top of page

Kā Instagram var palīdzēt tavam biznesam?

Vairāk nekā divi miljardi aktīvo lietotāju mēnesī un vairāk nekā 200 miljoni reģistrētu uzņēmumu – skaitļi, ko noteikti ir vērts ņemt vērā, apsverot iespēju popularizēt savu biznesu Instagram, foto un video koplietošanas sociālajā platformā, kas laista klajā 2010. gadā, bet 2012. gadā nonāca Facebook māteskompānijas Meta paspārnē. Šobrīd Instagram ir viena no apmeklētākajām sociālajām platformām pasaulē, pēc Statista.com datiem dalot 3. vietu ar WhatsApp, un ierindojas 4. vietā pasaulē apmeklētāko mājaslapu topā.

Lai arī viens no svarīgākajiem instrumentiem pārdošanas veicināšanai ir uzņēmuma mājaslapa, mūsdienās ar to vien ir stipri par maz. Biznesam jābūt atrodamam visur, kur ik dienu uzturas tā esošie un potenciālie klienti, tai skaitā sociālajā platformā un mobilajā lietotnē Instagram. Ja sākotnēji Instagram galvenokārt izmantoja atpūtai un izklaidei, lai dalītos ar fotogrāfijām un īsajiem video, tad šodien tas papildus ir kļuvis par vienu no populārākajiem informācijas avotiem, ietekmīgu mediju, kur uzzināt par zīmoliem, uzņēmumiem, to produktiem un pakalpojumiem, kā arī efektīvu e-komercijas mārketinga rīku, ar kā palīdzību vizuāli pievilcīgā veidā stāstīt par savu biznesu, uzrunāt un piesaistīt mērķauditoriju, veicinot pārdošanu.

… un vēl 10 būtiski, statistikā balstīti fakti par Instagram

Lai gan Instagram pastāv jau 13 gadus, šīs sociālās platformas popularitāte turpina stabili pieaugt – ne tikai parasto lietotāju, bet arī uzņēmēju vidū. Un tas ir pamatoti, jo saskaņā ar statistikas datiem:

  • 81% Instagram lietotāju izmanto šo platformu, lai iegūtu informāciju par produktiem, pakalpojumiem, zīmoliem;

  • 83% patērētāju apgalvo, ka izmanto Instagram, lai atklātu jaunus produktus vai pakalpojumus;

  • 87% lietotāju veic pirkumu, pasūtījumu, reģistrāciju vai kādu citu darbību pēc tam, kad ieraudzījuši sev interesējošo preci Instagram;

  • vairāk nekā 150 miljoni cilvēku mēnesī izmanto Instagram, lai komunicētu ar kādu uzņēmumu;

  • 90% lietotāju seko vismaz vienam biznesa profilam Instagram;

  • 62% lietotāju atzīst, ka viņu interese par zīmolu pieaug, ieraugot to Instagram Stories;

  • 60% Instagram lietotāju ir iedzīvotāji ekonomiski aktīvā vecumā no 18 līdz 34 gadiem;

  • 44% Instagram lietotāju izmanto lietotni, lai ik nedēļu iepirktos (vai atrastu informāciju par plānoto pirkumu);

  • tāpat iepriekš minētais avots vēsta, ka, saskaņā ar Meta, uzņēmumiem, kuri izmanto Instagram tiešo ziņojumapmaiņu saziņai ar vietējiem klientiem, ir 70% reklāmguvumu līmenis, kā arī

  • divi no trim aktīvajiem Instagram lietotājiem atzīst, ka Instagram ļauj viņiem veidot jēgpilnas un ilgtspējīgas attiecības ar zīmoliem.

Un šie ir tikai daži, bet vērā ņemami fakti, ko var izmantot biznesa labā! Turpinājumā palūkosim, kādi tad ir galvenie iemesli, kāpēc arī tavam uzņēmumam vērts pievienoties Instagram.

8 iemesli, kāpēc tavam biznesam jābūt Instagram

Instagram biznesam
Foto: Freepik.com/ freepik

Zīmola atpazīstamības veicināšana. Tas ir galvenais iemesls, kāpēc uzņēmumi izmanto Instagram. Bet kas vislabāk palīdz pastāstīt par zīmolu un precēm plašākai auditorijai, padarīt piedāvājumu populārāku un atpazīstamāku sociālo tīklu lietotāju vidū, kā arī veicināt pieprasījumu pēc produktiem vai pakalpojumiem, padarot tos par kāda vēlmju vai pat sapņu objektu? Pirmkārt, kvalitatīvs saturs. Tas tik tiešām ir viens no svarīgākajiem nosacījumiem Instagram platformā. Unikāli, radoši un iedvesmojoši foto un video, kā arī tiešas komunikācijas ar zīmolu iespēja viennozīmīgi piesaista potenciālo klientu uzmanību.

