējas. Te jāpiebilst, ka runa ir ne tikai par dizaina pusi, bet arī par struktūru un funkcionalitāti.

    Liels solis augšup pretim veiksmīgai biznesa attīstībai interneta vidē

    Ieejot pārtikas lielveikalā, mēs taču arī gribam pēc iespējas ātrāk atrast sev nepieciešamos produktus, nemaldoties ejās; neviens nemeklēs pienu pie sadzīves ķīmijas vai maizi pie zivju produktiem. Lai arī šis nav tas labākais piemērs, tomēr uzskatāmi parāda ideju: mājaslapa, kas izskatās labi, ir pareizi un estētiski noformēta, nesagādā galvassāpes potenciālajiem klientiem. Atbilstoši strukturēta, loģiska un skaista mājaslapa rada pārliecību tās apmeklētājā, ka ir vērts ieguldīt savus līdzekļus un laiku sadarbībā ar konkrēto pakalpojumu sniedzēju. Tas viennozīmīgi ir liels solis augšup pretim veiksmīgai biznesa attīstībai interneta vidē.

    Lasīt vairāk
  • Kā iegūt kvalitatīvu trafiku savai mājaslapai?
    09.10.2019 - Irina Romašina
    Kā iegūt kvalitatīvu trafiku savai mājaslapai?

    Šis blogs veltīts tēmai, kas aktuāla ikvienam, kam ir sava mājaslapa internetā –web lapas trafikam un veidiem, kā ar to strādāt. Nez kāpēc cilvēki domā, ja reiz viņi ir izveidojuši (iegādājušies vai pasūtījuši) savu mājaslapu, tas automātiski sniedz garantiju, ka šo lapu kāds apmeklēs. Diemžēl tas tā nedarbojas.

    Ja jūs esat izdrukājuši vizītkartes un glabājat tās plauktā, tad, lai cik tās būtu kvalitatīvas, pārdomātas un košas – neviens jums nepiezvanīs uz vizītkartē norādīto tālruni, kamēr neiedosiet šo vizītkarti cilvēkam tieši rokās. Ar mājaslapu ir tieši tas pats – nepietiek vienkārši uztaisīt mājaslapu – tā ir jāvirza, lai ieinteresētā auditorija lapu apmeklētu.

    Mani sauc Irina Romašina un es esmu tas cilvēks, kas glabā jūsu vizītkartes tieši tur, kur digitālajā vidē atrodas jūsu mērķauditorija. Šodien es jums pastāstīšu, kādus jautājumus vajadzētu uzdot sev pašam, ja esat nolēmis virzīt biznesu interneta vidē. Mani padomi būs universāli, taču vienmēr ir jāņem vērā tieši jūsu uzņēmuma darbības nozare, mērķi, auditorija un konkurences specifika.

    Sāksim ar pašu svarīgāko jautājumu:

    „Kas ir jūsu mērķauditorija?”

    Visticamāk jūs jau zināt, kādi cilvēki visbiežāk interesējas par jūsu precēm vai pakalpojumiem – tas ir svarīgi, jo digitālajā vidē jums ir skaidri jāsaprot vidēji statistiskā pircēja tēls. Tas ļaus precīzāk pielāgot reklāmas tārgetingu, atrast pareizos forumus vai izvēlēties Youtube kanālu produkta popularizēšanai. Nežēlojot laiku, apsēdieties un padomājiet – kas ir jūsu klients? Sieviete vai vīrietis? Cik viņam gadu un kas viņu interesē? Izmantojiet auditorijas analizēšanas iespēju, ko sniedz Google Analytics, lai maksimāli precīzi varētu atbildēt uz visiem šiem jautājumiem.

    „Kur uzturas jūsu mērķauditorija?”

    Svarīgi saprast, kuros digitālajos kanālos jūsu produkts iederētos un kur tas saņems maksimālu atbilstošās auditorijas atsaucību.

