7 sociālo mediju tendences, ko vērts zināt uzņēmumam 2024. gadā
top of page

7 sociālo mediju tendences, ko vērts zināt uzņēmumam 2024. gadā

Cik liela vieta atvēlēta sociālajiem tīkliem tava uzņēmuma mārketinga stratēģijā? Neatkarīgi no tā, vai līdz šim lielāks uzsvars likts uz citiem mārketinga kanāliem, vai sociālie tīkli vienmēr tikuši aktīvi pielietoti uzņēmuma popularizēšanā, ir svarīgi zināt jaunākās tendences šajā tik strauji augošajā jomā. Tas ļaus iegūt plašāku ieskatu un idejas, kā efektīvāk uzrunāt savu mērķauditoriju un uzlabot pārdošanas rezultātus.

socialo-tiklu-tendences

Sociālie tīkli – ikdienas sastāvdaļa miljardiem lietotāju

Sociālie tīkli mūsdienās ir gan informācijas avots, gan izklaides veids, gan vieta, kur meklēt iedvesmu. Ar pārliecību var teikt, ka tie kļuvuši par ikdienas rutīnu cilvēkiem visdažādākajās vecuma kategorijās. Saskaņā ar 2023. gada statistiku sociālajos tīklos reģistrējušies 4,95 miljardi pasaules iedzīvotāju un ik ceturksni tiem pievienojas vēl vidēji 76 miljoni lietotāju. Tāpēc ir gluži loģiski, ka arī mārketings sociālo mediju pasaulē attīstās milzīgā ātrumā. Zīmoli aktīvi izmanto visus pieejamos kanālus, kur ik dienas uzturas potenciālie klienti, lai piesaistītu viņu uzmanību, paaugstinātu atpazīstamību un, visbeidzot, veicinātu pārdošanu.

Lai labāk izprastu, kas cilvēkiem patīk, kādu saturu viņi patērē un kā ietekmēt viņu pirkumu lēmumus, ir būtiski labi pārzināt sociālo mediju mārketinga (SMM) tendences, kā arī savlaicīgi reaģēt un integrēt tās uzņēmuma stratēģijā. Blogā esam apkopojuši dažas no svarīgākajām, kam vērts 2024. gadā pievērst uzmanību.

Īso video popularitāte turpina augt

isie-video
Freepik.com/ freepik

Ātrais dzīves temps, straujā sociālo tīklu attīstība un milzīgais satura apjoms, kas internetā tiek publicēts ik dienu, pamazām samazina patērētāju uzmanības noturību. Mūsdienās liela daļa cilvēku pārsvarā skenē  informāciju, nevis rūpīgi to lasa. Tāpēc 2024. gadā zīmoliem jāmeklē veidi, kā apstādināt lietotāja skatienu un pievērst viņa uzmanību sev.

2024. gadā sociālo mediju pasaulē turpina dominēt TikTok, Instagram Reels, Facebook Reels un Youtube Shorts, proti, īsie video. Vienlīdz efektīvi tie darbojas arī mājaslapās un citās platformās. Šie video formāti kļuvuši par neatņemamu SMM mārketinga sastāvdaļu, fokusējoties uz vizuālo stāstījumu un radošumu. Līdz ar to arī zīmoliem jāpielāgo sava satura mārketinga stratēģija, iekļaujot tajā īsus un vienlaikus aizraujošus videoklipus, kas var piesaistīt un noturēt lietotāju uzmanību. Vienlaikus nedrīkst aizmirst par video optimizāciju pārlūkošanai dažādās viedierīcēs, jo arī tam var būt noteicošā nozīme plašākas mērķauditorijas piesaistē.

Subtitri

Arvien aktuālāka kļūst arī tāda tendence kā subtitri video. Pēc statistikas datiem aptuveni 80% lietotāju skatās video bez skaņas. Facebook video bez skaņas izvēlas skatīties vēl vairāk lietotāju – 85%. Svarīgi arī, kur un kad video tiek apskatīts. Piemēram, 69% skatītāju skatās video ar izslēgtu skaņu, atrodoties publiskās vietās, kamēr vien 25% izslēdz skaņu, atrodoties privātā telpā vai vienatnē. Mobilajās ierīcēs videoklipus ar izslēgtu skaņu skatās 92%. Tāpēc ir vērts dublēt runu videoklipos teksta veidā, lai saglabātu un pat palielinātu lietotāju iesaisti un veicinātu reklāmas kampaņas atdevi.

Tiešraides

tiesraide
Freepik.com/ freepik

Lietotāju vidū pieaug arī tiešraižu popularitāte. Ne velti šādu iespēju nodrošina visas iecienītākas sociālo mediju platformas, gan Facebook, gan Instagram, gan Youtube, gan TikTok. Tiešraides video ļauj zīmoliem ne vien komunicēt ar auditoriju šeit un tagad, bet arī nodrošina tūlītēju atgriezenisko saiti, piemēram, komentāru vai jautājumu un atbilžu sesiju veidā, kas stiprina saikni ar klientiem un lieti noder uzņēmuma attīstībā.

