Kā pārliecināt potenciālos klientus iegādāties tavu produktu vai pakalpojumu? Viens no efektīvākajiem paņēmieniem – piezemēšanās lapa (ang. landing page)!
Jebkurā biznesā, lai sasniegtu galveno mērķi – peļņu –, svarīgi efektīvi prezentēt uzņēmuma produktu vai pakalpojumu savai mērķauditorijai, rosinot vēlmi to iegādāties. Viens no vienkāršākajiem, bet vienlaikus iedarbīgākajiem paņēmieniem, kā to īstenot, ir piezemēšanās lapa jeb landing page – neatņemama mārketinga kampaņu sastāvdaļa, kas palīdz lapas apmeklētājus pārvērst par klientiem. Turklāt piezemēšanās lapa labi kalpo ne vien pārdošanas veicināšanai, bet arī lai aicinātu lapas apmeklētājus, piemēram, pierakstīties jaunumu saņemšanai, sekot blogam, aizpildīt kontaktformu, reģistrēties semināra apmeklējumam vai veikt citas darbības, kas tobrīd svarīgas mārketinga mērķu sasniegšanai. Kas tad īsti ir landing page, ar ko tā atšķiras no mājaslapas un ko ņemt vērā, lai tā kļūtu par efektīvu pārdošanas instrumentu? Turpini lasīt!
Kas ir piezemēšanās lapa un kā tā darbojas?
Piezemēšanās lapa ir neatkarīga tīmekļa lapa, ko izmanto reklāmas kampaņās kā efektīvu instrumentu mērķauditorijas piesaistei. Tās galvenais mērķis ir pārliecināt lapas apmeklētājus par ieguvumu un motivēt viņus uz konkrētu darbību – veikt pirkumu, pieteikties konsultācijai, pierakstīties uzņēmuma jaunumu saņemšanai, reģistrēties kādam notikumam, atstāt savu kontaktinformāciju izdevīga piedāvājuma saņemšanai u. tml. Landing page jeb, kā to vēl mēdz dēvēt, lendinga lapa ir viens no galvenajiem instrumentiem līdu ģenerēšanai jeb potenciālo klientu kontaktinformācijas ieguvei. Tāpat tā palīdz paaugstināt zīmola atpazīstamību, “iesilda” mērķauditoriju, veicina lojalitāti un pieprasījumu pēc produkta / pakalpojuma. Ar piezemēšanās lapas jeb landing page palīdzību var arīdzan iegūt pilnvērtīgu priekšstatu par mārketinga kampaņu rezultātiem.
Efektīvas piezemēšanās lapas darbības princips:
🠮 interneta lietotājs e-pastā, sociālajos tīklos vai citās vietnēs ierauga uzņēmuma reklāmu,
🠮 klikšķina uz tās un
🠮 "piezemējas" landing page, kur
🠮 īsumā iepazīstas ar produktu, pakalpojumu vai notikumu un, ja tiek pārliecināts par tā ieguvumiem,
🠮 klikšķina uz CTA (ang. call-to-action) jeb pogas, kas aicina uz rīcību un veic uzņēmumam nepieciešamo mērķa darbību.
Kā piezemēšanās lapa atšķiras no mājaslapas?
Piezemēšanās lapa jeb landing page un mājaslapa atšķiras gan pēc struktūras, gan funkcijas. Mājaslapa sastāv no vairākām sadaļām un tās uzdevums ir nodrošināt apmeklētājiem maksimāli detalizētu informāciju par uzņēmumu, iepazīstināt ar zīmolu, tā precēm vai pakalpojumiem, kā arī veicināt interesi un sniegt iespēju tos iegādāties. Savukārt landing page ir vietne, kas sastāv no vienas lapas, bez papildu sadaļām – tajā lakoniski pasniegta tikai svarīgākā informācija par kādu konkrētu produktu ar mērķi mudināt lapas apmeklētājus to iegādāties. Īsāk sakot, piezemēšanās lapas fokuss ir uz aicinājumu veikt kādu darbību (ang. CTA – call-to-action), tāpēc katrs šādas lapas elements ir vērsts uz to, lai palīdzētu lapas apmeklētājam īstenot šo vienīgo darbību. Piezemēšanās lapā nekas nedrīkst novērst apmeklētāja uzmanību no vēlamās rīcības un tās vēstījumam jābūt maksimāli precīzam un skaidram. Tieši pateicoties savai vienkāršībai un lakoniskam, bet vienlaikus pārliecinošam saturam, landing page jeb piezemēšanās lapa ir efektīvs instruments reklāmguvumu palielināšanai. Tās ir lielisks piemērs tam, ka mazāk ir vairāk.
Kā izveidot uzrunājošu piezemēšanās lapu?
