Jauns gads – tās ierasti ir jaunas apņemšanās, jaunu vēsmu un pārmaiņu laiks. Arī digitālajā mārketingā. Pārmaiņu ziņā šī ir viena no dinamiskākajām nozarēm, tāpēc ir noderīgi regulāri sekot līdzi jaunākajām tendencēm un integrēt tās arī sava uzņēmuma attīstības stratēģijā. Šeit ir vietā visiem labi zināmais teiciens – „Pastāvēs, kas pārvērtīsies” – tos var droši attiecināt arī uz biznesu. Proti, uzņēmumiem, kas iet līdzi laikam un spēj pilnvērtīgi apmierināt klientu arvien pieaugošās prasības, īpaši šā brīža inflācijas apstākļos, ir vieglāk stiprināt savu konkurētspēju un nodrošināt stabilu izaugsmi, un tie spēj pārliecinošāk doties pretim saviem biznesa mērķiem. Kādas tad ir jaunākās tendences, kas būs aktuālas digitālajā mārketingā šogad un palīdzēs pacelt biznesu jaunā līmenī? Lasi tālāk!
Mārketings bez trešo pušu sīkfailiem
Līdz ar Vispārējās datu aizsardzības regulas (GDPR) pieņemšanu Eiropā un Google plāniem pārtraukt atbalstīt trešo pušu sīkfailus savā pārlūkprogrammā Chrome, mārketinga iespējas, neizmantojot šos sīkfailus, kļūst arvien aktuālākas. Uzņēmumi vairs nevar izsekot lietotāju tīmekļa vietņu pārlūkošanas paradumus bez viņu piekrišanas, tāpēc, lai izveidotu mērķētas reklāmas, jāiemācas strādāt ar pirmās puses datiem – informāciju, ko ievāc paši uzņēmumi un ko lietotāji sniedz labprātīgi. Turklāt pirmās puses sīkfailu izmantošanai ir daudz priekšrocību:
iespēja precīzāk atlasīt reklāmu mērķauditoriju, jo pirmās puses datus nodrošina paši klienti;
palīdz labāk novērtēt mārketinga kampaņu efektivitāti, izmantojot datus par to, kā klienti mijiedarbojās ar tavām reklāmām un kādus reklāmguvumus tās sniedza;
iespēja uzlabot klientu noturēšanas rādītājus (customer retention), pateicoties informācijai par to, kuri produkti un pakalpojumi visvairāk interesē klientus;
palīdz radīt uzrunājošāku saturu un palielināt klienta vērtību (sajūtu, ka ieguvums ir lielāks nekā izmaksas par konkrēto pirkumu).
Ir ļoti daudz metožu un rīku, kas palīdz apkopot pirmās puses datus. Viens no populārākajiem ir Google Analytics, kas ļauj analizēt tiešsaistes trafiku un sniedz plašu ieskatu par mājaslapas apmeklētājiem, balstoties uz viņu veiktajām darbībām. Tāpat arī CRM sistēmas, sociālie mediji, aptaujas, klientu atsauksmes, reģistrācijas formas, ziņapmaiņa un zvanu ieraksti, pirkumu vēsture ir vērtīgi pirmās puses datu avoti, ar kā palīdzību iespējams iegūt plašu un daudzpusīgu informāciju mārketinga vajadzībām.
Plašāk par pirmās un trešās puses sīkfailiem, kā arī risinājumiem savas mērķauditorijas izpētei un sasniegšanai lasi šeit.
Īsie, vertikālie video
Pasaulē, kur uzmanības koncentrēšanas ilgums būtiski samazinās, īsu un vertikālu video izmantošana ir efektīvs veids, kā pievērst mērķauditorijas uzmanību. Jo lielāks informācijas apjoms, jo mazāk laika tiek veltīts satura apskatei. Tāpēc īsie videoklipi (līdz divām minūtēm) saglabās savu popularitāti. Turklāt šim satura veidam ir lielāks ROI (return on investment) jeb ienākums no ieguldījuma, salīdzinot ar citām sociālo tīklu mārketinga stratēģijām. Ne velti arī Youtube paralēli garajiem video nu piedāvā arī Shorts – klipus, kas ilgst līdz vienai minūtei. Tāpat arī TikTok saglabā savu statusu kā viena no straujāk augošajām sociālo mediju platformām pasaulē.
Īsie video ir lieliski piemēroti uzņēmumiem, jo tie ir viegli izveidojami, neprasa lielus finansiālus ieguldījumus, turklāt ātri piesaista uzmanību. Tie lieliski iederas tādās populārākajās sociālo mediju platformās kā TikTok, Instagram Reels un Youtube Shorts, kur cilvēki ātri ritina satura plūsmu. Visās minētajās platformās īsā video formāta ieviešanā ieguldīti lieli līdzekļi, un tām ir milzīga auditorija, kas var palīdzēt arī tava biznesa popularizēšanā.
Kā liecina dažādi pētījumi, vairāk nekā 70% lietotāju, meklējot informāciju par produktiem, izvēlas video saturu, nevis tekstu. Turklāt video palīdz uzlabot uzņēmuma pozīcijas Google meklēšanas rezultātos. Šie ir būtiski argumenti, lai pievērstu lielāku uzmanību šim satura formātam 2023. gadā un arī turpmāk.