Tāpat tiešraides video ir efektīvs pārdošanas instruments. Proti, live jeb reāllaika video formātā iespējams ērti paziņot par jaunu produktu vai pakalpojumu, ko uzņēmums laidis klajā, kā arī pastāstīt par citiem svarīgiem uzņēmuma jaunumiem. Tāpat arvien biežāk tiešraidē tiek praktizēta pārdošana – pārdevēji atraktīvi demonstrē savus produktus sociālo mediju tiešraides straumēs, ļaujot klientiem iegādāties produktus reāllaikā tieši tur, kur viņi uzturas, bez nepieciešamības apmeklēt mājaslapu.

Šāda pieeja, mijiedarbojoties ar savu mērķauditoriju tiešraidē, ne vien veicina klientu lojalitāti, bet arī ir ļoti rentabla –  tiešraides straumēšana ir viens no pieejamākiem mārketinga instrumentiem, kas ļauj sasniegt uzņēmuma mērķus ar mazāku ieguldījumu. Vienlaikus jāņem vērā, ka, lai sasniegtu veiksmīgāku rezultātu, svarīgi parūpēties par tiešraides video un audio kvalitāti, kā arī rūpīgi pārdomāt komunikācijas stilu un citas nianses, kas palīdzēs iesaistīt iespējami plašāku cilvēku loku, tādēļ, iespējams, noderīga var būt šajā jomā pieredzējuša speciālista konsultācija.

Interaktīva pieredze, geimifikācija un Mobile First pieeja

2024. gadā sociālo mediju stratēģijā svarīga loma būs interaktīvajam saturam un geimifikācijai jeb spēļošanai, kas ies roku rokā ar Mobile First pieeju. Šīs tendences vērstas uz lietotāju iesaistes uzlabošanu un satura optimizēšanu mobilajām viedierīcēm. Sākot no vienkāršām aptaujām, līdz pat sarežģītiem spēļu mehānismiem, – interaktīvie elementi efektīvi piesaista uzmanību un spēcina uzņēmuma mijiedarbību ar auditoriju, padarot saturu aizraujošāku un atmiņā paliekošāku.

Mobile First pieeja jeb mobilām ierīcēm optimizēta satura izstrāde kļūst arvien aktuālāka, ņemot vērā, ka vairums (99%) lietotāju piekļūst sociālajiem tīkliem no viedtālruņiem vai planšetdatoriem. Līdz ar to zīmoli, kas savā mārketinga stratēģijā integrēs mobilajām ierīcēm optimizētus geimifikācijas un interaktīvos elementus, var sagaidīt lielāku auditorijas iesaisti un lojalitāti, kas savukārt veicinās pārdošanas pieaugumu un stiprinās zīmola atpazīstamību.

*Geimifikācija (no angļu valodas vārda game – spēle) – spēles elementu, principu izmantošana visdažādākajos procesos un jomās, kas nebūt nav saistītas ar spēlēm vai  spēļu nozari. Tās princips ir transformēt ikdienišķus uzdevumus interaktīvā pieredzē un nebūt neaprobežojas ar izklaidi vai spēļu spēlēšanu. Ar geimifikācijas palīdzību var īstenot visdažādākos mērķus, piemēram, reklāmas kampaņas, komandas saliedēšanu, atrisināt kādu problēmu, izglītot, iesaistīt, motivēt utt.

Sociālie tīkli kā alternatīva meklētājprogrammām un SEO nozīmes pastiprināšanās

TikTok

Mūsdienās atsauksmes par uzņēmumiem, produktiem un pakalpojumiem lietotāji meklē ne vien Google, bet arī sociālajos tīklos. Aptaujas dati liecina, ka sociālie tīkli, īpaši Z paaudzes vidū, ir otrs populārākais veids, kā meklēt informāciju par kādu preci vai pakalpojumu.

Atsevišķas uzmanības vērta ir platforma TikTok. Tā daudziem kļuvusi par universālu meklētājprogrammu video formātā. Tur var atrast gan kā iesist naglu sienā, gan kā pagatavot tiramisu, gan arīdzan kā uzbūvēt māju, proti – gandrīz jebko. Arī Google vecākais viceprezidents Prabakars Ragavans (Prabhakar Raghavan) atklāj, ka 40% gadījumu, meklējot vietu, kur, piemēram, ieturēt pusdienas, jaunieši dod priekšroku TikTok, nevis Google meklētājam. Turklāt TikTok ir arī visvairāk lejupielādētā mobilā aplikācija pasaulē. Tas liek domāt, ka TikTok un citas sociālo mediju platformas nākotnē var pamazām izspiest Google no meklētājsistēmu līdera pozīcijām atsevišķās nozarēs.

