top of page

Kas ir satura SEO un kāpēc tas ir svarīgs jebkurā biznesā?

Kā novirzīt uz savu mājaslapu arvien vairāk apmeklētāju un palielināt ieinteresēto potenciālo klientu skaitu? Atslēga, kas atvērs durvis uz jaunām biznesa virsotnēm, ir SATURS. Tomēr ir viena būtiska nianse – saturam jābūt optimizētam meklētājiem, jo tieši tā mājaslapu var padarīt vieglāk atrodamu interneta plašumos un līdz ar to iemantot arvien lielāku cilvēku interesi par tavu biznesu. Līdz ar to mārketingā tik populāro frāzi “Saturs ir karalis” (ang. Content is king) var nedaudz papildināt – “SEO saturs ir karalis”. Ko tad īsti nozīmē jēdziens “satura SEO” un kāpēc par to būtu jāpadomā ikvienam uzņēmumam? Stāstām šajā blogā!

Kas ir satura SEO?

Satura SEO ir jebkāda mājaslapas satura – teksta, attēlu, video, infografiku, prezentāciju un citu elementu – optimizēšana jeb pielāgošana atbilstoši meklētājprogrammu SEO vadlīnijām, tādējādi uzlabojot mājaslapas izredzes nokļūt augstākās pozīcijās meklēšanas rezultātos. SEO vadlīnijas izstrādātas ar mērķi nodrošināt meklētājprogrammu, piemēram, Google, lietotājiem augstākās kvalitātes saturu.

Rekomendāciju SEO draudzīga satura izveidei ir daudz (piemēram, Google algoritmā iekļauti vairāk nekā 200 mājaslapu ranžēšanas faktori) un tās pastāvīgi tiek pārskatītas, koriģētas un papildinātas, līdz ar to ir svarīgi regulāri sekot līdzi aktualitātēm SEO jomā, lai nepalaistu garām svarīgas izmaiņas, kas var ietekmēt mājaslapas atrodamību internetā. Vienlaikus ir dažas pamata SEO vadlīnijas, kuras ievērojot, var sekmēt savas mājaslapas reitingu meklēšanā, piemēram:

  • izmantot tekstos, virsrakstos, saitēs, alternatīvajos tekstos, meta aprakstos lietotāju meklētākos atslēgvārdus un atslēgas frāzes – tas paātrinās ieinteresēto lietotāju ceļu uz tavu mājaslapu, jo meklētāji augstāk pozicionē tās vietnes, kas visvairāk atbilst lietotāju vaicājumiem un ar lielāku iespējamību var nodrošināt meklēto informāciju / risinājumu. Tomēr svarīgi neaizrauties ar atslēgvārdu īpatsvaru – arī šajā jomā ir jāseko SEO vadlīnijām, lai nesasniegtu pretēju efektu, proti, mājaslapas pozīciju kritumu meklētājprogrammu atlases rezultātos;

  • veidot oriģinālu, aktuālu, lietotājiem saturiski vērtīgu, uzticamu un kvalitatīvu saturu ar loģisku un viegli uztveramu struktūru – tas ļaus ne vien paaugstināt un saglabāt labas pozīcijas meklēšanā, bet arī iemantot un ilgtermiņā noturēt cilvēku interesi, veicinot vēlmi atkārtoti apmeklēt tavu mājaslapu;

  • izmantot dažāda veida saturu – ne tikai tekstu, bet arī attēlus, video, infografikas u. c., jo – cik dažādi interneta lietotāji, tik dažādas viņu intereses attiecībā uz satura veidu. Jāatceras, ka arī šie satura veidi ir jāoptimizē meklētājiem;

  • publicēt saturu dažādās uzticamās un tematiski atbilstošās interneta vietnēs (ziņu portālos, sociālajos tīklos u. c.), kur ik dienas uzturas tavi potenciālie klienti, iekļaujot tajā saites uz savu mājaslapu – jo vairāk ārējo saišu jeb atsauču uz mājaslapu no kvalitatīviem interneta resursiem, jo lielāka mājaslapas autoritāte un labāka vieta meklējumu rezultātos.

Kāda ir satura SEO nozīme biznesā?

