top of page

Kā atrast piemērotākos atslēgvārdus, lai uzlabotu mājaslapas atrodamību?

Lietotāju aktivitātes internetā 68% gadījumu sākas ar vaicājumiem meklētājos, tādos kā Google, Bing, Yahoo un citos, liecina pētījumi. Tieši tāpēc meklēšanas vaicājumu jeb atslēgas vārdu vai frāžu izpētei jābūt vienai no pirmajām darbībām, īstenojot SEO un mārketinga kampaņas digitālajā vidē.

Atslēgvārds vai frāze atspoguļo konkrēta cilvēka interesi vai vajadzību, un, ja tava uzņēmuma spēkos ir sniegt viņam risinājumu, tad tavs uzdevums ir palīdzēt potenciālajam klientam tevi ātrāk atrast. Veicot atslēgvārdu analīzi un pēc tam tos gudri pielietojot, panāksi, ka potenciālais klients kā pirmo ierauga tieši tavu, nevis konkurenta piedāvājumu.

Atslēgvārdu izpētes būtība un mērķis

Atslēgvārdu izpēte ir process, kura laikā tiek noskaidrots, kādus meklēšanas vaicājumus veic jeb, citiem vārdiem, kādus atslēgvārdus vai frāzes Google meklēšanā ieraksta tava uzņēmuma mērķauditorija, lai meklētu tevis un citu līdzīgu uzņēmumu piedāvātās preces, pakalpojumus, risinājumus vai informāciju.

Noskaidrojot tavai nišai un piedāvājumam atbilstošākos un populārākos atslēgvārdus vai frāzes, tu vari:

  • efektīvi optimizēt mājaslapas saturu un tehnisko pusi, tādējādi krietni palielinot tās iespējas parādīties augstākās pozīcijās meklētājsistēmu atlases rezultātos un uzlabojot sava uzņēmuma redzamību internetā;

  • labāk izprast savus klientus – viņu domu gājienu, meklējot informāciju vai preces, viņu vēlmes, vajadzības, problēmas – un līdz ar to

  • veiksmīgāk pielāgot vai izstrādāt jaunu mājaslapas, sociālo mediju, reklāmas kampaņu saturu atbilstoši tavas mērķauditorijas interesēm / meklējumiem, gūstot lielākus panākumus pārdošanas aktivitātēs.

Atslēgvārdu izpētes procesā iespējams izzināt kā globālākas tēmas, kuras meklē vairums, tā arīdzan tādas, kuras aktuālas cilvēkiem tikai kādā noteiktā teritorijā. Tāpēc neatkarīgi no tā, vai tev pieder neliels uzņēmums, kas apkalpo klientus vienā pilsētā vai reģionā, vai esi liela kompānija ar vairākām filiālēm dažādās pilsētās, vai raksti blogus, esi mārketinga speciālists, atslēgvārdu izpēte un uz tiem balstīta satura izveide ir vienlīdz svarīga jebkurā gadījumā, kad mērķis ir aptvert maksimāli plašu mērķauditoriju.

Kā veikt atslēgvārdu izpēti?

atslēgvārdu izpēte
Foto: Freepik.com/ drobotdean

Ir virkne metožu un instrumentu, ar kuru palīdzību veikt atslēgvārdu izpēti un atlasi biznesa popularizēšanai, tādējādi ikviens var atrast sev piemērotāko un ērtāko. Atslēgvārdu analīze, kam seko semantiskā kodola izveide (atslēgvārdu kopums, kas ir jebkura SEO optimizēta satura pamatā), ir komplekss un laikietilpīgs process, tāpēc, lai ietaupītu laiku un varētu pilnvērtīgi strādāt pie biznesa pamatprocesiem, uzņēmumi bieži vien šo uzdevumu uztic SEO speciālistiem, kam darbs ar atslēgvārdiem ir ikdienas sastāvdaļa un kuri lieliski orientējas visās ar tiem saistītās niansēs. Tomēr, ja vēlies mēģināt veikt atslēgvārdu izpēti paša spēkiem, sniedzam dažas vadlīnijas, kas palīdzēs tev nonākt līdz iespējami veiksmīgākam rezultātam.

1. Kāds ir tavas mājaslapas mērķis?

Pirms uzsākt atslēgvārdu meklējumus, nosaki mājaslapas mērķi. Kādu rezultātu vēlies sasniegt ar savu mājaslapu? Jo konkrētāk un precīzāk atbildēsi uz šo jautājumu, jo vieglāk būs izvēlēties atslēgvārdus sekmīgākai SEO un mārketinga mērķu sasniegšanai.

