Attīstot biznesu, ir būtiski nodrošināt uzņēmuma klātbūtni visos kanālos, kur uzturas tā mērķauditorija, tādējādi paverot sev plašākas nākotnes perspektīvas. Viena no lielākajām un populārākajām profesionālajām platformām, kas apvieno vairāk nekā vienu miljardu aktīvo lietotāju no visas pasaules, ir LinkedIn. Šo platformu izmanto gan tie, kuri meklē informāciju par precēm, pakalpojumiem un zīmoliem, darba iespējas un aktualitātes interesējošajās nozarēs, gan dažādu biznesa jomu pārstāvji, kurus interesē jauni biznesa kontakti un sadarbības iespējas. Ko vērtīgi zināt, lai tavs uzņēmums tiktu pamanīts šajā platformā? Kā LinkedIn veiksmīgāk uzrunāt vēlamo auditoriju? Ielūkosimies dažās aktuālajās LinkedIn tendencēs!
Daži svarīgi skaitļi, kas apliecina – LinkedIn ir spēcīgs mārketinga kanāls
Šobrīd LinkedIn izmanto jau vairāk nekā 67 miljoni uzņēmumu no vairāk nekā 200 valstīm un reģioniem. Savukārt Latvijā LinkedIn lieto aptuveni 440 tūkstoši lietotāju, un to skaits turpina pieaugt.
Teju 97% pasaules uzņēmumu LinkedIn platforma ir viena no galvenajām satura mārketinga stratēģijas sastāvdaļām. 82% B2B uzņēmumu atzīst, ka, salīdzinot ar citiem sociālajiem kanāliem, LinkedIn ir veiksmīgākā platforma mārketinga mērķu sasniegšanai. Piemēram, Latvijā LinkedIn reklāmas 2023. gadā sasniedza teju 26% vietējo interneta lietotāju. Salīdzinot ar 2022. gadu, sasniedzamība pieauga teju par 50 tūkstošiem jeb 12,8%, un paredzams, ka līdzīga tendence būs vērojama arī turpmāk.
Tāpat vairāk nekā 70% mārketinga speciālistu uzskata LinkedIn par uzticamāko avotu, kur iespējams saņemt lielu atdevi no ieguldījumiem mārketingā (aiz LinkedIn seko Instagram, WhatsApp un Facebook).
Arī LinkedIn auditorija ir ļoti aktīva – 16,2% jeb aptuveni 134 miljoni lietotāju aktīvi izmanto LinkedIn ik dienu, bet 48% – ik mēnesi. Lai arī pirmajā brīdī tas varētu šķist maz, salīdzinot ar citiem sociālajiem tīkliem, tomēr atšķirībā no tiem LinkedIn ir vairāk orientēta uz profesionālo auditoriju, kas šo platformu izmanto darba vajadzībām. Tas redzams arī statistikā, kas liecina, ka LinkedIn tiek vairāk lietots tradicionālajā darba laikā no pulksten 9.00 līdz pulksten 17.00, un lietotāju iesaiste pēc šī laika, kā arī brīvdienās ir mazāka.
Runājot par lietotāju mijiedarbību ar uzņēmumu biznesa profiliem, tad tos ik nedēļu apmeklē aptuveni 40% lietotāju. Savukārt mēnesī ar Linkedin lapām mijiedarbojas vairāk nekā divus miljardus reižu.
Līdz ar to secinājums – nodrošinot savu klātbūtni un esot aktīvam LinkedIn, tavam uzņēmumam var pavērties patiesi lieliskas iespējas parādīt sevi plašākā mērogā. Vienlaikus ir svarīgi sekot līdzi aktuālajām tendencēm, kas var sniegt lielākus panākumus, īstenojot mārketinga aktivitātes šajā platformā.
1. Interaktīvs un iesaistošs saturs
Ja vēlies izveidot lojālas attiecības ar klientiem un sekmēt biznesa attīstību, ir būtiski parūpēties par lietotāju iesaistes palielināšanu LinkedIn. Viens no veidiem, kā to panākt, ir, piemēram, savās publikācijās vērsties tieši pie lietotājiem, uzdodot viņiem pārdomas rosinošus jautājumus. Tā tu pamudināsi cilvēkus dalīties savās atziņās un pieredzē, rosinot diskusijas un palielinot komentāru, atzīmju Patīk un kopīgošanas skaitu. Tāpat efektīva taktika ir iesaistīties diskusijās un atbildēt uz komentāriem, tādējādi parādot, ka tavam uzņēmumam ir svarīgs ikviena lietotāja viedoklis.
