top of page
Writer's pictureLatvijas Tālrunis

5 digitālā mārketinga tendences tava biznesa izaugsmei

Kā veicināt sava biznesa virzību tirgū un būt soli priekšā konkurentiem? Ar mūsdienu patērētāja interesēm atbilstošām digitālā mārketinga aktivitātēm!

Digitālais mārketings ir viena no dinamiskākajām nozarēm, kurā regulāri notiek dažādas pārmaiņas. Līdz ar to ikvienam uzņēmuma īpašniekam ir svarīgi būt informētam par jaunākajām tendencēm, ko iekļaut sava produkta vai pakalpojuma popularizēšanas stratēģijā, lai gūtu panākumus biznesā. Gada sākumā jau stāstījām par aktuālajām digitālā mārketinga tendencēm. Nu 2023. gads ir jau pusē, tāpēc palūkosim, kādas tad digitālā mārketinga tendences ir aktuālas šobrīd un, visticamāk, arī nākotnē saglabāsies vēl ilgu laiku.

Mērķētas reklāmas, neizmantojot trešo pušu sīkfailus

Viena no tendencēm, kas stabili saglabās savu aktualitāti, ir mārketings, balstoties uz pirmās puses sīkfailiem – datiem, ko ievāc paši uzņēmumi un ko lietotāji sniedz labprātīgi. Šī tendence sāka attīstīties jau līdz ar Vispārējās datu aizsardzības regulas (GDPR) pieņemšanu Eiropā, bet īpaši aktuāla tā būs 2023. gada beigās / 2024. gada sākumā, kad Google plāno pārtraukt atbalstīt trešo pušu sīkfailus savā pārlūkprogrammā Chrome . Uzņēmumi vairs nevar tik viegli izsekot lietotāju tīmekļa vietņu pārlūkošanas paradumus bez viņu piekrišanas, tāpēc, lai izveidotu mērķētas reklāmas, jāmācas strādāt ar pirmās puses datiem, kam patiesībā ir daudz priekšrocību:

  • iespēja precīzāk atlasīt reklāmu mērķauditoriju, jo pirmās puses datus nodrošina paši klienti;

  • palīdz labāk novērtēt mārketinga kampaņu efektivitāti, izmantojot datus par to, kā klienti mijiedarbojās ar tavām reklāmām un kādus reklāmguvumus tās sniedza;

  • iespēja uzlabot klientu noturēšanas rādītājus (customer retention), pateicoties informācijai par to, kuri produkti un pakalpojumi visvairāk interesē klientus;

  • palīdz radīt uzrunājošāku saturu un palielināt klienta vērtību (sajūtu, ka ieguvums ir lielāks nekā izmaksas par konkrēto pirkumu).

Ir ļoti daudz metožu un rīku, ko var izmantot, lai apkopotu pirmās puses datus. Viens no populārākajiem ir Google Analytics, kas ļauj analizēt un sniedz plašu ieskatu par mājaslapas apmeklētību, balstoties uz lietotāju veiktajām darbībām. Tāpat arī klientu pārvaldības jeb CRM sistēmas, sociālie mediji, aptaujas, klientu atsauksmes, reģistrācijas formas, ziņapmaiņa un zvanu ieraksti, pirkumu vēsture ir vērtīgi pirmās puses datu avoti, ar kā palīdzību iespējams iegūt plašu un daudzpusīgu informāciju mārketinga vajadzībām.

Plašāk par pirmās un trešās puses sīkfailiem, kā arī risinājumiem savas mērķauditorijas izpētei un sasniegšanai lasi šeit.

Pieaug ētiskā mārketinga nozīme

Mūsdienu sabiedrība arvien vairāk apzinās, kā tiek izmantoti tās dati, tāpēc pieaug ētiskā mārketinga nozīme. Uzņēmumiem jābūt maksimāli „caurspīdīgiem” attiecībā uz to, kā tie ievāc un izmanto klientu datus, un jāpārliecinās, ka reklāmā ietvertā informācija ir patiesa, precīza un ētiski korekta. Ētiska mārketinga prakse ir liels ieguvums biznesam, jo klienti dod lielāku priekšroku uzņēmumiem, kam viņi var uzticēties, bet uzticības pamatā ir caurspīdīgums un godīgums.

Terminu „ētiskais mārketings” lieto arī, lai aprakstītu praksi, kad uzņēmumi reklamē savus pakalpojumus vai produktus, papildus klientu ieguvumiem uzsverot arī to pozitīvo ietekmi uz vidi un sabiedrību. Var droši apgalvot, ka ētiskais mārketings ir nevis stratēģija, bet gan domāšanas veids, kurā ietilpst viss, sākot ar atklātību un godīgumu, patērētāju privātuma nodrošināšanu, solījumu pildīšanu un beidzot ar saiknes veidošanu ar klientiem, pamatojoties uz kopīgām vērtībām.

Lietotāju radīts saturs

Izvēloties produktus un pakalpojumus, arvien lielāka ietekme ir citu lietotāju radītam saturam – unikālam saturam, ko labprātīgi veido un izplata paši klienti. To apliecina arī pētījums, kurā 79% aptaujāto atbildējuši, ka lietotāju radīts saturs būtiski ietekmē viņu lēmumus par pirkumu.