Foto: Freepik.com/ freepik

Kā jau minēts iepriekš, satura optimizācija palīdz uzlabot uzņēmuma mājaslapas atrodamību internetā, ļaujot tai parādīties augstāk meklēšanas rezultātos. Savukārt tas dod iespēju:

➨ izcelties konkurentu vidū,

➨ veicināt uzticamību uzņēmumam,

➨ uzlabot mājaslapas apmeklējumu,

➨ piesaistīt uzmanību un ieinteresēt potenciālos klientus,

➨ palielināt iespējas noslēgt jaunus darījumus un

➨ saglabāt esošo klientu lojalitāti, kā arī

➨ ilgtermiņā samazināt mārketinga izmaksas.

Lūk, arī statistika, kas apliecina SEO optimizēta satura nozīmīgumu:

  • 93% lietotāju interneta pārlūkošanu sāk, izmantojot meklētājprogrammu, galvenokārt Google;

  • 53% no visas tīmekļa datplūsmas nodrošina organiskie meklējumi;

  • 75% lietotāju galvenokārt pievērš uzmanību rezultātiem pirmajā meklēšanas rezultātu lapā.

Šie dati norāda uz to, cik būtiski ir rūpēties par mājaslapas reitingu meklēšanas rezultātos, – un satura optimizācija tiek atzīta par efektīvāko veidu, kā paaugstināt un noturēt pozīcijas Google. To savukārt apliecina HubSpot (ASV uzņēmums, kas nodarbojas ar mārketinga, pārdošanas un klientu attiecību vadības (CRM) programmatūru izstrādi) veiktais pētījums, kurā aptaujāti vairāk nekā 400 SEO eksperti no Amerikas Savienotajām Valstīm:

  • 39% kā efektīvāko stratēģiju norādījuši mājaslapas satura optimizāciju, izmantojot atslēgvārdus,

  • 29% – satura optimizēšanu atbilstoši meklēšanas nolūkam jeb iemeslam, kāpēc lietotājs veic meklēšanu meklētājservisā, piemēram, Google;

  • 27% – mājaslapas attēlu optimizāciju.

Optimizēt saturu pašam vai uzticēties speciālistam?

Foto: Freepik.com/ cookie_studio

Satura SEO ir process, kas prasa laiku, specializētas zināšanas un prasmes, kā arī pieredzi, tāpēc šo uzdevumu tomēr vērts uzticēt šīs jomas speciālistam, kurš pārzina visas aktualitātes, kas turklāt pastāvīgi mainās, un zina, kā optimizēt dažāda veida saturu atbilstoši uzņēmuma darbības nišai un mērķauditorijai. Tas ļaus tev ietaupīt laiku un vienlaikus gūt veiksmīgus rezultātus digitālajā vidē un biznesā!

Uzticies Latvijas Tālruņa pieredzējušajiem speciālistiem un esi pamanāms saviem esošajiem un potenciālajiem klientiem!

Latvijas Tālruņa satura speciālisti veiks profesionālu tavas mājaslapas satura optimizēšanu meklētājservisiem un ārējā satura izveidi, pievienojot atslēgvārdus un linkus uz tavu mājaslapu. Mājaslapas satura optimizācija ietver esošā satura korekcijas un kļūdu auditu, mājaslapas sadaļu satura papildināšanu un optimizēšanu, kā arī bloga rakstu izveidi. Savukārt ārējā satura izveides ietvaros tiek veidoti oriģinālraksti ar linkiem uz klienta mājaslapu, kas tiek publicēti Latvijas Tālruņa medijos ar augstu reitingu GoogleZL.LV un Pilseta24.lv vai citos portālos pēc izvēles – Medicine.lv, Abc.lv, Building.lv u. c. Ik mēnesi klientam tiek nodrošināta arī atskaite par sasniegtajiem rezultātiem.

Ņem vērā! Lai sasniegtu vislabākos rezultātus, ir svarīga kompleksa pieeja, proti, tikai un vienīgi ar satura optimizāciju nepietiks, lai mājaslapa nokļūtu Google TOP pozīcijās. Satura SEO ir nozīmīga digitālā mārketinga sastāvdaļa, un tai jāiet roku rokā ar mājaslapas SEO, sociālo tīklu mārketingu un citiem mārketinga instrumentiem, kas palīdz panākt vēlamo efektu, – būt vienmēr mērķauditorijas redzeslokā! Uzzini vairāk par šiem un citiem digitālā mārketinga risinājumiem ŠEIT!

109 views0 comments
bottom of page