6 svarīgi faktori, kas signalizē – nepieciešama jauna mājaslapa
top of page

6 svarīgi faktori, kas signalizē – nepieciešama jauna mājaslapa

Vai tavai mājaslapai ir zems apmeklējums? Centies sameklēt savu uzņēmumu Google pēc dažādiem atslēgvārdiem, bet mājaslapa ir grūti atrodama? Analizējot mājaslapu, secini, ka apmeklētāji to ātri vien pamet? Tad, iespējams, pienācis laiks padomāt par jaunu mājaslapu, kas pilnvērtīgi pildīs visas nepieciešamās funkcijas un palīdzēs tava biznesa attīstībai, nevis pretēji – kļūs tam par šķērsli.

Uzņēmuma mājaslapas nozīme digitālajā laikmetā arvien pieaug, un priekšstats par uzņēmumu lietotājiem veidojas, lielā mērā balstoties uz viņu iespaidiem par tā mājaslapu. Mājaslapa ir gan tava biznesa seja, gan viens no galvenajiem pārdošanas instrumentiem, kas var būtiski ietekmēt uzņēmuma finansiālo situāciju. Tāpēc ir svarīgi parūpēties par to, lai tava biznesa vietne apmeklētājos raisītu tikai pozitīvas emocijas un rosinātu vēlmi sadarboties ar tevi.

Kas ir galvenie faktori jeb sarkanie karogi, kas norāda, ka esošā mājaslapa ir novecojusi un nepieciešams nopietni aizdomāties par jaunas biznesa vietnes izveidi? Un kādi kritēriji ir būtiski, izvēloties platformu mājaslapas izveidei? Lasi Latvijas Tālruņa jaunākajā blogā!

Neapmierinoša mājaslapas lietojamība (UX – user experience)

Kā parādījuši pētījumi, pirmais iespaids par mājaslapu lietotājiem veidojas vidēji 0,05 sekundēs. Šajā laikā tiek pieņemts lēmums par to, vai uzkavēties mājaslapā, vai to pamest. Tāpēc mājaslapai ir jābūt maksimāli vienkāršai, proti, apmeklētājam vajadzētu uzreiz saprast, par ko ir konkrētā vietne un kur tajā atrast nepieciešamo informāciju – apskatīt uzņēmuma portfolio, izlasīt blogu, veikt pasūtījumu u. tml. Te lielākā nozīme ir mājaslapas dizainam – struktūrai, krāsām, grafiskajiem elementiem, teksta apjomam, izmēram un fontam, kā arī virknei citu aspektu. To apstiprina arī pētījums, no kura izriet, ka 94% apmeklētāju vērtējuma par mājaslapu atkarīgi no tās dizaina. Tāpēc, ja mājaslapas galvenais uzdevums ir efektīvi reprezentēt uzņēmumu un pārdot preci vai pakalpojumu, ir svarīgi tās izveidi uzticēt pieredzējušam profesionālim, kas labi orientējas WEB dizaina tendencēs, izprot mūsdienu interneta lietotāju vajadzības un zina, kā izcelt mājaslapā būtiskāko informāciju un atvieglot vietnes navigāciju, vedot lietotāju vēlamajā virzienā.

Lēna mājaslapas ielāde

Runājot par mājaslapas darbības ātrumu, svarīga ir katra sekunde. Apkopojot dažādus statistikas datus, tika secināts, ka vairāk nekā 50% lietotāju pamet mājaslapu, ja tās ielāde aizņem vairāk nekā trīs sekundes. Rezultātā samazinās arī pirkumu vai pieteikumu skaits attiecībā pret kopējo apmeklējumu skaitu jeb konversija. Pat vienu sekundi ilga aizture var samazināt konversiju par 7%! Tāpat pasliktinās mājaslapas pozīcijas meklētājos, jo ielādes ātrums ir viens no svarīgākajiem faktoriem, ja ir vēlme uzlabot vietnes atrodamību Google. Tāpēc, lai novērstu potenciālo klientu aiziešanu pie konkurentiem, ir būtiski ātruma faktoram pievērst rūpīgu uzmanību. Lai pārbaudītu, cik ātri ielādējas tava mājaslapa, vari izmantot, piemēram, Google pakalpojumu “Page Speed Insights”.

Mājaslapa grūti atrodama Google

Pēc statistikas datiem, vairāk nekā 80% patērētāju pirms produkta iegādes veic tā izpēti internetā. Tieši tāpēc uzņēmumiem svarīgi parūpēties par to, lai viņu mājaslapa būtu viegli atrodama un atrādītos iespējami augstākās pozīcijās meklēšanas atlases rezultātos. Veiksmīgu rezultātu var panākt ar mājaslapas optimizāciju meklētājiem jeb SEO un regulāru kvalitatīva satura izveidi un optimizēšanu, kā arī pārliecinoties, ka arī pārējie šajā blogā minētie faktori ir sakārtoti, jo, ranžējot mājaslapas, Google tiem pievērš lielu uzmanību.

Zems drošības līmenis

Jo senāk izstrādāta mājaslapa, jo lielāki drošības draudi, kas īpaši aktualizējies mūsdienās, kad tiek īstenota virkne kiberuzbrukumu un krāpniecisku darbību internetā, balstoties uz pēdējiem notikumiem pasaulē. Tāpēc ir jānodrošina pastāvīga mājaslapas uzraudzība un tehniskā uzturēšana, lai savlaicīgi novērstu drošības riskus, piemēram, klientu informācijas noplūdi, hakeru uzbrukumus, mājaslapas koda inficēšanu un ļaunprātīgu pāradresāciju un citus apdraudējumus, kas var negatīvi ietekmēt ne tikai interneta lietotāju un meklētāju uzticību tavai mājaslapai, bet arī tava uzņēmuma reputāciju.