Landing page galvenais uzdevums ir panākt, lai tās apmeklētājs veic uzņēmumam nepieciešamo mērķa darbību – nopērk, piesakās, reģistrējas, atstāj kontaktinfomāciju u. tml. Tāpēc svarīgi ņemt vērā dažus būtiskus nosacījumus, lai tā sniegtu vēlamo rezultātu.
1. Fokuss uz vienu mērķi. Piezemēšanās lapā ieteicams koncentrēties uz vienu mērķa darbību. Ja tajā tiks piedāvātas vairākas rīcības iespējas (vairākas CTA pogas), tas var samulsināt lapas apmeklētājus, palielinot iespēju, ka viņi šo lapu pametīs, tā arī neveicot tev vēlamo darbību. Landing page apmeklētājam parasti ir tikai divas izvēles – noklikšķināt uz CTA vai pamest lapu, tik vienkārši. Ja tomēr ar mārketinga kampaņu vēlies sasniegt vairāk nekā vienu mērķi, labāk izveidot vairākas piezemēšanās lapas, katru – atbilstoši konkrētai mērķauditorijai.
2. Vienkāršs, minimālistisks dizains. Piezemēšanās lapai jābūt vienkārši uztveramai. Tāpēc ieteicams izvairīties no pārāk gara teksta vai spilgtām un mirgojošām animācijām, kas var ne tikai palēnināt lapas darbību, bet arī novērst uzmanību no mērķa darbības. Dizainam un saturam ir jāpalīdz lietotājam nokļūt līdz CTA. Optimālā teksta un grafisko elementu attiecība, ko ieteicams ievērot, ir 30:70.
3. Lakonisks, vienkārši saprotams un pārliecinošs vēstījums. Landing page saturam jābūt kodolīgam un tajā pašā laikā jāpārliecina par ieguvumu. Tam skaidri jāizceļ tava piedāvājuma priekšrocības un jāatbild uz jautājumu, kāpēc lapas apmeklētājam vajadzētu veikt tev vēlamo mērķa darbību. Tekstam jābūt iespējami vienkāršākam, nav ieteicams izmantot specifiskus terminus, ko iespējams, ne katrs sapratīs.
4. Augstas kvalitātes attēli vai video. Attēli un video ir lielisks veids, kā “atšķaidīt” tekstu un padarīt piezemēšanās lapu vizuāli pievilcīgāku. Tomēr jāpārliecinās, ka vizuālais saturs ir augstas kvalitātes un saskaņā ar tavu vēstījumu, produktu vai pakalpojumu. Vienlaikus jābūt drošam, ka publicētie attēli un video nepalēnina lapas ielādi, kas var rezultēties ar zaudētu potenciālo klientu.
5. Skaidrs aicinājums uz darbību. Piezemēšanās lapas jeb landing page galvenais elements ir aicinājums uz rīcību – tā ir poga vai saite, uz kuras lietotājam jāuzklikšķina, lai veiktu pirkumu vai atstātu savu kontaktinformāciju. Tāpēc jāpievērš rūpīga uzmanība tās dizainam – pogai jābūt viegli pamanāmai un vienmēr jāatrodas lapas apmeklētāja redzeslokā, mudinot rīkoties tieši tagad.
WIX – uzticams palīgs veiksmīgas piezemēšanās lapas izveidei
Lai radītu efektīvu piezemēšanās lapu, būtiska nozīme ir piemērotas platformas izvēlei. WIX platformu izmanto vairāk nekā 200 miljoni lietotāju un tā ir viena no TOP3 populārākajām mājaslapu, tostarp, landing page, izstrādes platformām pasaulē. Ar WIX piezemēšanās lapu izveide ir ātra un ērta, pateicoties plašai dizaineru izstrādātu šablonu izvēlei, ko iespējams brīvi pielāgot individuālām vajadzībām. Turklāt izveidotās piezemēšanās lapas var uzreiz pieslēgt analītikas rīkiem, kas ļauj iegūt kvalitatīvu statistiku par lapas apmeklētājiem un kampaņas efektivitāti. Vēl viena būtiska funkcija, ko nodrošina WIX, ir piezemēšanās lapas testēšana, ar kā palīdzību var salīdzināt divu lapas versiju efektivitāti – kura no tām sniedz labāku rezultātu un piesaista vairāk apmeklētāju. Galu galā landing page nav “izveido un aizmirsti” projekts – neskatoties uz to, ka WIX ir ikvienam lietotājam draudzīga mājaslapu izstrādes platforma, tomēr nepieciešama pieredze un zināšanas, kas palīdz radīt perfektu un rezultatīvu piezemēšanās lapu.
Ja vēlies kvalitatīvu un uz reklāmguvumiem orientētu piezemēšanās lapu jeb landing page, uztici to profesionāļiem, kuri, izzinot tava uzņēmuma vajadzības un mērķauditoriju, izveidos spēcīgu instrumentu jaunu klientu piesaistei un pārdošanas rezultātu veicināšanai!
תגובות