Fakts, ka sociālos tīklus arvien biežāk izmanto ne tikai komunikācijai un satura kopīgošanai, bet arī informācijas, produktu un pakalpojumu meklēšanai, padara arī SEO par kritiski svarīgu elementu SMM stratēģijā. Lai palielinātu zīmola redzamību, uzņēmumiem ieteicams koncentrēties arī uz satura optimizāciju sociālajos tīklos, pievēršot lielāku uzmanību nosaukumu, aprakstu un vizuālo elementu noformējumam, lai tas atbilstu SEO vadlīnijām. Tāpat svarīgi, lai saturs būtu pielāgots arī atsevišķi katra sociālā tīkla specifikai, lai maksimāli palielinātu iesaisti un mijiedarbību ar auditoriju. Svarīgi, ka sociālo mediju ranžēšanas algoritmi sāk ņemt vērā ne tikai haštagus jeb mirkļbirkas (atslēgvārdus), bet arī citus faktorus, piemēram, satura atbilstību un lietotāju iesaisti. Vēl ir būtiska zīmola aktivitāte sociālo mediju platformās, tāpēc ieteicams maksimāli iesaistīties komunikācijā ar savu mērķauditoriju, atbildot uz visiem jautājumiem, ko lietotāji uzdot, pretējā gadījumā to izdarīs kāds konkurents.

UGC jeb lietotāja radīts saturs

UGC (ang. user-generated content) – lietotāju radīts saturs (video, foto, teksti utt.) – ir vēl viena tendence, kuras aktualitāte turpina pieaugt. 79% aptaujāto atzīst, ka lietotāju radītam saturam ir augsta ietekme uz lēmumiem par pirkumu. Tāpat noskaidrots, ka sociālo mediju reklāmas kampaņas, kurās ietverts UGC saturs, gūst par 50% lielāku lietotāju iesaisti un par 29% augstāku reklāmguvumu līmeni. Un tas ir saprotams, jo kas gan cits, ja ne reālu cilvēku atsauksmes, var sniegt reālu priekšstatu par uzņēmumu vai tā piedāvājumu! Tāpēc pavisam noteikti ir vērts mudināt klientus dalīties savos iespaidos un pieredzē, sadarbojoties ar uzņēmumu un izmantojot tā produktus vai pakalpojumus. Tas paaugstinās uzticamību zīmolam un ļaus piesaistīt vairāk jaunu klientu, kā arī kļūs par lielisku palīgu produktu vai pakalpojumu attīstībā.

Situācijas mārketings

Situācijas mārketings ir stratēģija, kas balstās uz satura veidošanu un reklāmas kampaņu vadīšanu reāllaikā, proti, reaģējot uz aktuālajiem notikumiem, tendencēm un sarunām sociālajos tīklos. Tādējādi bizness integrējas savas mērķauditorijas interesēs un runā ar to vienā valodā.

Lai veiksmīgi pielietotu šo instrumentu, svarīgi pārzināt aktuālos notikumus un tendences, izveidot elastīgu komandu, kas spēj operatīvi izveidot kvalitatīvu saturu, kā arī būt gatavam ātri reaģēt uz izmaiņām sabiedrības noskaņojumā.

Uzskatāms sociālā mārketinga piemērs – filma Bārbija (Barbie), kas 2023. gada vasarā kļuva par sensāciju filmu pasaulē. Pēc pirmajām divām nedēļām filmas kases ieņēmumi pasaulē bija teju miljards dolāru. 2023. gadā Bārbijas filma kļuva par lielāko Holivudas kases grāvēju un izraisīja plašu ažiotāžu – filma ierindojās starp populārākajiem Google meklēšanas vaicājumiem un tika intensīvi apspriesta arī sociālajos tīklos. Uz filmas popularitāti reaģēja arī virkne zīmolu un blogeru, iesaistot Bārbijas tēmu savās reklāmas kampaņās un sociālo tīklu aktivitātēs, rezultātā piesaistot plašākas auditorijas uzmanību.

Situācijas mārketings ir efektīvs veids, kā zīmoliem izveidot personalizētāku saturu, veiksmīgāk mijiedarboties ar mērķauditoriju un radīt emocionālu saikni ar potenciālajiem klientiem, tādējādi palielinot zīmola atpazīstamību un reklāmguvumu līmeni.

Esam snieguši tikai nelielu ieskatu sociālo mediju pasaules tendencēs – uzsveram, ka digitālajā mārketingā pārmaiņas notiek ik dienu, tāpēc iesakām regulāri sekot līdzi aktualitātēm, jo zināšanas ir viens no spēcīgākajiem ieročiem cīņā ar konkurentiem. Arī laikam var būt izšķiroša nozīme, tāpēc, lai to ietaupītu, droši vērsies pie digitālā mārketinga profesionāļiem, kas ieteiks atbilstošāko stratēģiju tava uzņēmuma popularizēšanai un palīdzēs to īstenot!


177 views0 comments
bottom of page