    Ja jūs piegādājat pusdienu piedāvājumus, ir svarīgi reklamēties noteiktā laikā, kad klienti internetā meklē, kur pasūtīt ēdienu. Ja jūs pārdodat lauksaimniecības tehniku, svarīgāk ir atrast tematam atbilstošās mājaslapas un palaist reklāmu meklēšanas sistēmās, nevis demonstrēt Instagram košus attēlus ar traktoriem.

    Protams, absolūti jebkuru klientu var (un pat vajag) noķert meklēšanas sistēmās tajā brīdī, kad viņš ieraksta meklēšanas lodziņā „nopirkt automašīnu”. Jo tieši šeit un tagad viņš vēlās iegādāties jūsu preci, un no jūsu puses nav nepieciešams itin nekas, lai pārliecinātu viņu par pirkuma nepieciešamību – viņš jau ir gatavs, viņš jau meklē. Jums vienkārši vajag nokļūt vajadzīgajā laikā vajadzīgajā vietā. Bet kā to izdarīt? Nākamajā rakstā es jums izstāstīšu, kā palīdzēt klientam, kurš jau gatavs veikt pirkumu, atrast jūs šeit un tagad, konkrēti – par SEO optimizāciju un reklāmu meklētājpārlūkos.

    Izmantojiet vairāk mediju satura „ēdamo produktu” reklāmai, to, ko cilvēki ēdīs ar acīm. Runa nav par ēdienu, bet gan par visu to, ko var iegādāties spontāni – vai tā būtu koša kaklarota vai sulīgs burgers. Izmantojiet remārketingu precēm, kam nepieciešams ilgāks iegādes laiks, atgādiniet cilvēkam, ka viņš ir meklējis ceļojumu piedāvājumus janvārim, jo tas taču vēl joprojām ir aktuāli, un tieši jums ir ko viņam piedāvāt.

    „Kā ieinteresēt klientu?”

    Brīdī, kad jūs būsiet atbildējis uz jautājumu „kur?”, puse darba jau būs paveikta. Varbūt precīzi plkst. 11.00 ir vērts Facebook publicēt akciju par ēdiena bezmaksas piegādi pasūtījumam virs 20 eiro cilvēkiem ar tādām interesēm kā, piemēram, programmēšana. Viņi, strādājot ofisā, šajā lietainajā dienā priecāsies par jūsu akciju, vēl jo vairāk tāpēc, ka tā vilina ar košu ēdiena attēlu. Lai ieinteresētu ikvienu cilvēku, vienkārši piedāvājiet viņam konkrēti viņa problēmas risinājumu, bet, ja problēmas nav, radiet to. „Skaties, visiem jau ir spineri, bet tev vēl nav? Tā ir problēma! Un lūk, risinājums – labākie spineri mūsu mājaslapā.”

    Un pēdējais diskusijas, bet ne prioritāšu skalas, jautājums:

    „Ko mēs esam sasnieguši?”

    Lai ko jūs arī darītu, beigu beigās vienmēr vajadzētu veikt rezultātu, konversiju un pasūtījumu skaita analīzi. Lai turpinātu darbu, jums jāsaprot, vai tas nes augļus, ko var uzlabot, kas ir nostrādājis un vai nepieciešams tajā ieguldīt vairāk resursu.

    Pieņemsim, ka jūsu auditorija ir māmiņas dekrēta atvaļinājumā, un jūs pārdodat masāžas pakalpojumus bērniem. Palaidāt video reklāmu Youtube un redzat, ka visbiežāk uz jūsu reklāmas noklikšķina kanālā „Multenes bērniem”. Atsaucība ir kolosāla, bet zvanu vēl joprojām nav. Pastāv liela varbūtība, ka ir vērts atslēgt šo Youtube kanālu, jo tieši tobrīd, kad rāda multenes, pie datora sēž bērns, bet viņa mamma ir pievērsusies mājas darbiem. Ja netiks veikta analīze, jūs to nesapratīsiet un lieki iztērēsiet resursus.

    Tātad – četri galvenie jautājumi: Kam? Kur? Kā? Ko uzlabot?

    Atbildiet sev uz šiem jautājumiem un saņemiet kvalitatīvu trafiku.

    Lasīt vairāk