Tomēr arī īsajiem videoklipiem ir savi mīnusi. Tiem parasti ir īss mūžs. Tāpat var būt grūti izveidot kvalitatīvus video, kad ir jāiekļaujas vien pāris minūtēs, lai nodotu īsto vēstījumu savai mērķauditorijai. Tāpēc, ja ir vēlme reklamēt savu produktu vai pakalpojumu ar īso video palīdzību, ir svarīgi vērsties pie profesionāļa, kurš to var regulāri nodrošināt. Tāpat jāņem vērā, ka, lai arī īso videoklipu popularitāte pieaug, ir svarīgi laiku pa laikam veidot arī garas formas video saturu, lai maksimāli plaši aptvertu mērķauditoriju.
Interaktīvs saturs
Lai arī interaktīvais saturs, proti, tāds saturs, ar ko auditorija var aktīvi mijiedarboties, nav nekas jauns, 2023. gadā tas saglabāsies kā viens no efektīvākajiem digitālā mārketinga instrumentiem. Interaktīvais saturs, kas var ietvert konkursus, aptaujas, analītiskus apskatus vai pat spēles, ne tikai palielina laiku, kādā potenciālais klients mijiedarbojas ar tavu zīmolu, bet arī ļauj apkopot vairāk datus un attiecīgi veikt korekcijas mārketinga stratēģijā, ja nepieciešams. Tāpat, sniedzot potenciālajiem klientiem plašākas iespējas mijiedarboties ar uzņēmumu, tiks personalizēta lietotāju pieredze, kas ne vien ilgāk noturēs viņu uzmanību, bet veicinās vēlmi atkārtoti apmeklēt tavu mājaslapu vai sekot līdzi aktivitātēm tava uzņēmuma sociālo tīklu profilos, kā arī palielinās pirkuma iespēju.
Ētiskais mārketings
Tā kā sabiedrība arvien vairāk apzinās, kā tiek izmantoti tās dati, pieaug ētiskā mārketinga nozīme. Uzņēmumiem jābūt maksimāli „caurspīdīgiem” attiecībā uz to, kā tie ievāc un izmanto patērētāju datus, un jāpārliecinās, ka reklāmā ietvertā informācija ir patiesa, precīza un ētiski korekta. Ētiska mārketinga prakse ir liels ieguvums biznesam, jo patērētāji dod lielāku priekšroku uzņēmumiem, kam viņi uzticas, bet uzticības pamatā ir caurspīdīgums un godīgums.
Termins „ētisks mārketings” tiek lietots arī, lai aprakstītu praksi, kad uzņēmumi reklamē savus pakalpojumus vai produktus, uzsverot ne vien to priekšrocības patērētājiem, bet arī pozitīvo ietekmi uz vidi un sabiedrību. Ētiskais mārketings pat nav stratēģija, bet gan domāšanas veids. Tajā ietilpst viss, sākot ar atklātību un godīgumu, patērētāju privātuma nodrošināšanu, solījumu pildīšanu un beidzot ar saiknes veidošanu ar klientiem, pamatojoties uz kopīgām vērtībām.
Lietotāju radīts saturs
Arvien lielāka ietekme, patērētājiem izvēloties produktus un pakalpojumus, būs citu lietotāju radītam saturam – oriģinālsaturam, ko labprātīgi veido un izplata paši klienti. To apliecina arī pētījums, kurā 79% aptaujāto norādījuši, ka lietotāju radīts saturs būtiski ietekmē viņu lēmumumus par pirkumu.
Lietotāju radīts saturs var būt jebkāda veida saturs, sākot no komentāriem, atsauksmēm un publikācijām sociālajos tīklos, līdz foto un video apskatiem. Tas paaugstina uzticību zīmolam, veicina pārdošanu, ir ekonomisks uzņēmuma popularizēšanas veids, palīdz uzlabot uzņēmuma produktus / pakalpojumus un klientu apkalpošanas kvalitāti, kā arī pozitīvi ietekmē mājaslapas SEO.
Šīs nebūt nav visas tendences, kas būs aktuālas šogad. Arvien lielāka nozīme biznesa attīstībā būs arī mājaslapu SEO optimizācijai, lietotāja pieredzes uzlabošanai, mobilajām ierīcēm draudzīgam saturam, tūlītējai ziņojumapmaiņai ar uzņēmumu, e-pasta un influenceru mārketingam, dažādiem mākslīgā intelekta un automatizācijas risinājumiem, virtuālajai realitātei un citiem digitālā mārketinga paņēmieniem.
Iespējas popularizēt savu uzņēmumu un tā produktus kļūst arvien plašākas un „gudrākas” un ir noderīgi regulāri sekot līdzi aktualitātēm, izzināt jaunus veidus, kā apkopot / analizēt datus un sasniegt mērķauditoriju, un ieviest tos uzņēmuma mārketinga stratēģijā, lai parūpētos par sava biznesa ilgtspēju.
Comments