Otrkārt, būtiski ir korekti haštagi jeb tēmturi vai mirkļbirkas, kas ir galvenais meklēšanas un navigācijas instruments Instagram un kam ir nozīmīga ietekme uz publikāciju sasniedzamību un skatījumu skaitu. Ja tos neizmantosi, ir liels risks, ka ieraksts “pazudīs” un to neatradīs tie, kam tas varētu interesēt. Tēmturi ir ekvivalenti vaicājumiem jeb atslēgvārdiem, ko lietotāji ievada meklētājos, tādos kā Google. Tāpēc ir ļoti svarīgi katrā publikācijā pievienot tematiskās mirkļbirkas, lai palielinātu tās redzamību un atrodamību, kā arī vērts padomāt arī par saistītu jomu haštagiem. Piemēram, ja tu tirgo apģērbu, pievērs uzmanību populāru aksesuāru haštagiem, piemēram, #apavi, #somas, #rotaslietas, jo patērētāji, meklējot apģērbu, bieži vien domā par kopējo tēlu, bet aksesuāri to lieliski papildina.

Treškārt, ir vērts izmantot Instagram reklāmas iespējas. Veiksmīgu rezultātu palīdz sasniegt gan jau iepriekš minētais saturs – kvalitatīvi posti, foto un video –, gan mērķētā reklāma. Tāpat par labu nāks sadarbība ar viedokļu līderiem, blogeriem un slavenām personībām. Visi šie instrumenti palīdzēs īsākā laika posmā paplašināt tavas reklāmas kampaņas aptveri un ātrāk popularizēt zīmolu mērķauditorijas vidū.

Kur nu bez SEO! Sociālie tīkli ir viena no būtiskākajām ārējās SEO optimizācijas sastāvdaļām, kas palīdz uzlabot mājaslapas pozīcijas meklētājos, proti, tava uzņēmuma atrodamību. Sociālie tīkli, tai skaitā Instagram, ir viens no tiem resursiem, kuriem lietotāji uzticas. Un, ja tajā regulāri publicēsi ierakstus, iekļaujot galvenos atslēgvārdus, fotoattēlus, saites, kas ved uz tavu mājaslapu, un tie būs interesanti taviem sekotājiem, iespējamība, ka tava mājaslapa nokļūs augstāk Google meklēšanas rezultātos, būs krietni lielāka.

Vērtīga informācija par mērķauditoriju. Aktīvi komunicējot ar saviem esošajiem un potenciālajiem klientiem, izmantojot ziņojumapmaiņu un komentārus, kā arī sekojot līdzi tendencēm un tam, kāds saturs iegūst vislielāko atsaucību, spēsi labāk izprast savu mērķauditoriju un uzzināt vairāk par tās interesēm, rūpēm, domām, idejām, vajadzībām un vēlmēm. Tas, savukārt, palīdzēs tev noskaidrot, kā uzlabot, papildināt savu piedāvājumu, lai paplašinātu lojālo klientu loku.

Personiskāka mijiedarbība. Reputācijas pārvaldība ir svarīgs posms, strādājot ar esošiem un nākotnes klientiem. Tā sevī ietver darbu ar atsauksmēm un atgriezeniskās saites iegūšanu. Svarīgi saprast, ka atgriezeniskā saite – tās ne vienmēr ir pateicības un pozitīvi komentāri, noteikti atradīsies vieta arī kritikai. Un ar to ir jāmācās strādāt, kā arī ir jābūt pateicīgam saviem sekotājiem, ka viņi ir gatavi dalīties godīgā viedoklī par tavu produktu. Jo jebkura atgriezeniskā saite ir labāka nekā tās neesamība. Tāpat neaizmirsti, ka tavi sekotāji ir cilvēki, tāpēc nebaidies veidot publikācijas par uzņēmuma ikdienu, komandu, darba aizkulisēm, jo šāds saturs satuvina auditoriju ar zīmolu un piešķir uzņēmumam “cilvēka seju”, veicinot uzticību. Jo atklātāks būsi pret savu mērķauditoriju, jo lielāks būs potenciālo klientu pievilkšanās spēks.

