TOP 5 satura SEO tendences 2023. gadā
top of page

TOP 5 satura SEO tendences 2023. gadā

Lai noturētu savu mājaslapu Google TOP pozīcijās, tādējādi vienmēr esot klientu redzeslokā, ir pastāvīgi jārūpējas par tās satura optimizēšanu jeb SEO. Mājaslapas satura SEO ir viena no digitālā mārketinga dinamiskākajām jomām – Google regulāri pārskata un pilnveido meklēšanas rezultātu ranžēšanas algoritmu, cenšoties nodrošināt tā lietotājiem arvien kvalitatīvāku un atbilstošāku saturu un pozitīvāku pārlūkošanas pieredzi. Un tas nozīmē, ka arī uzņēmumiem un mārketinga speciālistiem ir pastāvīgi “jātur roka uz pulsa”, lai, parādoties jaunām SEO aktualitātēm, varētu pielāgot un spēcināt savu mārketinga stratēģiju, paverot sev arvien jaunus un efektīvākus ceļus klientu piesaistei un uzņēmuma pozīciju nostiprināšanai tirgū. Ko vērtīgi zināt, optimizējot mājaslapas saturu 2023. gadā? Par to – šajā blogā!

Satura oriģinalitāte, kvalitāte un noderīgums – nezūdošas vērtības!

Interneta lietotāju prasības attiecībā uz satura kvalitāti kļūst arvien stingrākas. Mūsdienās virkne uzņēmumu piedāvā līdzīgus produktus vai pakalpojumus par līdzīgām cenām, līdz ar to pārsteigt patērētājus kļūst arvien sarežģītāk. Tāpēc vēl joprojām liels uzsvars mārketingā un pārdošanā ir uz kvalitatīvu, unikālu un uzticamu saturu, kas ir viens no efektīvākajiem veidiem, kā uzņēmumam mijiedarboties ar savu mērķauditoriju. Saturu, ko interneta lietotāji atzīst kā noderīgu, meklētājsistēmas vērtē augstāk un līdz ar to virza to augstāk arī meklēšanas rezultātos. Tas nozīmē, ka arī 2023. gadā jāpatur prātā, ka satura izstrādes galvenais mērķis ir nevis iespējami lielāks klikšķu skaits, bet gan radīt vērtīgu materiālu, kas būs interesants un noderīgs tavai mērķauditorijai.

E.E.A.T

E.E.A.T ir viena no Google meklēšanas rezultātu kvalitātes novērtēšanas vadlīnijām (ang. Search Quality Rater Guidelines jeb SQRG) un apzīmē tādus kvalitātes kritērijus kā pieredze, kompetence, autoritivitāte un uzticamība (ang. Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness). Var teikt, ka E.E.A.T ir galvenais orientieris, pēc kura uzņēmumiem vadīties, lai novērtētu un optimizētu savas mājaslapas saturu labākai atrodamībai meklēšanā.

Ko īsti nozīmē E.E.A.T? Ja pavisam īsi – to, ka mājaslapas saturam jābūt konkrētas nišas eksperta veidotam, jo šādam saturam var uzticēties. Taču kā Google to nosaka? Pēc jau minētajiem četriem kritērijiem.

E – Experience jeb pieredze

Termins E.A.T SEO jomā ir pazīstams jau kopš 2013. gada, kad Google laida klajā SQRG, taču ar vēl vienu E – Experience tas papildināts pavisam nesen, 2022. gada decembrī, un nozīmē to, ka Google, novērtējot satura kvalitāti, ir svarīga autora vai satura veidotāja pieredze konkrētajā jomā, kas ļauj atpazīt un piedāvāt lietotājiem drošticamu saturu. Tas ir īpaši aktuāli mūsdienās, kad arvien vairāk satura tiek radīts ar mākslīgā intelekta (AI – artificial intelligence) palīdzību. Lai gan AI var radīt kvalitatīvu saturu, tas nevar sniegt pieredzē balstītu informāciju.

Piemēri pieredzē balstītam saturam – nozares ekspertu viedokļa vai padomraksti, produktu apskati un atsauksmes no cilvēkiem, kam bijusi reāla pieredze ar konkrētu produktu / pakalpojumu, fotogrāfijas, video.

Starp citu, papildu E burts, kas apzīmē pieredzi Google vadlīnijās, tika pievienots neilgi pēc tam, kad 2022. gada 30. novembrī tika oficiāli laista klajā mākslīga intelekta čata sistēma ChatGPT, kas spēj atbildēt uz jautājumiem un cilvēku vietā izveidot tekstus par dažādām tēmām. Vai sakritība? Maz ticams. Jo tieši pieredze ir tas, kas atšķir reāla cilvēka radītu saturu no mākslīgā intelekta veidotā.

E – Expertise jeb kompetence

Google augstu novērtē saturu, ko radījuši savas nišas eksperti, cilvēki ar atbilstošu izglītību, zināšanām un praktisku pieredzi aprakstītajā jomā. Īpaši svarīgi tas ir, runājot par medicīnu, drošību, finansēm utt. Tāpēc, lai mājaslapai būtu lielākas izredzes uzlabot savas pozīcijas meklēšanā, jāpārliecinās, ka tajā nodrošināts eksperta līmeņa saturs, ko veidojuši pieredzējuši speciālisti. Šāda mājaslapa patiks ne tikai Google, bet arī tavai mērķauditorijai.