Mājaslapa nav adaptēta mobilajām ierīcēm

Ar katru dienu lietotāju skaits, kas izmanto internetu viedtālruņos un planšetdatoros, pieaug. Piemēram, pērn apmeklējums no mobilajām ierīcēm veidoja vairāk nekā 54% no globālā interneta trafika. Tāpat pētījumā noskaidrots, ka vairāk nekā 60% lietotāju neatgriezīsies mājaslapā, ja tā nebūs pielāgota mobilajām ierīcēm.

Pētījumu par mājaslapu mobilās versijas nozīmi ir virkne. Ja procentuālie statistikas dati dažādos avotos atšķiras, tad secinājums gan visos ir kopīgs – ja mājaslapa nav ērti pārlūkojama mobilajās ierīcēs, ir augsts risks zaudēt ievērojamu skaitu potenciālo klientu un sadarbības partneru. Turklāt mobilās versijas neesamība negatīvi atsaucas arī uz mājaslapas atrodamību internetā. Tāpēc ir vitāli svarīgi nodrošināt, lai mājaslapa būtu pielāgota jebkurai ierīcei un darbotos tajās vienlīdz kvalitatīvi un ātri. Pārbaudīt savas mājaslapas pielāgojamību mobilajām ierīcēm vari ŠEIT.

Apmeklētāji ātri pamet tavu mājaslapu

Kad lietotājs apmeklē mājaslapu, mērķis ir, lai viņš tajā uzkavējas un veic pirkumu, pasūtījumu vai aizpilda pieteikumu. Viens no veidiem, kā novērtēt mājaslapas efektivitāti – palūkoties uz atlēcienu līmeni (ang. bounce rate) – procentuālu lietotāju daudzumu, kas, nokļuvuši mājaslapas sākumlapā, pamet to, neatverot citas sadaļas. Jo zemāks ir šis rādītājs, jo labāk. Savukārt augsts atlēcienu līmenis var būt saistīts ar virkni dažādu faktoru, piemēram, neērtu un grūti uztveramu mājaslapas struktūru, nepievilcīgu dizainu, novecojušiem elementiem, piemēram, flash animācijām, rīcības aicinājumu trūkumu, pārāk lielu teksta apjomu, uzlecošajām reklāmām un citiem faktoriem, ieskaitot tos, ko jau minējām iepriekš.

Vienlaikus jāņem vērā, ka atlēcienu līmenis var būtiski atšķirties arī atkarībā no nozares un mājaslapas veida. Piemēram, bloga tipa mājaslapai atlēcienu līmenis var būt 70–90%, jo apmeklētāji reti izlasa vairāk nekā vienu rakstu apmeklējuma laikā; līdzīgi var būt arī ar landing jeb piezemēšanās lapām, kurās ir tikai viena mērķa darbība, piemēram, pasūtīt vai pieteikties. Tai pašā laikā pakalpojumu mājaslapām būs krietni zemāks atlēcienu līmenis – 10–30%, jo, lai labāk izprastu uzņēmuma darbību un piedāvājumu, lietotāji pārvietosies starp vairākām mājaslapas sadaļām.

Vēlos jaunu mājaslapu, bet… kādu platformu izvēlēties?

Esam noskaidrojuši dažus būtiskākos faktorus, kas var norādīt uz nepieciešamību padomāt par jaunu mājaslapu. Bet kā lai saprot, kur to veidot? Jo arī no platformas izvēles būs atkarīga mājaslapas efektivitāte.

Mēs, Latvijas Tālruņa komanda, rūpējoties par labākajiem digitālā mārketinga risinājumiem saviem klientiem, esam pārliecinājušies par WIX priekšrocībām biznesam un varam ar pārliecību dēvēt to par platformu, kas apvieno sevī visu nepieciešamo biznesa izaugsmei. Ne velti vietne PCMag.com, autoritāte tehnoloģiju jomā, kas veido pētījumos balstītus, neatkarīgus jaunāko produktu un pakalpojumu pārskatus, novērtējis WIX kā labāko platformu mājaslapu izstrādei, ierindojot to godpilnajā 1. vietā.

WIX atbilst visām mūsdienu prasībām, ļaujot izveidot lietotājiem ērti lietojamu, drošu, mobilajām ierīcēm pielāgotu, un meklētājsistēmām optimizētu augstas veiktspējas mājaslapu, kas turklāt nodrošina virkni dažādu noderīgu instrumentu biznesa ikdienas atvieglošanai. Plaša funkcionalitāte, ērta satura vadības sistēma, laba atrodamība Google, ātra darbība un pielāgojamība dažādām vajadzībām – galvenie, bet ne vienīgie faktori, kas raksturo WIX un ir svarīgi pievilcīgas un labi apmeklētas mājaslapas izveidei. Vēlies uzzināt vairāk? Atrodi sev noderīgo mūsu iepriekšējos blogos!

Pievēršot lielāku uzmanību savai mājaslapai, to noteikti pamanīs arī tavi potenciālie klienti, kas savukārt radīs pozitīvu iespaidu par tavu uzņēmumu, jo – ja tev rūp tava mājaslapa, tev rūp arī tavi klienti. Tāpēc uzticies profesionāļiem, kuri izstrādās visām mūsdienu interneta lietotāju un meklētājsistēmu prasībām atbilstošu mājaslapu, palīdzot pacelt tavu biznesu jaunā līmenī!

73 views0 comments
bottom of page