2. Kādus atslēgvārdus izmanto tavi konkurenti?

Izpēti savu konkurentu mājaslapas – kādi atslēgvārdi tajās dominē? Veic meklēšanu Google pēc noteiktiem atslēgvārdiem, kas atbilst tava uzņēmuma darbībai, un aplūko rezultātu pirmajā lapā piedāvātās mājaslapas. Tas palīdzēs tev saprast, kādi atslēgvārdi ir populāri tavā nišā un kādas frāzes vari izmantot mērķauditorijas piesaistei.

3. Ņem talkā SEO rīkus un Google!

Ir virkne SEO rīku, kas var palīdzēt atslēgvārdu izvēlē, piemēram, Ranktracker, SEMrush, SE Ranking, Ahrefs u. c. Tie parāda atslēgvārdu un frāžu popularitāti un konkurētspēju, kā arī sniedz atslēgvārdu rekomendācijas.

Tāpat izveidot atslēgvārdu sarakstu var palīdzēt Google, piemēram:

  • Google Search Console, pieslēgts mājaslapai, sniedz izpratni par to, kādus atslēgvārdus izmanto mērķauditorija, pirms nokļūst mājaslapā, kā arī nodrošina daudz citas noderīgas informācijas par lietotāju uzvedību;

  • Google automātiskās pabeigšanas opcija – sāc rakstīt Google meklētājā kādu atslēgvārdu vai frāzi, un Google parādīs ieteikumus, kas balstīti uz populāriem lietotāju meklējumiem. Tomēr ņem vērā, ka automātiskās pabeigšanas rekomendācijas ir mainīgas, kas saistīts ar lietotāju meklēšanas tendenču izmaiņām;

  • Google atlasīto rezultātu meta virsraksti un saistītie meklējumi (rezultātu lapas apakšā). Saistītos meklējumus vislabāk aplūkot inkognito režīmā – tad atslēgvārdi nebūs piesaistīti tavai atrašanās vietai;

  • Google Trends – bezmaksas rīks, kas ļauj noskaidrot populārākos atslēgvārdus dažādās nozarēs un dažādos laika periodos;

  • Google Ads Keyword Planner būs labs palīgs reklāmas kampaņu plānošanā, ja fokusējies tikai uz Google. Tas ļauj atklāt piemērotākos atslēgvārdu variantus un veikt atslēgvārdu analīzi, kā arī aprēķināt katra atslēgvārda cenu reklāmas budžeta noteikšanai un izveidot reklāmas plānu.

4. Ņem vērā atslēgvārdu meklēšanas apjomu un konkurenci

Piemeklējot atslēgvārdus, pievērs uzmanību to mēneša meklēšanas apjomam (ang. monthly search volume) un konkurences līmenim. Meklēšanas apjoms sniedz informāciju par to, cik reizes viena mēneša laikā noteikts atslēgvārds vai frāze ticis ievadīts meklētājā, proti, kādus atslēgvārdus un frāzes Google vai citā meklētājprogrammā biežāk ieraksta tava mērķauditorija, lai atrastu informāciju par precēm vai pakalpojumiem, ko piedāvā tavas nišas uzņēmumi. Savukārt atslēgvārdu konkurences rādītājs sniedz izpratni par to, cik viegli vai grūti būs sasniegt augstas pozīcijas meklētājā, izmantojot noteiktus atslēgvārdus. Jo augstāks meklēšanas apjoms un zemāka konkurence, jo veiksmīgāk varēsi piesaistīt mērķauditoriju ar šo atslēgvārdu palīdzību.

5. Fokusējies uz garākām atslēgas frāzēm

Garākas atslēgas frāzes, ko mēdz saukt arī par garās astes atslēgvārdiem (ang. long tail keywords) ir precīzāk mērķētas, tāpēc var palīdzēt efektīvāk piesaistīt mērķauditoriju, kura jau zina, ko vēlas, un ir gatava pirkumam. Kā likums, long tail atslēgvārdiem ir mazāks meklēšanas apjoms un konkurence, tomēr, neskatoties uz to, šie atslēgvārdi veiksmīgi palīdz palielināt mājaslapas apmeklējumu un piesaistīt darījumam gatavus klientus.

