Pirms mēneša interneta tehnoloģiju milzis Google nāca klajā ar paziņojumu par kārtējām SEO algoritma izmaiņām, kas skārušas vairāku jomu pārstāvjus.
Covid-19 vīruss nav vienīgais faktors, kas veidojis šķēršļus mazāku un lielāku biznesu darbībā. Ir labi zināms, ka mūsdienu biznesa atpazīstamība un reputācija veidojas internetā, ņemot vērā, kā tiek uzturēti sociālo mediju konti, kā arī kurā pozīcijā tā mājaslapa atrodas Google meklētājprogrammā. Šā gada maijā interneta tehnoloģiju milzis Google nāca klajā ar jaunām izmaiņām līdzšinējā algoritmu sistēmā, kas veica būtiskas izmaiņas biznesu mājaslapu pozīcijās meklētāja rezultātos.
Kāpēc šādas izmaiņas notiek?
Ar paziņojumiem par kārtējām izmaiņām meklētāja algoritmā Google nāk klajā vairākas reizes gadā. Tas notiek tāpēc, ka tai ir svarīgi nodrošināt saviem klientiem, meklētāja lietotājiem, visatbilstošākos rezultātus vaicājumam vai atslēgas vārdam, ko tie meklē. Tādējādi ir ļoti svarīgi saprast katras mājaslapas uzticamības reitingu —cik droša, uzticama un atbilstoša vaicājumam tā ir.
Lietotājus izmaiņas neapmierina
Šo izmaiņu rezultātā vairākas mājaslapas, kas, meklējot noteiktus atslēgas vārdus, atradās meklētājprogrammas augstākajās pozīcijās, no tām ir izkritušas, bet vietā nākušas citas, ne tik atbilstošas. Liela daļa novērotāju jau izmaiņu pirmajās dienās ziņoja Google pārstāvjiem, ka, meklējot dažādas frāzes, augstākajās pozīcijās atrodas sociālo mediju Pinterest, Facebook, Reddit, Amazone u.c. lapas, kurās neesot tik daudz oriģināla satura, cik attēlu, kamēr mājaslapas ar augstas kvalitātes saturu meklētāja pirmajās lapās nemaz neparādās.
Kuras jomas cietušas vissmagāk?
Jauno algoritma izmaiņu rezultātā visvairāk ir cietušas mājaslapas, kuras saistītas ar tūrisma, nekustamo īpašumu, finanšu, veselības, veterināro un izklaides jomu biznesiem, savukārt pozīciju augšgalos nonākuši ziņu portāli. Tas viss, protams, lielākā vai mazākā mērā varētu būt saistīts arī ar iepriekš jau pieminēto vīrusa pandēmiju, kura rezultātā šīs nozares zaudējušas savu aktualitāti, savukārt ziņu portālu statistika augusi.
Kādi SEO uzlabojumi jāveic pēc izmaiņām?
Google jau pagājušajā gadā izstrādāja vadlīnijas, pēc kurām jāvadās katru algoritma izmaiņu rezultātā. Galvenie SEO optimizācijas faktori, kas var paaugstināt mājaslapas pozīciju meklētājprogrammā, ir:
Augstas kvalitātes saturs. Neskatoties uz to, ka algoritma izmaiņu rezultātā lapas ar oriģinālu saturu meklētāja pirmajās lapās nav ierindotas, tam tāpat ir ļoti liela nozīme mājaslapas kopējā vērtībā. Publicē savā mājaslapā saturu, kurā ir noderīga informācija—pētījumi, analītiskie materiāli, aktualitātes, oriģinālraksti u.tml. Centies saprast, vai tavs saturs piedāvā tādu oriģinālu un aktuālu informāciju, ar kuru tu pats gribētu dalīties sociālajos tīklos;
Uzticības raisīšana. Svarīgi ir norādīt lapas satura autoru, jo tas krietni paaugstina gan lasītāja, gan Google uzticību konkrētajam rakstam. Uzdod sev jautājumu: ,,Vai šis saturs pasniedz informāciju tā, ka es bez šaubām uzticos tai?”.
Noformēšana. Stilistiski pareizi noformēts un viegli lasāms saturs arī palielina iespējas lapu ierindot augstākās pozīcijās. Saturs, kurā ir daudz pareizrakstības kļūdu, neloģiski teikumi un valoda, kas nav plūstoša, nebūs saistošs nevienam lasītājam.
Mobilā pielāgotība. Liela daļa interneta lietotāju izmanto savas viedierīces dažādu mājaslapu apmeklēšanai, tāpēc nezūdoša vērtība ir tās pielāgošana mobilajām ierīcēm. Ja mobilā telefona ekrānā parādīsies tikai viena puse no teksta un otra izies ārpus redzamības lauka, tad mājaslapas ierindošana meklētāja augstajās pozīcijās teju nav sagaidāma. Ir svarīgi saprast, ka Google regulāro algoritma izmaiņu rezultātā pārmaiņas ikvienas mājaslapas pozīcijās ir neizbēgamas, bet mazākus zaudējumus radīs regulāra mājaslapas SEO optimizācija. Vairāk par SEO jeb mājaslapas optimizāciju lasi citos bloga rakstos, kā arī jautājumu gadījumā piesakies uz konsultāciju pie mūsu ekspertiem!
コメント