Lietotāju radīts saturs var būt jebkas, sākot no komentāriem, atsauksmēm un postiem sociālajos tīklos, līdz foto un video apskatiem. Šāds saturs paaugstina uzticību zīmolam, sekmē pārdošanu, ir ekonomisks uzņēmuma popularizēšanas veids, palīdz uzlabot uzņēmuma produktus / pakalpojumus un klientu apkalpošanas kvalitāti, kā arī nāk par labu mājaslapas SEO.

Īsie video – vēl joprojām pieprasīti, līdz ar to efektīvi

Interneta lietotāju uzmanības koncentrēšanas ilgums būtiski samazinās, līdz ar to efektīvs veids, kā pievērst mērķauditorijas uzmanību ir īsie, vertikālie video. Jo lielāks informācijas apjoms, jo mazāk laika tiek veltīts satura apskatei. Tāpēc īsie videoklipi (līdz divām minūtēm) ir tik populāri šodien un saglabās savu aktualitāti arī nākotnē. Salīdzinot ar citām sociālo tīklu mārketinga stratēģijām, šim satura veidam ir arī lielāks ienākums no ieguldījuma jeb ROI (return on investment). Tāpēc Youtube paralēli garajiem video nu piedāvā arī Shorts – klipus, kas ilgst līdz vienai minūtei. Arī TikTok saglabā savu statusu kā viena no straujāk augošajām sociālo mediju platformām pasaulē.

Īsie video ir lieliski piemēroti uzņēmumiem – tie ir viegli izveidojami, neprasa lielus finansiālus ieguldījumus un ātri piesaista uzmanību. Tie lieliski iederas tādās populārākajās sociālo mediju platformās kā TikTok, Instagram Reels un Youtube Shorts, kur cilvēki ātri ritina satura plūsmu. Šīm platformām ir milzīga auditorija, kas var palīdzēt arī tava biznesa popularizēšanā.

Vērā ņemams fakts, kas noskaidrojies vairākos pētījumos, ir tas, ka vairāk nekā 70% lietotāju, meklējot informāciju par produktiem, izvēlas skatīties video, nevis lasīt tekstu. Turklāt video palīdz uzlabot uzņēmuma pozīcijas Google meklēšanas rezultātos. Šie ir būtiski argumenti, lai pievērstu lielāku uzmanību šim satura formātam ne tikai šogad, bet arī turpmāk.

Tomēr arī īsajiem videoklipiem ir savi mīnusi, viens no lielākajiem – tiem ir īss mūžs. Tāpat, kad ir jāiekļaujas vien pāris minūtēs, var būt grūti izveidot kvalitatīvus video, kas nodotu īsto vēstījumu mērķauditorijai. Tāpēc, ja plāno reklamēt savu produktu vai pakalpojumu ar īsajiem video, ieteicams vērsties pie profesionāļa, kurš to var regulāri nodrošināt. Tāpat jāņem vērā, ka, lai maksimāli plaši aptvertu mērķauditoriju, ir svarīgi laiku pa laikam veidot arī garas formas video saturu.

Saturs, kurā ikviens var iesaistīties

Lai arī interaktīvais saturs, proti, tāds saturs, ar ko auditorija var aktīvi mijiedarboties, nav nekas jauns, šogad tas saglabājas kā viens no efektīvākajiem digitālā mārketinga instrumentiem. Interaktīvais saturs – konkursi, aptaujas, analītiski apskati, spēles u. tml. – ne tikai palielina laiku, kādā potenciālais klients mijiedarbojas ar tavu zīmolu, bet arī ļauj apkopot vairāk datus un attiecīgi nepieciešamības gadījumā veikt izmaiņas mārketinga stratēģijā. Tāpat, sniedzot potenciālajiem klientiem plašākas iespējas mijiedarboties ar uzņēmumu, tu personalizēsi lietotāju pieredzi, kas ne vien ilgāk noturēs viņu uzmanību, bet sekmēs vēlmi atkārtoti apmeklēt tavu mājaslapu vai sekot līdzi tava uzņēmuma aktivitātēm sociālajos tīklos, kā arī palielinās darījuma iespēju.

Šīs nebūt nav visas tendences, kas šobrīd aktuālas. Biznesa attīstībā pieaug arī mājaslapas SEO optimizācijas nozīme, tāpat ir būtiska lietotāja pieredzes uzlabošana, mobilajām ierīcēm draudzīgs saturs, tūlītēja ziņojumapmaiņa ar uzņēmumu, e-pasta un influenceru mārketings, dažādi mākslīgā intelekta (AI – artificial intelligence) un automatizācijas risinājumi, virtuālā realitāte un citi digitālā mārketinga paņēmieni.

Iespēju, kā popularizēt savu uzņēmumu, tā produktus un / vai pakalpojumus, paliek arvien vairāk, un tās kļūst „gudrākas”, tāpēc ir noderīgi regulāri sekot līdzi aktualitātēm, izzinot arvien jaunus veidus, kā apkopot, analizēt datus, sasniegt potenciālos klientus, un ieviešot tos uzņēmuma digitālā mārketinga stratēģijā, lai veicinātu sava biznesa ilgtspēju.

104 views0 comments

Comentários


bottom of page