Kļūsti par ekspertu mērķauditorijas acīs! Regulāri nodrošinot jaunu saturu Instagram, tu parūpēsies par uzņēmuma kā savas jomas eksperta reputāciju. Stāstot par saviem produktiem vai pakalpojumiem, uzņēmuma aktualitātēm, aktīvi komunicējot ar lietotājiem un atbildot uz viņu jautājumiem, kā arī demonstrējot savu pieredzi, paaugstināsi uzticamību savam uzņēmumam, līdz ar to būs vieglāk piesaistīt jaunus klientus un saglabāt esošos.

Izmanto influenceru ietekmi! Influenceris ir zīmola vēstnieks, populārs Instagram lietotājs, kas iesaka kāda uzņēmuma preces vai pakalpojumus, vai zīmolu kopumā saviem lojālajiem sekotājiem. Un, kā zināms, atsauksmēm ir liels spēks, ko parāda arī statistika – 61% patērētāju influenceru ieteikumiem uzticas vairāk nekā uzņēmuma radītam saturam (38%), kā arī vidēji 8 no 10 lietotājiem iegādājas kādu produktu vai pakalpojumu, ja to ieteicis influenceris.

Līdu ģenerēšana. Līdu jeb klientu zvanu, pieteikumu un pasūtījumu ģenerēšana ir viena no vilinošākajām Instagram iespējām. Bet, kā jebkuru iespēju, arī šo ir svarīgi pareizi izmantot. Svarīgi saprast, ka tikai ar profila izveidi un fotogrāfiju regulāru izvietošanu būs par maz. Šeit arī slēpjas lielākā jaunu Instagram biznesa lietotāju, kuri sagaida pieteikumus jau pirmajās dienās, vilšanās. Atceries, ka Instagram vispirms ir sociālais tīkls, kas radīts cilvēku komunikācijai, nevis biznesam. Tāpēc bieži vien atkarībā no nišas reklāmas kampaņas atdevi var nākties gaidīt ilgāku laiku, taču tava pacietība atmaksāsies ar atpazīstamību, klientu skaita pieaugumu un klientu lojalitāti ilgtermiņā.

Jauni kontakti. Sociālo tīklu būtība ir jaunas iepazīšanās un komunikācija. Līdz ar to arī tavs uzņēmums Instagram var meklēt ne tikai potenciālos klientus, bet arī sadarbības partnerus un domubiedrus.

Tomēr šeit svarīgi, lai “kadrā” būtu cilvēks. Piemēram, ja uzņēmums vēlas pastāstīt par sarežģītu aprīkojumu un nodemonstrēt to, būs labāk, ja to darīs reāls cilvēks. To apliecina arī pētījums, kurā aplūkojot 1,1 miljonu fotogrāfiju Instagram, noskaidrojies, ka foto ar cilvēka seju iegūst par 38% vairāk like un par 32% vairāk komentāru nekā fotogrāfijas bez sejas. Tāpat svarīgi ir parādīt uzņēmuma darba aizkulises, kas, padarot uzņēmuma darbību “caurspīdīgu”, var veicināt papildu interesi par uzņēmumu. Var piemēram, parādīt ražošanas procesu un izmantot tam IGTV – instrumentu garākiem, līdz pat vienu stundu ilgiem video.

Vai Instagram piemērots jebkuram uzņēmumam?

Tā kā Instagram fokusā ir vizuālais saturs – attēli un video – šī platforma ir piemērota izvēle visiem uzņēmumiem, kuru piedāvājumu iespējams atainot vizuāli uzrunājošā veidā. Piemēram, ja tavs uzņēmums ražo vai tirgo apģērbu, rotaslietas, aksesuārus, mēbeles, tehniku, mājsaimniecības vai zoo preces, kosmētiku, interjera lietas u. tml. vai darbojas ēdināšanas, atpūtas, izklaides vai tūrisma lauciņā, sniedz skaistumkopšanas, fotogrāfa, interjera dizainera, kāzu salona pakalpojumus utt., tad Instagram pavisam noteikti ir vērtīga platforma tava biznesa izaugsmes veicināšanai. Popularizēt savu piedāvājumu Instagram var jebkurš, ja vien ir idejas un iespējas to pasniegt radošā un vizuāli saistošā veidā!

Ja secināji, ka Instagram tik tiešām varētu nākt par labu arī tavam biznesam un tev nepieciešama palīdzība profesionāla un reprezentabla Instagram profila un efektīva, uzrunājoša satura izveidē, „Latvijas Tālrunis” komanda ar prieku palīdzēs! Uzzini vairāk!

80 views0 comments
bottom of page