6. Jo lielāka dažādība, jo labāk

Izmanto dažādas atslēgvārdu un frāžu kombinācijas, lai iegūtu lielāku mājaslapas apmeklējumu un piesaistītu iespējami dažādāku auditoriju. Šeit būtiski saprast meklēšanas nolūku jeb lietotāja mērķi, proti – ko potenciālie klienti vēlas atrast? Atslēgvārdus iedala četrās kategorijās:

  • informatīvie atslēgvārdi– vaicājumi ar mērķi saņemt informāciju, atbildi uz konkrētu jautājumu. Lielākoties lietotāji, kuri veic šādus vaicājumus, meklē zināšanas un viņu mērķis nav pirkuma veikšana vai mijiedarbība ar konkrētu uzņēmumu. Šādi vaicājumi bieži sākas ar vārdiem “kā”, “kāpēc”, “kur” u. tml., piemēram, “kas ir SEO”, “ābolu pīrāga recepte”, “kā izvēlēties atslēgvārdus” utt.;

  • komerciālie un darījumu atslēgvārdi – vaicājumi ar mērķi veikt preces vai pakalpojuma pirkumu. Šie ir vieni no svarīgākajiem atslēgvārdu tipiem, kam jāpievērš uzmanība, ja vēlies popularizēt interneta veikalu, konkrētu pakalpojumu, preci, zīmolu. Šādi vaicājumi parasti satur preču kategorijas nosaukumu, produkta modeli vai zīmola nosaukumu, kā arī atrašanās vietu. Darījumu atslēgvārdus izmanto, kad ir vēlme iegādāties konkrētu preci vai veikt citu darbību, piemēram, “pirkt Iphone 12 Pro Max”, “Samsung Galaxy S23 Ultra cena”, “pasūtīt picu Rīgā”, “fitnesa kluba abonements” u. tml. Savukārt komerciālos atslēgvārdus izmanto pirms pirkuma veikšanas, lai gūtu informāciju, kas palīdzēs preces izvēlē, piemēram, “labākie biznesa klases telefoni”, “lētas viesnīcas Rīgā” u. tml.;

  • navigācijas atslēgvārdi – vaicājumi, ar kuru palīdzību lietotāji cenšas atrast konkrētu mājaslapu vai tās sadaļu. Visbiežāk lietotājs zina, kādu interneta resursu meklē, bet neatceras vai nezina precīzu tās URL adresi, piemēram, oficiālo kāda futbola kluba, uzņēmuma, slavena cilvēka mājaslapu, tiešsaistes kinoteātri, online bibliotēku u. tml. Navigācijas atslēgvārdi parasti ietver tādu informāciju kā uzņēmuma, zīmola, produkta, risinājuma vai pakalpojuma nosaukums, mājaslapas URL.

7. Analizē, aktualizē un optimizē

Pēc tam, kad būsi izvēlējies atslēgvārdus un frāzes un tos licis lietā – izstrādājot vai optimizējot mājaslapas saturu –, ir svarīgi regulāri analizēt rezultātus. Seko līdzi mājaslapas trafikam, konversijām un vietnes pozīcijām meklētājos pēc katra izvēlētā atslēgvārda. Tā tu varēsi novērtēt izvēlēto atslēgvārdu un frāžu efektivitāti un nepieciešamības gadījumā veikt korekcijas. Ņem vērā, ka laika gaitā tendences, mērķauditorijas vajadzības un intereses var mainīties, tāpēc ir svarīgi ik pa laikam pārskatīt un atjaunot mājaslapas semantisko kodolu, lai saglabātu savu aktualitāti un nezaudētu mērķauditorijas uzmanību. Tāpat pastāvīga satura optimizācija palīdzēs saglabāt un uzlabot mājaslapas redzamību internetā.

Kopsavilkums

Pareiza atslēgvārdu izvēle ir viens no svarīgākajiem posmiem uzņēmuma atrodamības uzlabošanai internetā. Lai atlasītu piemērotākos un efektīvākos atslēgvārdus, būtiski skaidri definēt mērķus, rūpīgi izzināt potenciālo klientu vajadzības, viņu uzvedību mājaslapā, veiktos meklēšanas vaicājumus un nolūkus. Noteikti nav vēlams izmantot tikai populārākos atslēgvārdus. Atkarībā no mājaslapas tēmas, uzņēmuma lieluma, nozares, darbības teritorijas un citiem faktoriem veiksmīgi var izrādīties arī mazāk populāri atslēgvārdi. Tāpēc ir svarīgi regulāri analizēt izmantoto atslēgvārdu rezultātus un aktualizēt semantisko kodolu, atsakoties no mazāk efektīviem atslēgvārdiem un papildinot sarakstu ar arvien jauniem un perspektīvākiem atslēgvārdiem, to savienojumiem un frāzēm.

Vienlaikus atceries, ka veiksmīgākai mājaslapas un biznesa popularizēšanai nepieciešama kompleksa un elastīga pieeja, kas ietver ne vien atbilstošu atslēgvārdu izvēli, bet arī kvalitatīva satura izstrādi, mājaslapas optimizēšanu un regulāru uzturēšanu, profesionālu reklāmas kampaņu plānošanu un pārvaldību un citas digitālā mārketinga aktivitātes. Sazinies ar mums, un mēs palīdzēsim atrast tavam biznesam piemērotākos risinājumus!

86 views0 comments

Comentarios


bottom of page