Arī LinkedIn algoritms dod priekšroku interaktīvam saturam, proti, publikācijas, kurās tiek iekļautas aptaujas, viktorīnas un tiešraides notikumi, tiek atrādītas lietotājiem biežāk un ir populārākas nekā statisks saturs. Tāpat, kā liecina dažādi statistikas datu avoti, interaktīvs saturs ne vien palielina lietotāju iesaisti, bet arī pagarina publikāciju mūžu lietotāju ziņu plūsmās.
2. Autentiskums
Pasaulē pieaugot mākslīgā intelekta radītā satura apjomam, vienlaikus palielinās arī pieprasījums pēc autentiska satura, kas nodrošina mijiedarbību starp reāliem cilvēkiem. Aptuveni 90% lietotāju autentiskumu minējuši kā galveno faktoru, izlemjot par labu kādam zīmolam. Tāpēc, veidojot saturu LinkedIn un arī citās platformās, nav ieteicams pilnībā paļauties uz mākslīgo intelektu, dodot tam komandu izveidot saturu tavā vietā, bet gan koncentrējies uz dalīšanos savā biznesa un personīgajā pieredzē – gan pozitīvajā, gan negatīvajā. Tā tu paaugstināsi lietotāju iesaistes līmeni un uzticību tavam uzņēmumam.
Tas gan nenozīmē, ka no mākslīgā intelekta jāatsakās pavisam. To var izmantot, piemēram, dažādu pētījumu apkopošanai un ideju ģenerēšanai. Taču nav vēlams to izmantot visa satura izstrādei, jo atšķirībā no cilvēka mākslīgais intelekts nav apveltīts ar tādām īpašībām kā radošums, emocionālā inteliģence, empātija u. c., kā arī tas nav spējīgs izstāstīt tava uzņēmuma stāstu, dalīties pieredzē, zināšanās un eksperta viedoklī, kas LinkedIn ir īpaši svarīgi.
3. Stāsti
Vai zināji, ka cilvēki teju 22 reizes biežāk atceras faktus, ja tie iesaistīti stāstījumā? Stāsti ir spēcīgs mārketinga paņēmiens, ko daudzi pasaulslaveni zīmoli bieži iekļauj savās mārketinga kampaņās, un tie kļūst arvien populārāki arī LinkedIn.
Kā skaidro amerikāņu uzvedības zinātniece un Stenfordas Uzņēmējdarbības skolas (Stanford Graduate School of Business) mārketinga profesore Dženifera Ākere (Jennifer Aaker), stāsti ir veids, kā veidot citu redzējumu par tevi. Kad cilvēki cenšas aizstāvēt kādu ideju, viņi lielākoties meklē pārliecinošus argumentus, kuru pamatā ir dati, fakti un skaitļi. Tomēr pētījumi liecina, ka, tieši daloties stāstā, cilvēki tiek pārliecināti visbiežāk. Stāsts ir spēcīgs instruments, lai radītu pārliecību par zīmolu un tā vīziju, kā arī mudinātu cilvēkus uz darbību.
Bet kā tad iekļaut Linkedin mārketinga stratēģijā stāstus? Viens piemērs varētu būt pastāstīt par savu uzņēmumu, kā tas radies, kādi bijuši izaicinājumi. Tāpat tu vari pastāstīt par to, kas tevi iedvesmoja izveidot šo uzņēmumu, piemēram, tev bijis lielisks skolotājs vai tu pieredzēji kādu atgadījumu, kas mainījis tavu dzīvi, u. tml.). Cilvēkiem patīk arī dažādi kuriozi, tāpēc vari dalīties ar kādu uzjautrinošu atgadījumu saistībā ar savu biznesu. Uzticamību tavam uzņēmumam paaugstinās arī stāsti par tava uzņēmuma panākumiem un neveiksmēm un to, ko no tām esi iemācījies.