A – Authoritativeness jeb autoritivitāte

Autoritivitāte lielā mērā atkarīga no mājaslapas, uzņēmuma vai satura autora informācijas citos resursos. Piemēram, ja bloga autora vārds un viņa veidotais saturs atrodams arī citās interneta vietnēs, ja viņu citē vai atsaucas uz viņa sacīto, tad šo autoru var uzskatīt par autoritāti un savas jomas ekspertu. Ja mājaslapā pie teksta ir norādīts autora vārds un profesija, Google tas ir signāls, ka konkrētais cilvēks ir atbildīgs par šo publikāciju un tai var uzticēties. Tāpat Google augstāk novērtē mājaslapas, kurās ir atsauces uz citiem pārbaudītiem informācijas avotiem.

T – Trustworthiness jeb uzticamība

Uzticamības faktoru ietekmē saturs, autors un interneta vietne. Piemēram, uzticamība saturam palielinās, ja ir pieminēts autors vai tajā ir atsauces uz pārbaudītiem informācijas avotiem. Autora uzticamību paaugstina informācija, kas pierāda viņa eksperta statusu, piemēram, profesija, izglītība, diplomi, sertifikāti u. tml. Savukārt uzticamība mājaslapai palielinās, ja tā izmanto drošu HTTPS savienojumu, tajā pieejama pilnīga informācija par uzņēmumu, kam tā pieder, par to atrodamas pozitīvas atsauksmes u. tml.

Tie laiki, kad vietnes pozīcijas meklēšanā ietekmēja atslēgvārdu un ārējo saišu daudzums, jau sen ir pagātnē. Mūsdienās prioritāte ir lietotāju novērtējums un satura atbilstība viņu vajadzībām un prasībām. Google arvien vairāk koncentrējas uz cilvēkiem, tāpēc E-E-A-T SEO jomā ir tik būtisks un savu aktualitāti nezaudēs.

Uz mērķauditoriju nevis mājaslapas apmeklētību orientēts saturs

Foto: Freepik.com/ freepik

Ja mājaslapā, kurā tiek pārdota, piemēram, finanšu pārvaldības programmatūra, pēkšņi tiks publicēti ieraksti ar ēdienu receptēm, Google, visticamāk, kļūs aizdomīgs, jo – vai tiešām šis saturs sniedz labumu vietnē tirgotā produkta mērķauditorijai, vai arī šie ieraksti publicēti tikai ar nolūku parādīties augstāk meklēšanā, izmantojot meklētākos atslēgvārdus? Atbilde ir skaidra – ja uzņēmuma stratēģija būs balstīta tikai uz meklēšanas datplūsmas uzlabošanu, nedomājot par lietotāju vajadzībām, tas, visticamāk, nenovedīs pie panākumiem. Līdz ar to, lai izveidotu kvalitatīvu, meklēšanas TOP pozīciju cienīgu saturu, ir svarīgi pieturēties pie uzņēmuma darbības nišai atbilstošām tēmām. Šajā jautājumā ir vērts vērsties pie profesionāļiem, kas spēj radīt ikviena uzņēmuma mērķauditorijai atbilstošu un kvalitatīvu saturu. Tādējādi uzņēmums ietaupīs savu laiku un vienlaikus parūpēsies par savu kā pieredzējuša eksperta reputāciju esošo un potenciālo klientu acīs. Turklāt uz mērķauditorijas vajadzībām orientēts saturs ļaus mājaslapu vieglāk atrast tiem, kas to patiešām meklē, – jau ieinteresētiem potenciālajiem klientiem.

Personalizēts saturs

Satura personalizēšana jeb saturs, kas balstīts uz lietotāja informāciju (uzvedība mājaslapā, dzimums, vecums, intereses, atrašanās vieta u. c.) ir vēl viena aktuāla tendence SEO jomā. Ar personalizētu saturu iespējams izveidot dziļāku saikni ar savu mērķauditoriju, veicināt lietotāju iesaisti, uzlabot pieredzi un līdz ar to sekmēt pārdošanas rezultātus. Tāpēc 2023. gadā jāpievērš rūpīgāka uzmanība tāda satura izveidei, kurā ņemtas vērā esošo vai potenciālo klientu intereses un vajadzības. Būtiska nozīme ir arī tam, lai atbilstošs saturs tiktu parādīts konkrētajam lietotājam īstajā brīdī, proti, kad viņš to meklē.

Aktīva komunikācija un saturs dažādās platformās

Foto: Freepik.com/ freepik

Sociālo mediju popularitāte turpina pieaugt. Saturs un komunikācija Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, TikTok un citās sociālās platformās – tā ir ne vien iespēja uzrunāt plašāku mērķauditoriju un veicināt zīmola atpazīstamību un reputāciju, bet arī veids, kā palielināt mājaslapas apmeklējumu, iegūt vairāk atsauksmju no klientiem un vairot kvalitatīvas ārējās saites. Rezultāts – augstāks novērtējums no Google un labākas pozīcijas meklēšanas rezultātos ilgtermiņā.

Rezumējot – lai gūtu panākumus biznesā, ir pastāvīgi jārūpējas par interesanta un noderīga satura nodrošināšanu savai mērķauditorijai gan mājaslapā, gan citās platformās, kurās tā uzturas. Tāpat ir būtiski sekot līdzi aktuālajām tendencēm SEO jomā, tādējādi gūstot iespēju paaugstināt satura kvalitāti un līdz ar to padarīt mājaslapu saistošāku un atrodamāku potenciālajiem klientiem. Tiesa, tam nepieciešams laiks, tāpēc uztici šo darbu profesionāļiem, kas, izmantojot savu pieredzi, prasmes un zināšanas, palīdzēs sasniegt vēlamo rezultātu – klientu skaita pieaugumu!

91 views0 comments
bottom of page