4. Sociālā meklēšana
Sociālā meklēšana jeb informācijas meklēšana caur sociālajiem tīkliem kļūst arvien populārāka, īpaši Z paaudzes (jaunieši, kuri dzimuši, sākot no 1990. gada) vidū. Pētījumi liecina, ka jaunieši arvien vairāk pāriet no ierastajām meklētājprogrammām uz sociālajiem medijiem, lai atrastu informāciju tiešsaistē. Šī tendence sākotnēji parādījās TikTok, taču tagad tā pāriet arī uz citām sociālo mediju platformām, ieskaitot LinkedIn. Tāpēc ir svarīgi publikācijās iekļaut atslēgvārdus un frāzes, kas palīdzēs tavu vēstījumu labāk atrast tiem, kurus tas varētu interesēt. Bet kā tad ar haštagiem jeb tēmturiem? Vai ar to palīdzību var palielināt publikācijas sasniedzamību?
Nesen veikts pētījums atklāj, ka LinkedIn tēmturu aktualitāte pamazām zūd un to vietā lielāks uzsvars tiek likts uz atslēgvārdiem publikācijās. Ja pēdējo pāris gadu laikā ar tēmturu palīdzību varēja ievērojami palielināt publikāciju sasniedzamību LinkedIn, tad tagad tas sāk mainīties. Laika gaitā, attīstoties sociālo mediju algoritmiem, nepieciešamība pēc tēmturiem kopumā ir samazinājusies, jo sociālo platformu sistēmas mūsdienās spēj daudz labāk izprast publikāciju teksta kontekstu, tostarp vizuālos elementus, lietotāju darbību vēsturi un ziņās iekļautos atslēgvārdus. Citiem vārdiem – tēmturi kļūst mazāk svarīgi, jo lielākoties publikācijās tik un tā tiek iekļauti atbilstoši atslēgvārdi, un ar to pietiek, lai sociālie tīkli varētu parādīt lietotāju ziņas visvairāk ieinteresētajai auditorijai.
Taču tas nenozīmē, ka no tēmturiem jāatsakās pavisam. Tēmturi var būt noderīgi, lai lietotāji varētu vienkāršāk noteikt, par ko ir publikācija, un atrast citas saistītas ziņas. Vienlaikus, lai tie būtu efektīvāki, ir svarīgi izmantot precīzus, ar publikācijas tēmu cieši saistītus tēmturus. Tomēr vairāk ieteicams fokusēties uz atbilstošu atslēgvārdu un frāžu iekļaušanu publikācijās, tēmturus izmantojot vien kā palīglīdzekli, nevis galveno instrumentu auditorijas piesaistei.
5. Video
Video popularitāte pieaug teju visās platformās, tai skaitā arī LinkedIn, tāpēc, veidojot saturu LinkedIn platformā, nefokusējies tikai uz tekstiem, iekļauj arī video saturu, tādējādi gūstot iespēju sasniegt plašāku auditorijas daļu – to, kura dod priekšroku vizuālai un audio informācijai. Arī statistika rāda, ka video ietekme LinkedIn platformā arvien pieaug – video saturs piesaista piecas reizes vairāk lietotāju nekā teksts, un lietotāji mijiedarbojas ar video reklāmām trīs reizes ilgāk nekā ar cita veida reklāmām. Tāpat pētījumi liecina, ka lietotāji LinkedIn platformā 20 reizes biežāk kopīgo videoklipus nekā citas ziņas.
Publicējot video, atceries, ka video bieži vien tiek skatīti bez skaņas, tāpēc, lai piesaistītu un noturētu auditorijas uzmanību, video ieteicams papildināt ar subtitriem. Tāpat, lai nezaudētu skatītāju uzmanību, centies veidot īsākus video un nodot lietotājiem svarīgāko informāciju jau pirmajās sekundēs. Vēl svarīgi atcerēties, ka video ir daudzveidīgs – nefokusējies tikai uz perfekti izstrādātām reklāmām, bet gan dalies ar uzņēmuma jaunumiem, svarīgiem notikumiem, savu viedokli par sabiedrībai svarīgām tēmām, tiešraidē atbildi uz skatītāju jautājumiem, konsultē u. tml., jo, kā jau minējām bloga sākumā, cilvēki dod priekšroku autentiskam saturam, kas veicina uzticību un ļauj izveidot ciešāku saikni ar mērķauditoriju.
Uzzini vairāk par to, kā tavs uzņēmums var gūt panākumus LinkedIn, ŠEIT!
Comments